مشخصات کارتن میوه و کارتن لمینتی

    0
    74
    بسته‌بندی و بازاریابی صنایع

    کارتن میوه و کارتن لمینتی از شاخه های صنعت بزرگ چاپ و بسته بندی 

    کارتن سازی یکی از شاخه های صنعت بزرگ چاپ و بسته بندی است. امروزه استفاده از کارتن بسته بندی برای محصولات داخلی و محصولاتی که قرار است به خارج از کشور صادر شوند مانند کارتن میوه افزایش یافته است. 

    کارتن میوه

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از رجانیوز؛  امروزه بیشتر تولیدکنندگان و صادر کنندگان در تلاش اند که با شناخت سلیقه و نیاز مشتری خلاقیت و کیفیت را در تولیداتشان بالا ببرند تا آرامش خاطر را برای مشتری در هنگام خرید ایجاد کنند.

    ابتدا به سراغ تعریفی از کارتن سازی می رویم، کارتن سازی به مجموعه مراحل طراحی ماکت سازی، چاپ دایکات و لب چسب یا دوخت ( شامل منگنه و دستگاه دوخت ) که روی ورق آماده کارتن انجام می شود را کارتن سازی می گویند.

    ورق های استفاده شده در کارتن سازی را می توان در معیارهای مختلفی دسته بندی کرد که یکی از معیار های دسته بندی ورق کارتن تعداد لایه های آن است شامل: ورق کارتن سه لایه، ورق کارتن پنج لایه و ورق کارتن هفت لایه هست.

    یک کارخانه کارتن سازی از دستگاه های مخصوص، کارکنان (شامل مهندسین، طراحان، مدیر، کارکارمندان امور مالی و اداری، وکیل و …)، مواد اولیه با کیفیت و مرغوب (مانند ورق خام، مقوای نازک و یا کاغذ گلاسه برای لمینت، مرکب چاپ، چسب سیلیکات و…) و موارد دیگر تشکیل شده است.

    دستگاه های مورد استفاده در کارخانه های کارتن سازی 

    – دستگاه خط کش برش

    – دستگاه چاپ یا چاپ فلکسو چهار رنگ یا تک رنگ

    – دستگاه دایکات ( فکی، پینگ پنگی، روتاری)

    – دستگاه چاک دستی (چاک زن کارتن)

    – دستگاه لب چسب

    – دستگاه لمینت اتومات یا لمینت دستی

    – تسمه کش

    – دستگاه منگنه یا دستگاه دوخت

    – دستگاه چاپ تمام اتومات یا نیمه اتومات

     

    انواع چاپ در کارتن سازی

    انواع چاپ در کارتن سازی به طور کلی شامل دو مدل کارتن لمینتی و کارتن چاپی است که هر کدام از این ها کاربردها و طرفداران مخصوص خود را دارند. کارتن های لمینتی اغلب برای بسته بندی های شیک و لوکس به کار می روند که به تنهایی می توانند تأثیر بسزایی در افزایش فروش محصول داشته باشند.

     

    مزایای اقتصادی استفاده از کارتن برای بسته بندی

    – فضا سازی مناسب در بین محصولات برای حمل و جا به جایی

    – محافظت از محصولات در برابر ضربات فیزیکی ناشی از محیط

    – خود کارتن جزء صنایع بسته بندی ارزان محسوب می شود.

    – ایجاد چیدمان منظم و راحت کالا ها کنار یک دیگر

    – استفاده از کارتن برای خرید و فروش های آنلاین نیز پر استفاده است.

    – کوشا کارتن تولید کننده انواع کارتن میوه

     

    کارتن میوه تولید کننده کارتن میوه

    کارخانه کارتن سازی کوشا کارتن – kooshacarton.com یکی از تولیدکنندگان اصلی کارتن میوه در کشور به حساب می آید. کارتن میوه از اقلام ضروری و بسیار پر استفاده برای فروشگاه ها، میوه فروشی ها، باغ داران و… است. که هنوز هم عده ای هستند که از جعبه های سنتی برای میوه ها استفاده می کنند اما این نوع جعبه ها در صادرات میوه بسیار کم استفاده می شوند در نتیجه فروش کارتن های میوه بیشتر از جعبه های سنتی است.

    کارتن های میوه با هدف سالم ماندن میوه ها از سوی ضربات فیزیکی وارد شده از محیط بیرون (در هنگام حمل و جا به جایی از مرزعه، باغ، گلخانه و… به مقصد مورد نظر جهت فروش) و عوامل ایجاد فساد طراحی و به مرحله تولید خواهند رسید.

    یکی از دغدغه هایی که امروزه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه دارند تهیه کارتن با کیفیت و مرغوب و رسیدن به فروش بالا است که برای این کار باید شناخت خود را نسبت به نیاز های روز جامعه بالا برده و طبق آن برنامه ریزی لازم را انجام دهند. مهمترین اصولی که یک تولید کننده کارتن میوه باید به آنها توجه کند مقاوم بودن کارتن، ظاهری شیک و زیبا، مقاوم بودن در برابر نفوذ رطوبت به داخل کارتن، دارای قابلیت بازیافت، ابعاد استاندارد است که باید به آن توجه شود.

     

    کارتن میوه صادراتی

    با توجه آگاهی بیشتر جامعه در مورد اهمیت بازاریابی و تبلیغات، استفاده از کارتن های شیک و زیبا برای کارتن میوه صادراتی رو به افزایش است و همین طور علاوه بر با کیفیت و مرغوب بودن جنس کارتن تمرکز طراحان روی ظاهر کارتن ها نیز افزایش یافته تا در بازار رقابت از رقیبان خود در این زمینه پیشی بگیرند.

     

    انواع کارتن میوه صادراتی

    کارتن میوه سه لایه (تک یا دو ردیفه ساده)

    این نوع کارتن عموما مصرف داخلی دارد و مناسب برای افرادی است که دنیال کارتن ارزان قیمت هستند. همچنین گاهی اوقات بدون شانه هم استفاده می شود.

    کارتن میوه سه لایه یا پنج لایه (در دار چاپ چهار رنگ)

    این مدل کارتن سه لایه و یا پنج  لایه رویه سفید به همراه چاپ رنگی است که در صورت استفاده از شانه ابعاد آن ۴۸×۲۸ و ۲۴×۳۴ است.

    کارتن میوه سه لایه (تک ردیفه با چهار رنگ چاپ)

    این کارتن سه لایه با رویه سفید و چاپ فلکسو در آن به کار رفته که همراه با شانه مورد استفاده قرار می گیرد.

    به دلیل محدودیت ابعاد بیشتر در سایزهای ۴۸×۲۸ و ۲۴× ۳۴ ساخته و وارد بازار می شود و چون به صورت  چسب شده تحویل داده می شود متقابلا هزینه حمل آن بیشتر است.

     

    استعلام قیمت کارتن لمینتی از کارتن سازی

    تولید کننده کارتن لمینتی

    کارتن لمینتی یکی از مهترین تولیدات کارخانه های کارتن سازی است. از آن جایی که مقوا های ترکیبی  با کیفیت و چاپ پذیر بودن آن رابطه عکس دارد، مقواهای فلوت یا سی فلوت چون لایه ای کرکره ای در داخل آن ها وجود دارد، سطح چاپی آن ها ناهموار است و قابلیت چاپ و عبور از ماشین های افست را ندارند.

    لمینت از فرآیندهای مهم پس از چاپ است و همچنین نوع و کیفیت چسب که نقش بسیار مهمی در ماندگاری کارتن دارد.

     

    ویژگی های کارتن لمینت

    – بسته بندی شیک و لوکس که باعث جذب بیشتر مشتری می شود.

    – قابلیت بازیافت پذیری که این ویژگی باعث عدم آسیب رسیدن به طبیعت می شود.

    – نقش این کارتن ها در حفظ کیفیت محصول

    – وزن کم آن که موجب تسهیل در حمل و جا به جایی کالا یا محصول مورد نظر می شود.

    در بخش لیمنت کارتن مقوای چاپ شده را که توسط دستگاه چاپ افست درست شده را با چسب سیلیکات، سلفون یا صحافی بر روی کارتن مورد نظر لمینت می کنند و پس از آن مرحله تولید روی مقوا آغاز می شود.

    لمینت در صنایع چاپ و بسته بندی کارتن سازی کابرد زیادی دارد اما بیشتر برای ساخت انواع جعبه استفاده می شود.

    بیشتر بخوانید: عرضه بسته بندی اسپتیک دوستدار محیط زیست

    مهمترین ویژگی های کارتن استاندارد

    -استحکام بالا در مقابل ضربات محکم

    -مقاوم در برابر رطوبت به جهت سالم ماندن کارتن و محصول در برابر نفوذ رطوبت

    -دارای قابلیت چاپ روی بسته بندی ها برای تبلیغ و جذب مشتری

    -دارای ابعاد مناسب و مطابق با نیاز مشتریان

    -ظاهری استاندارد اما خلاقانه

    -کارتن ها به راحتی قابل قرار گیری روی هم دیگر باشند.

    -اطلاعت دقیق تولید محصول مورد نظر بر روی آن ها درج شده باشد.

    -قابلیت بازیافت داشته باشند.

    مقاله قبلیتخصیص ۲۰ میلیون دلار ارز ترجیحی برای واردات کاغذ به دستور رئیس جمهور
    مقاله بعدیدوره آموزشی فشرده ویژه مدیران صنعت چاپ ۱۰ خرداد برگزار می شود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.