نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش هشتم: زیراکس)

0
50
زیراکس

صنعت چاپ در جهان صنعتی کلیدی است و تنها چند کشور هستند که در زمینه تولید ماشین های چاپ فعالیت دارند؛ ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه کمپانی زیراکس (Xerox) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سازندگان ماشین های چاپ و بسته بندی هر ساله به تولید جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی دست می زنند و در نمایشگاه های تخصصی این صنعت همچون نمایشگاه دروپا شرکت کرده و دستاوردها و ماشین آلات خود را به منصه ظهور می گذارند.

 زیراکس، پیشگام در فناوری اداری

شرکت زیراکس، مجموعه بزرگ آمریکایی است که از دیرباز در فناوری اداری پیشگام بوده است، به ویژه زیراکس اولین شرکتی بوده که دستگاه‌های کپی کاغذی ساده زیروگراف را تولید کرده است.

در ابتدا این شرکت در سال ۱۹۰۶ به عنوان شرکت هالوئید، به منظور تولید و توزیع‌کننده کاغذ عکاسی تأسیس شد. در سال ۱۹۴۷، این شرکت حقوق تجاری مربوط به زیروگراف را به دست آورد و فرآیند تصویربرداری که توسط چستر کارلسون اختراع شده بود نیز به این مجموعه اضافه شد. این شرکت که در سال ۱۹۵۸ به شرکت هالوئید‌زیراکس تغییر نام داد، دستگاه کپی زیروگرافی ۹۱۴ را در سال ۱۹۵۹ معرفی کرد.

زیراکساین دستگاه فرآیندی را انجام می‌داد که کپی‌های عکاسی را روی کاغذ ساده و بدون پوشش می‌انداخت. مدتی بود که این دستگاه‌ها در جوامع شناخته شده بود اما این اولین مورد از کاربرد تجاری آن بود. این محصول به قدری موفقیت و شناخت نام به ارمغان آورد که این شرکت کمپین مداومی را برای جلوگیری از تبدیل شدن علامت تجاری زیراکس به یک اصطلاح عمومی به راه انداخت. این شرکت در سال ۱۹۶۱ نام خود را از هالوئید زیراکس به زیراکس تغییر داد.

زیراکس پس از موفقیت اولین دستگاه کپی خود، به سایر محصولات اطلاعاتی و کسب و کارهای انتشاراتی معروف شد و گسترش یافت. پس از مدتی PARC، یک آزمایشگاه تحقیقاتی را در پالو آلتو کالیفرنیا، در سال ۱۹۷۰ تأسیس کرد. در سال ۱۹۷۴، شرکت زیراکس توانست تولید ماشین های واژه‌پرداز خود را آغاز کند. پس از این موفقیت، تولید چاپگرهای لیزری نیز به فهرست دستاوردهای این شرکت افزوده شد و سه سال بعد یعنی در ۱۹۹۷تولید چاپگرهای لیزری آغاز شد.

زیراکسشرکت زیراکس در سال ۱۹۸۵ تصمیم به فروش شرکت های زیر مجموعه خود که در زمینه چاپ و نشر فعال بودند، گرفت و این تصمیم را عملی ساخت. از آن پس خطوط تولید این شرکت شامل دستگاه‌های کپی، چاپگرها، دستگاه‌های چاپ دیجیتال و نرم‌افزار و پشتیبانی سیستم‌های مورد نیاز برای اسناد بود. زیراکس در دهه ۱۹۹۰ دستگاه‌های فتوکپی دیجیتال را توسعه داد.

زیراکساین شرکت در سال ۲۰۰۳ جایزه IEEE Corporate Innovation Recognition را دریافت کرد، افتخاری که توسط مؤسسه مهندسین برق و الکترونیک به نهادهای صنعتی، دولتی، دانشگاهی یا شرکتی برای توسعه محصولات یا مفاهیم برجسته‌ای که الکتروتکنولوژی را ارتقا می‌دهند، ارائه می‌کند. زیراکس این جایزه را برای خط تولید DocuTech خود دریافت کرد که منابع کپی و کامپیوتر را با هم ترکیب می‌کرد تا امکان انتقال دیجیتال و ذخیره‌سازی اسناد برای چاپ از طریق یک دستگاه را فراهم کند و در نتیجه صنعت چاپ بر اساس تقاضا (POD) را ایجاد کرد.

زیراکس در سال ۲۰۰۶ حق اختراعی را برای «کاغذ پاک‌شدنی» حساس به نور به ثبت رساند که چاپ‌هایی با تصاویری با دوام فقط یک روز تولید می‌کرد و بنابراین امکان استفاده مجدد و مداوم از کاغذ را فراهم می‌کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۷ شرکت فروش و خدمات فناوری Global Imaging Systems (GIS) را خریداری کرد. در همان سال، زیراکس نشان ملی فناوری ایالات متحده (در حال حاضر مدال ملی فناوری و نوآوری) را دریافت کرد که بالاترین افتخاری است که توسط رئیس‌جمهور به نوآوران برجسته کشور اعطا می‌شود.

زیراکسمی‌توان گفت بیشتر نوآوری‌های این شرکت در قرن بیست و یکم  و تحت رهبری آنه مولکاهی (Anne Mulcahy) اتفاق افتاد که در سال ۲۰۰۱ اولین مدیر اجرایی زن زیراکس و سال بعد، اولین رئیس زن آن شرکت شد. مولکاهی پس از بازنشستگی در سال ۲۰۰۹، رئیس شرکت اورسولا برنز (Ursula Burns) را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: انقلاب شرکت زیراکس با فناوری فلز مایع در چاپ سه بعدی

زیراکسشرکت زیراکس، پایه و اساس مجموعه خود را مبتنی بر فن‌آوری و نوآوری می‌داند و بر این باور است که ادامه‌ی حیات شرکت نیز در این راستا خواهد بود. بر همین اساس کمپانی زیراکس مبلغی در حدود ۶/۱ میلیارد دلار را در سال ۲۰۰۶ در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده است. ۹۹۲ میلیون دلار از این میزان سرمایه‌گذاری، به منظور همکاری مشارکتی با شرکت ژاپنی فوجی فیلم برای تولید و فروش محصولات و خدمات زیروگرافی و مرتبط با مستندات، در منطقه آسیا بوده است. بدیع‌ترین اختراع این شرکت، فن‌آوری و پروتکل اترنت بود. اترنت یک استاندارد ارتباطی شبکه است که در حال حاضر به دلیل وجود شبکه‌ی اینترنت رونق چندانی ندارد و بیشتر برای شبکه‌های داخلی استفاده می‌شود.

زیراکس

مقاله قبلیافتتاح کارخانه‌ بزرگ تولید کارتن سازی در هرات
مقاله بعدینانو فناوری در صنایع چاپ و بسته‌ بندی؛ فرصت‌ ها و چالش‌ ها

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.