نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: برندسازی و تجاری سازی تکمیل کننده تولید است و اگر درست بازاریابی، بسته بندی و فرهنگسازی نشود تولید کارساز نیست.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از مهر با اشاره به اینکه اولویت دانشبنیانها باید حوزه کشاورزی قرار گیرد، اظهار داشت: درگیری با خشکسالی با توجه به شرایط کشور و حتی دنیا این را نشان میدهد که اولویت دانش بنیان به مباحث کشاورزی اختصاص یابد.
وی افزود: در تولیدات گندم، نخود، لوبیا و … که احتیاج اولیه مردم است باید با حداقل امکانات حداکثر تولید را داشته باشیم که وابستگی به کشورهای دیگر کمتر شود.
بیشتر بخوانید:بسته شدن یک کارگاه تولید و بسته بندی آب میوه
تجاری سازی و افزایش تولید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ثروتسازی از داد و ستد تشکیل شده است، گفت: تولید، یک طرف قضیه قرار دارد اما اگر درست بازاریابی، بسته بندی و فرهنگسازی در راستای مصرف آن در کشور و سایر نقاط جهان نشود، آن تولید کارساز نیست و برای تولید کننده نیز مؤثر واقع نمیشود.
وی با اشاره به مسئله تجاری سازی گفت: بسیار دیده شده که محصولات بیکیفیت چگونه با برند سازی و تجاری سازی بسته بندی به میزان بالایی فروش میروند، برای مثال زعفران در کشور ما تولید میشود و به صورت عمدهای به اسپانیا فروخته میشود و آنها با بسته بندی و برند سازی با قیمت بالایی میفروشند.