طراحی یک کارت ویزیت استاندارد و ۲۶ نکته اساسی و مفید

0
147
کارت ویزیت استاندارد

کارت ویزیت به عنوان یکی از ابزارهای تبلغاتی و بازاریابی موثر، در کسب و کارهای مختلف، دارای ویژگی ها و نکاتی است که پیش از چاپ باید مورد توجه قرار گیرد. از جمله این موارد می‌توان به کیفیت فایل طراحی شده، جنس کاغذ و روکش کارت ویزیت، وجه، ضخامت، تیراژ چاپی کارت و نحوه برش آن اشاره کرد؛ در ادامه ۲۶ نکته اساسی و مفید برای طراحی یک کارت ویزیت استاندارد را ارائه خواهیم کرد.

کارت ویزیت استاندارد و ۲۶ نکته

 ۱- از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و شرکت شماست.

۲- مطمئن شوید کارت ویزیت شما دارای جذابیت‌های لازم برای جذب، جلب توجه و ترغیب مشتری است.

۳- برای یک کارت ویزیت استاندارد از رنگ‌های متنوع استفاده کنید.

۴- از عکس‌ هایی استفاده کنید که احساسات افراد را تحریک کند؛ البته باید توجه داشته باشید که برخی از تصاویر ممکن است برای محیط تجاری مناسب نباشد.

۵- از کارت‌هایی که مواد پلاستیکی در آن‌ها به‌کار رفته استفاده نکنید. از کارت‌های رنگی و کارت‌ هایی استفاده کنید که دارای طرح‌ های غیر معمول و غیرعادی است؛ به این طریق طرح کارت در ذهن بیننده باقی مانده و دیرتر فراموش می‌شود.

۶- کارت خود را در سایزهای مختلف تجسم کنید. شما می‌توانید کارت خود را به‌‌گونه‌ای طراحی کنید که فقط محصولی که قصد فروش آن‌را دارید به نمایش بگذارد.

کارت ویزیت استاندارد۷- کارت ویزیت را به‌صورت عمودی طراحی کنید تا مطمئن شوید بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

۸- کارت‌ های ویزیت دو لَت و سه لَت می‌تواند نقش یک کاتالوگ را ایفا کند.

۹- کارت‌ های ویزیتی با طرح‌ های مختلف طراحی کنید. با این روش افراد در کلکسیون کارت‌های ویزیت‌شان تعداد بیشتری کارت از شما خواهند داشت.

۱۰- از ارائه توضیحات بیش از حد در کارت جداً خودداری کنید (کارت ویزیت شما فقط یک کارت ویزیت است، نه یک تراکت تبلیغاتی).

۱۱- شما باید مطمئن باشید کارت شما از روش‌ها و راه‌های لازم برای ارتباط برقرارکردن با افراد برخوردار است؛ مثلاً نام شرکت، آدرس، شماره تماس، فکس، آدرس وب‌سایت و همچنین آدرس ایمیل باید در کارت قید شود. فراموش نکنید بودن نام خود شما به اندازه نام شرکت در کارت ویزیت اهمیت دارد.

۱۲- نگران هزینه‌ای که باید برای کارت ویزیت بپردازید نباشید. با کمی بیشتر هزینه‌کردن برای چاپ کارت ویزیت، بعداً می‌توانید درآمد بیشتری داشته باشید. با داشتن یک کارت ویزیت خوب با تعداد بالا، تعداد افرادی که با شما تماس می‌گیرند نیز بیشتر شده، در نتیجه میزان فروش محصول شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

۱۳- داشتن دو کارت متفاوت می‌تواند میزان فروش محصول شما را بالا ببرد.

۱۴- مطمئن شوید کارت ویزیتی که طراحی می‌ کنید به‌خوبی برند یا نام تجاری شما را تصریح و توصیف می‌کند.

۱۵- سعی کنید مشخصات کلی، خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد. از نوشتن متن‌ های طولانی اجتناب کنید. فراموش نکنید کارت ویزیت با بروشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد؛ پس هرچه مختصرتر و کوتاه‌تر باشد برای مخاطب قابل‌لمس‌تر است.

۱۶- نوشته‌ای انتخاب نکنید که مردم قادر به فهم آن نباشند، چون باعث می‌شود برخی از مشتریان خود را از دست بدهید.

۱۷- از کارت ویزیت‌هایی استفاده نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، آدرس پستی و.. است، چون باعث می‌شود یک فرد غیرحرفه‌ای و آماتور به‌نظر برسید.

۱۸- سعی کنید به‌جای نوشته‌های طولانی از نوشته‌ها و عبارات کوتاه و مختصر استفاده کنید. نوشته‌های بلند و طولانی باعث کم‌شدن علاقه فرد به خواندن مطالب می‌شود.

۱۹- پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم و ضروری در مورد نوع فعالیت و سرویس‌دهی شما باشد. این باعث می‌شود مردم شما را بهتر و زودتر به ‌یاد آورند.

۲۰- اگر می‌دانید در یک‌سال بیشتر از ۱۰۰۰ کارت استفاده نمی‌کنید، مطمئن باشید در کار و تجارت خود شکست خواهید خورد. بنابراین روش خود را تغییر داده و کاری کنید که کارت ویزیت بیشترین نفع را به شما برساند.

۲۱- بهترین روش برای این‌که ببینید آیا کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به‌یادماندنی هست یا نه، این است که کارت ویزیت خود را بین تعداد زیادی کارت دیگر قرار دهید و آن‌ها را از یک تابلو آویزان کنید؛ سپس به آن‌ها نگاه کنید. اگر کارت شما در نگاه اول، نظرتان را به خود جلب کرد مطمئن باشید کارت ویزیت خوبی است اما اگر این اتفاق نیافتاد بدانید در یک قسمت از کار اشتباه کرده‌اید.

۲۲- در یک کارت ویزیت از یک زبان استفاده کنید.

۲۳- وقتی کارت ویزیت‌تان را به مشتریان خود می‌دهید از آن‌ها نیز بخواهید کارت‌شان را در اختیار شما قرار دهند. با این روش می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید.

۲۴- نوع کارت ویزیت خود را از نظر جنس و مشخصات چاپ، متناسب با شغل خود انتخاب کنید. به‌عنوان مثال کارت ویزیت کتان برای شرکت‌ها و کارت ویزیت مات برای فروشگاه‌ها مناسب‌تر است.

۲۵- اگر واقعاً ایمیل خود را مرتباً چک می‌کنید، آن‌را در اطلاعات تماس بیاورید.

۲۶- کارت ویزیت استاندارد خود را در ابعاد استاندارد طراحی و چاپ کنید. نگهداری و حمل کارت ویزیت با ابعاد بزرگ‌تر از استاندارد، برای مخاطب کار مشکلی است؛ چون در آلبوم، جاکارتی و یا جیب به‌راحتی جای نمی‌گیرد.

مقاله قبلیشهر کتاب شاهین شهر اصفهان طعمه حریق شد
مقاله بعدیثبات قیمت‌های مواد اولیه بزرگترین نیاز صنعت چاپ

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.