استفاده از هوش مصنوعی در بسته ‌بندی محصولات آمازون

    0
    51
    بسته ‌بندی محصولات آمازون

    شرکت آمازون با استفاده از هوش مصنوعی در بسته ‌بندی محصولات آمازون، توانسته است ضایعات ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایتنا؛ آمازون در سال ۲۰۱۹ برای کاهش ضایعات بسته ‌بندی محصولات آمازون مدلی هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد.

    این سیستم که «موتور تصمیم‌گیری بسته ‌بندی محصولات آمازون» نام دارد، از داده‌های متنی، تصویری و بازخورد کاربران برای پیش‌ بینی بهترین گزینه بسته‌ بندی برای هر محصول استفاده می‌کند. در عرض پنج سال، این ابزار هوشمند توانسته حداقل ۵۰۰ هزار تن از ضایعات بسته ‌بندی محصولات آمازون را کاهش دهد که معادل وزن ۷۷۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است.

    بسته ‌بندی محصولات آمازونبسته ‌بندی محصولات آمازون و پایداری

    کایلا فنتون، مدیر ارشد تیم نوآوری بسته ‌بندی محصولات آمازون می گوید: این فناوری قابلیت تصمیم گیری در مقیاس بزرگ را به ما می دهد و نمونه ای از همگرایی پایداری و تجارت است.

    محققان آمازون با استفاده از تکنیک‌های پردازش داده، تصاویر ثبت شده از محصولات در انبار و بازخورد کاربران، توانستند عملکرد سیستم را تا ۳۰ درصد بهبود بخشند.

     در حال حاضر، این مدل در آمریکای شمالی و اروپا مورد استفاده قرار می گیرد و آمازون برنامه گسترش آن به سایر مناطق از جمله هند، استرالیا و ژاپن را دارد.

    بسته بندی پلاستیکیبهینه‌سازی بسته ‌بندی محصولات آمازون علاوه بر کاهش ضایعات، سودمندی های دیگری نیز برای آمازون داشته است. این شرکت اعلام کرده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، بیش از ۲ میلیون تن در بسته بندی صرفه جویی کرده است.

    کارشناسان بر این باورند که هرگونه کاهش ضایعات بسته بندی برای محیط زیست مثبت است. رافائل اوراس، استاد دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: “فرصت بزرگی برای صنعت وجود دارد تا از هوش مصنوعی برای کاهش این ضایعات استفاده کند. البته انگیزه آمازون فراتر از پایداری محیط زیستی و کاهش هزینه های متغیر نیز هست.”

    بیشتر بخوانید: حذف بسته بندی پلاستیکی از یکی از انبارهای آمازون

    علاوه بر آمازون، قوانین و مقررات جدید نیز ممکن است صنایع را به استفاده از بسته بندی های پایدارتر سوق دهد.

    در اروپا، آمازون شروع به جایگزینی بسته بندی های پلاستیکی با مواد کاغذی و مقوا کرده است. هرچند برای پیشرفت های واقعی در زمینه پایداری، همکاری تمام زنجیره تامین ضروری است.

    مقاله قبلیمدیرعامل چاپ طلایه مرجان: چاپ نیازمند متولی دلسوز است
    مقاله بعدیمعرفی دوره‌ های مختلف بازاریابی در گذر زمان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.