بسته بندی پایدار خامهترش با ۳۰٪ محتوای بازیافتی در فروشگاههای آلمان
ظرف های بسته بندی جدید خامهترش با ۳۰٪ محتوای بازیافتی در فروشگاههای ALDI SÜD آلمان استفاده میشوند.
نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست افتتاح شد
نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست با حضور مقامهای وزارت نفت، نمایندگان مجلس و فعالان صنعت پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاههای تهران آغاز به کار کرد؛ رویدادی چهارروزه که با مشارکت ۷۷۲ شرکت داخلی و خارجی و حضور هیأتهای تجاری از ۱۸ کشور، ظرفیتها و توانمندیهای صنعت پلاستیک و پتروشیمی ایران را به نمایش میگذارد.
نمایش آینده بسته بندی پایدار؛ حضور Ardagh در Drinktec 2025 مونیخ
گروه Ardagh نوآوریهای خود در زمینه بسته بندی فلزی و شیشهای را در نمایشگاه Drinktec 2025 به نمایش میگذارد.
کاغذ پارچمنت و نقش پنهان در کیفیت و ماندگاری پنیر
وجود کاغذهای سفید رنگی که با نام علمی پارچمنت روی برخی از انواع پنیرهای ظرفی استفاده میشود صرفا برای پخش و توزیع تدریجی و بهتر نمک افزوده از سطح این کاغذها به داخل بافت پنیر و آبگیری بهتر محصول است.
ایجاد ظرفیت جدید بسته بندی و محصولات پلیمری در آستانه اشرفیه
در هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و نماینده مجلس، واحد صنعتی «سما انرژی» در شهرک صنعتی آستانه اشرفیه به بهرهبرداری رسید؛ واحدی ۶۸ میلیارد تومانی که با بهکارگیری فناوری نوین IML، ظرفیت تولید میلیونها ظرف پلیمری را دارد و میتواند گامی مؤثر در ارتقای صنعت بسته بندی و ایجاد اشتغال پایدار در گیلان باشد.
پکدورا بازتعریف طراحی بستهبندی با نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی
این شرکت فناوری در مارس ۲۰۲۲ راهاندازی شد و از آن زمان از یک استارتاپ نوپا به یک راهحل جهانی طراحی بستهبندی برای کسبوکارها و طراحان تبدیل شده است. دفتر مرکزی پکدورا در سنگاپور قرار دارد و اکنون در سطح جهانی به خالقان، طراحان و برندها در بازارهای کلیدی از جمله ایالات متحده، استرالیا، آلمان و امارات متحده عربی خدمات ارائه میدهد.
بستهبندی فقط یک جعبه نیست؛ ۹ نکته کلیدی برای ساخت هویت برند
شما یک محصول نوآورانه ساختهاید و هیجانزدهاید که آن را به مصرفکنندگان معرفی کنید. اما میدانید که رقابت سختتر از همیشه است. هر هفته محصول جدیدی وارد بازار میشود و فروشگاهها را مجبور میکند قفسههای بیشتری اضافه کنند و برندها را به جنگیدن برای فضای طلایی «در دیدرس بودن» و داشتن بستهبندی جذابتر بکشانند.
رنگدانه طبیعی در چاپ بستهبندی؛ جایگزینی برای رنگهای مصنوعی
شرکت Paptic Ltd مفتخر است که در پروژههای نوآورانهای مشارکت میکند که هدف آنها توسعه راهکارهای واقعی برای بستهبندی چرخهای است. یکی از نمونههای اخیر، همکاری فنلاندی است که در آن از یک رنگدانه طبیعی استخراجشده از جریانهای جانبی تولید قهوه برشته، با موفقیت در چاپ فلکسوگرافی روی کیسههای فیبری ساختهشده از ماده Paptic استفاده شده است.
انقلاب در صنعت بستهبندی با فناوری پوشش معدنی Qwarzo
صنعت بستهبندی به سرعت در حال تغییر است؛ مصرفکنندگان و قانونگذاران، نیازمند راهکارهایی هستند که هم عملکرد بالایی داشته باشند و هم آسیبی به محیط زیست وارد نکنند. در این میان، شرکت ایتالیایی Qwarzo با بیش از ۲۰ سال تحقیق و توسعه، پوشش معدنی بر پایه سیلیکا را به بازار عرضه کرده است که میتواند به طور کامل جایگزین روکشهای پلاستیکی در محصولات یکبارمصرف شود. این فناوری نوآورانه، نویدبخش آیندهای پایدار برای صنعت بستهبندی است.
بسته بندی آینده: کاغذ متالیزه و قابل بازیافت Lecta معرفی شد
شرکت لکتا (Lecta) با معرفی محصول جدید خود به نام «Metalvac Seal Oxygen Barrier»، دامنه محصولات کاغذی خود را گسترش داده است. این کاغذ متالیزه با ویژگیهای حفاظتی بالا، جایگزینی پایدار برای بسته بندیهای پلاستیکی و لامینتهای چندلایه محسوب میشود و بهویژه برای بستهبندی مواد غذایی مناسب است.
بطری گیاهی کوکاکولا؛ گامی سبز بهسوی آیندهی بدون زباله
شرکت Coca-Cola به عنوان یکی از پیشگامان صنعت نوشیدنی، نمونهای اولیه از بطری ساختهشده از پلاستیک کاملاً گیاهی (bPET) را معرفی کرده است. این نوآوری بطری گیاهی نهتنها تأثیرات زیستمحیطی بطریهای یکبار مصرف را کاهش میدهد، بلکه آیندهای پایدار برای بستهبندی نوشیدنیها ترسیم میکند.
بازدید مدیرکل دفتر چاپ و نشر از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته یازدهم مردادماه همزمان با آخرین روز از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته در نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافته و از غرفه های مربوط به حوزه چاپ و بسته بندی بازدید کرد.
«اشتراکگذاری کوکاکولا» برای نسل جدید
پس از آغاز کمپین موفق «اشتراکگذاری کوکاکولا» (Share a Coke) در استرالیا در سال ۲۰۱۱، این کمپین محبوب در سال ۲۰۲۵ دوباره با هدف جذب نسل Z برگشته است؛ نسلی که در فضایی دیجیتال رشد کردهاند و به دنبال ارتباطات عمیق و حقیقی هستند.
مدیر چاپخانه ایرال مانا لفاف: عرصهای برای معرفی بستهبندیهای روز دنیا
مدیر چاپخانه ایرال مانا لفافنمایشگاه آگروفود را عرصهای برای معرفی بستهبندیهای روز دنیا خواند.
مدیر مارکتینگ شرکت چابک چاپ: حضور شرکتهای بزرگ، مزیت مضاعف
مدیر مارکتینگ شرکت چابک چاپ حضور شرکتهای بزرگ در نمایشگاه آگروفود را مزیت مضاعف دانست.
مدیرعامل شرکت سحرپک: رشد چشمگیر نمایشگاه
مدیرعامل شرکت سحرپک به رشد چشمگیر نمایشگاه آگروفود اشاره کرد و گفت: مقایسه با سالهای گذشته هم در حوزه کیفیت و هم در نوع برگزاری و استقبال مشارکتکنندگان از رشد چشمگیری برخوردار بود
مدیر تولید و فروش شرکت پیشگام چاپ: حضور بازدیدکنندگان خارجی در آگروفود
مدیر تولید و فروش شرکت پیشگام چاپ حضور بازدیدکنندگان خارجی در آگروفود نقطه قوت نمایشگاه دانست.
مدیرعامل شرکت جام پک: بازدیدکنندگان هدفمند
مدیرعامل شرکت جام پک بازدیدکنندگان نمایشگاه آگروفود را بازدیدکنندگانی هدفمند دانست.
مدیر فروش شرکت دانشبنیان استیل غرب آسیا: بازخورد خوب از مشتریان
مدیر فروش شرکت دانشبنیان استیل غرب آسیا آگروفود را محلی برای دریافت بازخورد خوب از مشتریان خواند.
رئیس هیئتمدیره شرکت کیان کارتن اطلس: توفیق دیدار با همکاران در آوردگاهی بزرگ
رئیس هیئتمدیره شرکت کیان کارتن اطلس در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین نمایشگاه آگروفود را توفیق دیدار با همکاران در آوردگاهی بزرگ دانست.