ضرورت بسته بندی مناسب صنایع دستی

    0
    42
    صنایع دستی

    معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: بسته بندی مناسب نقش مهمی در فروش محصولات دارد، اما همچنان شاهد هستیم که فروشندگان صنایع دستی، آثار خود را در روزنامه، یا کارتن به مشتری می‌فروشند.

    به گزارش چاپ و نشر به نقل از خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر صالحی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی استان اصفهان گفت: صنایع دستی به دلیل نداشتن بسته بندی به شکل نامناسب عرضه می‌شود و این درحالی که داشتن بسته بندی مناسب از حقوق مصرف کننده است.

     صنایع دستیجعفر صالحی افزود: بسته بندی اصولی و مناسب موجب ارزش افزوده برای تولید کننده‌ها و فروشندگان می‌شود هنرمندان صنایع دستی و فروشندگان باید در فرآیند تولید و فروش علاوه براینکه تولید و توزیع می‌کنند برای بسته بندی نیزباید تمرکز داشته باشندو برای آثار هنری خود ارزش بیشتری قائل شوند بسته بندی در زمینه فروش محصولات نقش مهمی دارد، اما همچنان در فروشگاه‌هایی که اکثر آن‌ها در میدان امام متمرکز هست میبینیم که فروشندگان آثار خود را یادر روزنامه، یا کارتن به مشتری می‌فروشند.

    او اطمینان خریدار برای داشتن بازار مستمر و هدفمند را مهم دانست و ادامه داد: توجه نکردن به حق خریدار موجب عقب ماندن استان در بازار جهانی خواهد شد.

     صنایع دستیجعفر صالحی با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان قطب صنایع دستی در تولید و صادرات این صنعت پیشتاز در راه اندازی و اجرای طراحی بسته بندی است گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سازمان میراث فرهنگی در سال‌های آینده بیش از ۵۰ در صد صنایع دستی دارای بسته بندی مشخص خواهد شد.

    بیشتر بخوانید:

    بررسی وضعیت و گرانی فیلم پلیمری بسته بندی

    استفاده از قارچ در بسته بندی های محافظ و…

     

    صنایع دستیاو حمل و نقل آسان و دوام بیشتر را از ویژگی‌های این طرح عنوان کردو افزود: تولید کننده موظف به درج نشان تجاری، نشانی تولید کننده و مشخصات فنی محصول بر روی بسته بندی می‌باشد.

    اوادامه داد: تنوع بالا مصنوعات و عدم فروش مناسب که بعضا موجب افزایش قیمت‌ها میگردد زمینه ورود بخش عمده‌ای از تولید کنندگان به این عرصه را فراهم نمی‌آوردولی در همین اوضاع هم صاحبان برند حوزه صنایع دستی با استفاده از بسته بندی مناسب به نتایج مثبت اقتصادی دست یافته اند. پس نتیجه این است که عمده‌ترین موضوع فرهنگ سازی در این بخش می‌باشد؛ و شاید ارائه مشوق‌های تشویقی ودر غیر اینصورت اجباری نمودن بسته بندی حداقل در فاز مصنوعات تجاری می‌باشد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    12 − هفت =