آینده بسته‌بندی وابسته به چاپ دیجیتال

    0
    39
    چاپ دیجیتال

    برندهای مختلف در سراسر جهان شاهد طلوع جدیدی در صنعت بسته‌بندی هستند. به نظر می‌رسد چاپ دیجیتال راه‌حل آینده است و مزایای برند، بهبود تجربیات مصرف‌کننده و کاهش رد پای کربن را به دنبال دارد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از چاپخونه اما چاپ دیجیتال چیز جدیدی نیست. در حقیقت، این روش برای بیش از دو دهه مورداستفاده قرار گرفته است. با این وجود، ارزش واقعی آن به تازگی تشخیص داده شده است. برند‌ها به تدریج روش‌های ناپایدار گذشته را کنار می‌گذارند و به این روش روی می‌آورند.

    در عوض، آن‌ها از مزایای رقابتی کارایی، سرعت عرضه به بازار و شخصی‌سازی ارائه شده توسط فرایند دیجیتال برخوردار می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که محبوبیت این نوع چاپ همچنان هم در حال افزایش است. طی چند سال آینده، انتظار می‌رود برند‌های تمام صنایع، استفادۀ خود از تولید آنالوگ را کاهش داده و تولید به‌صورت فقط دیجیتالی را افزایش دهند.

    چاپ دیجیتال

    پویا و سریع

    پس چرا با یک تغییر ناگهانی مواجه هستیم؟ در اینجا چندین عامل وجود دارد.

    به‌عنوان‌مثال، برند‌ها به‌طور فزاینده‌ای علاقه‌مند به استفاده حداکثری از چاپ بسته‌های دیجیتال برای چاپ‌های طولانی‌مدت هستند، زیرا این امر باعث می‌شود تا زمان ارائه کالا به بازار را کاهش دهند. با افزایش حجم در چاپ‌های طولانی‌مدت و تحولات نظارتی همیشه در حال تغییر، جای تعجب نیست که انتظار می‌رود صنایع بهداشت و درمان، داروسازی و مواد غذایی شاهد مهم‌ترین تغییر به سمت چاپ فقط دیجیتال باشند. به لطف بسته‌بندی دیجیتال، این بخش‌ها توانسته‌اند نسبت به گذشته پویاتر و تطبیق‌پذیرتر شوند.

    چاپ بسته‌بندی دیجیتال همچنین مدیریت بهتر زنجیرۀ تأمین را به دنبال دارد، چرا که چندین چاپ کوتاه‌مدت می‌تواند جایگزین یک سفارش بزرگ سه‌ماهه شود.

    برای بسیاری از شرکت‌ها، هزینه نسبتاً بالای چاپ دیجیتال مهم‌ترین مانع برای استفادۀ گسترده‌تر آن است. درحالی‌که این نوع چاپ می‌تواند گران‌تر از روش‌های آنالوگ باشد، اما واقعیت این است که برآوردها معمولاً صرفه‌جویی‌هایی را که می‌توان از این طریق در موجودی مستقیم و غیرمستقیم بسته‌بندی از رده خارج انجام داد، در نظر نمی‌گیرند.

    این برآوردها مزایای هزینه ابتدا تا انتهای فرآیند را نیز در نظر نمی‌گیرند که این کاهش هزینه می‌تواند امکان افزایش حجم کلی تولید را برای شرکت‌ها فراهم سازد. همچنین از طریق چاپ تولید می‌توان زمان تولید را نیز کاهش داد و این کمک می‌کند تا محصولات سریع‌تر از روش آنالوگ به بازار عرضه شوند. با در نظر گرفتن کل چرخۀ عمر، دیجیتال می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

    دوریس براون-مک نالی، مدیر نوآوری شرکت HP، اظهار کرد: با وجود اقتصاد قوی و نرخ بیکاری پایین، بسیاری از برندهای بزرگ در حوزۀ کالاهای مصرفی نمی‌توانند از چاپ دیجیتال بهره ببرند. در طول یک دهۀ اخیر شرکت‌های نوپا و مبتکر به‌طور مداوم از برندهای فعلی/قدیمی سبقت‌گرفته‌اند.

    برای پیوستن به صفوف پیشگامان رشد، شرکت‌های تولیدکنندۀ کالاهای مصرفی باید یک محیط رشد سریع و چابک ایجاد کنند. این کار با آوردن کل سازمان آن‌ها، از بازاریابی گرفته تا تولید، به یک ارگانیسم یکپارچه آغاز می‌شود. نتایج می‌تواند چشمگیر باشد. در خطوط تولیدی که در آن از مهارت و چابکی استفاده می‌شود، شرکت‌ها به میزان چهار برابر درآمدها را مشاهده کرده اند و مدت زمان لازم برای گرفتن ایده های جدید بازاریابی در مقابل مشتریان، از چند هفته یا چند ماه به کمتر از دو هفته کاهش یافته است.

    در بسیاری از شرکت‌های موفق، پیشرفت و نوآوری در بسته‌بندی و چاپ دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    راه‌حل های پایدار

    در نتیجه روش‌های تولید انبوه، سالانه بیش از ۳۰ درصد موجودی برند نابود می‌شود. واضح است که این سطح ضایعات برای کرۀ زمین ناپایدار است. امروزه برندها به اهمیت شیوه های پایدار پی برده اند و با کاهش ردپای کربن و منابع انرژی تجدیدپذیر که اغلب یک مؤلفۀ اصلی مدل های کسب و کار را تشکیل می دهند، در این مسیر گام بر می دارند.

    از این گذشته، این امر نقش مهمی در جذب مشتری نیز ایفا می‌کند. با توجه به افزایش تعداد شرکت‌هایی که تعهدات معتبری برای محافظت از محیط زیست نشان می دهند، مصرف کنندگان امروزی قبل از تصمیم گیری در مورد همکاری با برندها، به گواهی نامه های زیست محیطی شرکت‌ها نگاه خواهند کرد.

    در حقیقت، طبق بررسی صورت گرفته توسط شرکت Futerra در سال ۲۰۱۸، ۸۸ درصد از پاسخ دهندگان انگلستان و ایالات متحده که در این بررسی شرکت کرده اند، پیشنهاد می کنند که مایلند برند ها به آن‌ها کمک کنند در زندگی روزمره نسبت به محیط زیست دوستانه تر و با اخلاق تر باشند و بر اهمیت پیام پایداری قوی تأکید دارند.

    به‌عنوان‌مثال، در شرکت HP، از طریق تمرکز ویژه بر پایداری در عملیات های تولید مطبوعات شعبۀ HP Indigo، راه‌حل هایی برای کمک به کاهش ردپای کربن مربوط به هر پروژه طراحی شده است. این شرکت هدف صفر کردن زباله و استفاده از زنجیرۀ تامین ناب با بسته‌بندی و حمل و نقل بهینه را نیز در رأس برنامه های خوددارد.

    امکانات شخصی‌سازی شده

    چاپ بسته‌بندی دیجیتال همچنین در زمینۀ تعامل بین مصرف‌کننده و برند، امکانات بیشتری را ایجاد می‌کند.

    اکنون تولید کنندگان می‌توانند به لطف پیشرفت های موجود در سفارشی سازی محصول، به مشتریان خود نزدیک شوند و در سطح شخصی تری نیز تعامل کنند و تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۵۰٪ از مصرف کنندگان نسل هزاره و نسل زد به برندهایی علاقه‌مند هستند که محصولات یا خدمات شخصی‌سازی شده ای را ارائه می دهند.

    مشارکت و همکاری در تولید گزینه های تازه ای را ایجاد کرده است که در این تولید مشارکتی برند و مصرف‌کننده می‌توانند برای طراحی بسته‌بندی های منحصر به فرد و پروژه های رویداد محور یا مناسبت محور متناسب با فرصت های بازاریابی و حتی قابلیت های تصویربرداری متغیر و انبوه که در آن بسته‌های مختلف وجود دارد، به یکدیگر بپیوندند. در حقیقت، تولید دیجیتال امکاناتی را ارائه می دهد که حتی یک دهه پیش غیرممکن تلقی می شد.

    به گفتۀ گیلمرو فونت، رهبر برند و آژانس های HP: هنگامی که مصرف کنندگان در ایجاد طراحی بسته ها همکاری و مشارکت می کنند، نتیجۀ کلیدی این پویش به اشتراک گذاری آن‌ها از طریق رسانه های اجتماعی است. ما مواردی مشاهده کرده ایم که دسترسی این شکل از رسانه ها به میزان ۳۰٪ افزایش یافته است، این پوشش خارق العاده ای است که برای مثال اگر می خواست از طریق تلویزیون حاصل شود، نیاز به سرمایه گذاری بسیار بالایی داشت.

    یک مرز جدید

    برندهای مختلف در سراسر جهان به دنبال کوتاه کردن چرخه های زمانی، مبارزه با مسائل زیست محیطی و متمایز و برجسته بودن در یک بازار اشباع به بهترین وجه ممکن هستند. این چالش ها به نحو احسن توسط چاپ دیجیتال پاسخ داده می‌شود.

    درحالی‌که محبوبیت بسته‌بندی با چاپ دیجیتال در حال افزایش است، اکنون بهترین زمان برای دستیابی به این راه‌حل پایدار و پیشرفته برای تبدیل شدن به یک الگوی پذیرفته شدۀ صنعتی، توانمد کردن برند ها برای پاسخگویی بهتر به مطالبات مصرف کنندگان، بهبود مشارکت و تعامل مشتری و به دست آوردن نتایج بهتر برای تجارت آنهاست.

    از آنجا که این مزایا روز به روز در حال افزایش بوده و شرکت‌های بیشتری این تغییر و تحول را ایجاد می کنند، به نظر می‌رسد چاپ دیجیتال آیندۀ تولیدات بسته‌بندی را به مرور از آن خود کند.

    مقاله قبلیمدیر مجموعه سررسید کاوا : گرانی چند برابری سررسید نتیجه گرانی کاغذ است
    مقاله بعدیکرونا نمایشگاه کتاب لس‌آنجلس به تعویق انداخت

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.