راهیابی به اقتصاد جهانی با برپایی نمایشگاه های بین المللی

    0
    71
    نمایشگاه ها

     کشورهایی که در حوزه اقتصادی جهان حرفی برای گفتن دارند مسیر خودشان را در دنیای اقتصاد از طریق برپایی نمایشگاه ها طی کرده اند. کشورهایی همچون چین و آلمان از همین طریق بازارهای جهان را فتح کردند. متخصصان علم اقتصاد نوین  نمایشگاه ها را پیشران  تجارت جهانی  معرفی می کنند.

    دکتر علی فرهادی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس درباره چگونگی برپایی نمایشگاه مشهد بیان داشت: غرفه ها به لحاظ معرفی محصولاتشان خوب عمل کرده بودند و نمایشگاه در سطح مناسبی نیز برپا شده بود. بعد صنعتی نمایشگاه نسبت به  سایر ابعاد عملکرد قوی تری داشت؛ که البته جزو مزایای این نمایشگاه به حساب می آید. صنایع زیر ساختی به طور کلی کمتر در دست عموم است، چنین رویدادهایی فرصت های خوبی  برای صنعت گران و متخصصان فراهم می کنند تا با صرف هزینه های کمتر به معرفی برند ها و قابلیت هایشان بپردازند.

    وی در ادامه افزود: نمایشگاه ها بستری هستند برای ایجاد تعاملات و مذاکرات بین شرکت هایی که در آن حضور پیدا می کنند. نیاز سنجی یکی از نتایج مهمی است که شرکت کنندگان به آن دست پیدا می کنند و می توانند با توجه به آن به برنامه ریزی برای آینده دست بزنند و به سمت بر آورده کردن نیازهای واقعی کشور پیش بروند . چنین آوردگاه هایی سطح دانش حوزه مورد نظر را نیز بالا می برد و هم افزایی ایجاد می کنند.

    فرهادی درباره وضعیت فعالیت های نمایشگاهی بعد از دوره کرونا بیان داشت: بیماری کرونا مشکلات جانی و روحی برای مردم ایجاد کرد و باعث ایجاد رکود شد؛  اما به موزات آن باعث شد تا جامعه به دنبال راه حل برای پر کردن خلاءهای ایجاد شده برود. در زمینه برگزاری نمایشگاه ها نیز تغییر به وجود آمد. شیوه های سنتی با به وجود آمدن فضای مجازی، تبلیغات دیجیتال و دنیای الکترونیک تغییر کرده است. ابزارهای نوین با کارکردهای متنوع شکل های سنتی را دگرگون کرده اند.

    مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین الملل فارس در ادامه اظهار داشت: درست است که تبلیغات به شیوه های نوین به دنیا ورود پیدا کرده اما یکسری از شیوه های سنتی همچنان کارکرد خود را دارند و به شدت تاثیر گذارند؛ نمایشگاه ها به دلیل امکان ارتباط چهره به چهره ای که برای مخاطبان خود فراهم میکنند قطعا تاثیرگذاری عمیق تری نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی دارند که انکار نشدنی است. آوردگاه ها و شیوه های تبلیغاتی نوین می توانند در خدمت یکدیگر قرار بگیرند و به رشد صنایع مختلف کمک کنند.

    بیشتر بخوانید:مدیر فروش ماشین‌سازی حرفه‌وفن: نمایشگاه در شان صنعت چاپ مشهد نبود

    نمایشگاه های بین المللی یکی از دلایل پیشرفت کشورهای صنعتی است

    وی افزود: کشورهایی که در حوزه اقتصادی جهان حرفی برای گفتن دارند مسیر خودشان را در دنیای اقتصاد از طریق برپایی نمایشگاه ها طی کرده اند. کشورهایی همچون چین و آلمان از همین طریق بازارهای جهان را فتح کردند. متخصصان علم اقتصاد نوین  نمایشگاه ها را پیشران  تجارت جهانی  معرفی می کنند.

    فرهادی  بیان داشت: کشور ما به لحاظ منابع و نیرو جوان تحصیلکرده مشکلی ندارد. مسئله اساسی ما  در معضل روابط بین الملل و به خصوص تحریم ها نهفته است.

    وی یکی دیگر از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور را نبود حمایت های به جای دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت های تسهیلاتی دولتی در میدان عمل اتفاق نمی افتد. یک فعال اقتصادی زمانی که می خواهد از کمک های بانکی و تسهیلات مربوط به بیمه و … بهره مند شود عملا باید از هفت خوان رستم بگذرد. صرف داشتن انگیزه نیست باید ابزار کار را نیز داشته باشیم.

    مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین الملل فارس در پایان افزود: ما هم اکنون در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم به این معنا که نیاز نیست همه کالاهای مورد نیازمان را خودمان تولید کنیم. هیچ لزومی نیز به این کار نیست. می توانیم محصولاتی که قادر به ساختن و تولیدشان هستیم را صادر کنیم و محصولاتی که به دلایل مختلف امکان تولید آن  در کشورمان نیست را وارد کنیم. این یعنی مراودات درست بین المللی؛ برای این مهم نیز باید ابتدا مشکلات مربوط به روابط بین المللی را حل و فصل کنیم.

    مقاله قبلی کسب و کارهای کوچک و رقابت با شرکت های بزرگ
    مقاله بعدیتوسعه صادرات محصولات چاپی در استان خراسان رضوی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.