نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش چهاردهم: زایکون)

0
51
زایکون

صنعت چاپ در جهان صنعتی کلیدی است و تنها چند کشور هستند که در زمینه تولید ماشین های چاپ فعالیت دارند؛ ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه شرکت زایکون (Xeikon) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سازندگان ماشین های چاپ و بسته بندی هر ساله به تولید جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی دست می زنند و در نمایشگاه های تخصصی این صنعت همچون نمایشگاه دروپا شرکت کرده و دستاوردها و ماشین آلات خود را به منصه ظهور می گذارند.

دهه نود میلادی بود که مهندسان راهی برای معرفی بهتر رنگ‌ها کشف کردند و عصر جدیدی از چاپ دیجیتال را با Xeikon در خط مقدم چاپ راه‌اندازی کردند. در طول سال‌ها، زایکون با ادامه نوآوری و ارائه راه‌حل‌هایی که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌داد، پیشرفت کرد. پس از پیشرفت در چاپ رنگی دیجیتال، زایکون به سمت دیگری حرکت کرد و حضوری قوی‌تر را در بازار لیبل‌های دیجیتال ایجاد کرد.

زایکونشرکت زایکون یک شرکت صد درصد بلژیکی است که شامل سه کارخانه است که هر سه در بلژیک قرار دارند. یکی از کارخانه‌ها در شهر ایپر مستقر است که در آن روی تجهیزات پیش از چاپ کار می‌شود. کارخانه دیگر مخصوص تولید تونرهای چاپ است و سومین کارخانه در شهر آنتورپ واقع شده است که مهم‌ترین بخش زایکون Xeikon را به خود اختصاص می‌دهد.

اکنون بسیاری معتقدند که دستگاه‌های چاپ دیجیتال شرکت زایکون Xeikon بالاترین رتبه ازلحاظ کیفیت و سرعت در جهان را دارند.

مشتریان زایکون در سطح جهان را می‌توان به‌طورکلی دو نوع دانست، مشتری‌هایی مثل بانک‌ها، سازمان‌های جغرافیایی و سازمان‌هایی که به اسناد نیاز دارند و بخش دیگر سازمان‌هایی که به بسته‌ بندی نیازمند هستند. بر همین اساس محصولات این شرکت به دو بخش مناسب برای بسته‌ بندی و مناسب برای چاپ اسناد تقسیم می‌شوند.

زایکونطبق نظر مصرف‌کنندگان این برند، دستگاه چاپ اسناد زایکون بیشتر مورد استفاده کسانی است که طالب کیفیت بالا و سرعت زیاد در چاپ هستند و برای آن‌ها مهم است چاپ دوطرفه را روی کاغذ ساده و مقوا داشته باشند. در این بخش از چاپ، سری‌های ۸۵۰۰ ، ۶۰۰۰ و ۵۰۰۰ این برند وجود دارد که به‌صورت هم‌زمان قابلیت چاپ چهار تا پنج رنگ را به شکل پشت‌ورو دارا هستند.

زایکون در چاپ محصولاتی از قبیل کاغذ پشت چسب‌دار و سایر موارد مورد استفاده ازاین‌دست در صنعت لیبل، می‌تواند سرعت بالایی را ارائه دهد. دستگاه به‌روز زایکون در چاپ لیبل قادر به چاپ پنج رنگ فقط برای یکرو است. در دستگاه دیجیتال زایکون سیستم نیوزینگ خاصی به کار گرفته شده است که باعث می‌شود کمترین آسیب به کاغذ وارد شود. همچنین تونرهای خشک زایکون کیفیتی حدود  ۳۶۰۰ ×۱۲۰۰ DPI دارند که به شما این امکان را می‌دهند که کوچک‌ترین فونت‌ها را با تونرهای آن پرینت بگیرید.

زایکونلازم به ذکر است که بهترین برتری که تکنولوژی تونر خشک نسبت به تونرهای مایع دارد این است که همیشه با رنگ ثابت چاپ کامل را به اتمام می‌رساند و در تمام نمونه‌ها رنگ ۱۰۰ درصد یکسان است و این یکی از مهم‌ترین فاکتورها در چاپ لیبل‌ها محسوب می‌شود. به خاطر این خصایص دستگاه‌های چاپ زایکون عمدتاً در مراکز امنیتی ازجمله مراکز پلیس، ادارات گمرک، بانک‌ها و مانند این‌ها به چشم می‌خورند.

از سال ۲۰۱۵، این شرکت زیرمجموعه گروه Flint مستقر در لوکزامبورگ، دومین تولیدکننده بزرگ جوهر چاپ در جهان است.

زایکون

بیشتر بخوانید: نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش یازدهم: اچ پی)

زایکون در آخرین نمایشگاه‌های بین‌المللی از دستگاه‌های جدید خود پرده‌برداری کرد؛ ماشین زایکون مدل Xeikon CX3 به ادعای سازنده آن سریع‌ترین ماشین چاپ لیبل در نوع خود است. ماشین زایکون ۳۵۰۰ نیز عریض‌ترین ماشین چاپ لیبل است که به تجهیزات ورنی زنی موضعی آب‌پایه مجهز است، ماشین FDO زایکون نیز لیبل در تیراژ کم تولید می‌کند. ماشین زایکون مدل ۳۰۳۶ نیز یک ماشین چاپ لیبل جمع‌وجور برای تازه‌واردها به این صنعت محسوب می‌شود که همگی جزو آخرین تکنولوژی‌های ارائه شده توسط این شرکت هستند.

زایکون

مقاله قبلیحریق در یک کارگاه کاغذ خردکنی در محدوده خاوران
مقاله بعدیحسن عباسی؛ خیری از قبیله چاپ

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.