اهمیت طراحی لیبل و ویژگی های کاربردی

    0
    44
    لیبل چاپ برچسب

    تاثیر طراحی لیبل در تجربه کاربری به تمام کسانی که در صنعت چاپ و بسته بندی و فروش محصولات مختلف فعال هستند ثابت شده؛ و لیبل‌ های خودشان را با شناخت این موضوع سفارش می‌دهند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری آنا، تأثیر طراحی لیبل در تجربه کاربری این روزها یکی از موضوعاتی است که مورد توجه اغلب تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. چون از بین صدها محصولی که برای جلب‌توجه مصرف‌کنندگان در قفسه‌های فروشگاه‌ها رقابت می‌کنند، معمولاً اولین چیزی که توجه خریداران را به خودش جلب می‌کند بسته بندی و طراحی لیبل های محصولات هستند.

    به همین دلیل، ایجاد طرح‌های تأثیرگذار لیبل محصول که به طور موثر پیام سازنده را منتقل می‌کند بسیار مهم است. در واقع داشتن یک لیبل مناسب برای محصول هویت برند را پررنگ‌تر کرده و آگاهی و وفاداری مشتری را به برند افزایش می‌دهد. در این مطلب اهمیت طراحی لیبل برای بهبود تجربه کاربری را ارائه کرده و به نکات مهم قابل توجه در این زمینه اشاره می کنیم. 

     

    در این مقاله می خوانید

    تمایز در لیبل های محصولات

    با توجه به اینکه در دنیای امروزی همه‌ چیز در حرکت است و زمان اهمیت زیادی پیدا کرده، مصرف‌کنندگان به دنبال راهی هستند که خریدهایشان از یک برند را در کمترین زمان شناسایی کرده و آن‌ها را تهیه کنند.

    لیبل های محصولاتی که به بهترین نحو طراحی شده‌اند، این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کنند که محصولات برندها را از یکدیگر تشخیص دهند.در واقع، لوگو، رنگ‌ها، فونت‌ها و … که عناصر سازنده یک لیبل هستند، به مشتریان کمک می‌کنند تا هویت برند را به خاطر بسپارند.

    لیبل محصول می‌تواند به تنهایی یک ابزار بازاریابی باشد؛ و یک خریدار به خاطر اینکه جذب لیبل شده ممکن است تصمیم به خرید محصول مورد نظر بگیرند. چون لیبل ها هستند که یک محصول را در بین سایر نمونه‌های مشابه متمایز می‌کنند و می‌توانند به عنوان کلید انتخاب مصرف‌کنندگان محصول در میان صدها محصول در قفسه‌ها عمل کنند.

    برای اثربخشی بیشتر لیبل ها در تصمیم به خرید مشتریان می‌توان کارهای تبلیغاتی دیگر مانند افزودن QR کد برای اطلاعات درباره محصول، دریافت هدایا و شرکت در بازی‌ها و قرعه‌کشی‌ها نیز استفاده کرد.

    طراحی لیبلویژگی‌ های یک لیبل کاربردی و مناسب

    یک لیبل مناسب به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که اطلاعاتی که لازم است را درباره یک محصول به دست بیاورند؛ اما همه لیبل های تولید شده توسط شرکت‌های چاپ و بسته بندی این ویژگی را ندارند. به همین دلیل، برخی از ویژگی‌هایی که لیبل های باکیفیت را نسبت به سایر لیبل ها متمایز می‌کنند در ادامه ارائه کرده‌ایم.

    ۱) شناخت مواد تشکیل دهنده محصول

    یکی از مهم‌ترین موارد تأثیر طراحی لیبل در تجربه کاربری ارائه اطلاعات تشکیل دهنده محصولات است؛ یعنی مشتری باید با کمک لیبل اطلاعات جامعی درباره محصولات غذایی، خانگی، مراقبتی و… به دست بیاورد. این موارد برای کسانی که آلرژی یا واکنش‌های نامطلوب به مواد خاص دارند بسیار مهم هستند. چون لیبل مورد نظر می‌تواند در انتخاب محصول به آن‌ها کمک کند.

    ۲) ارائه دستورالعمل محصولات

    ایمنی و کارایی محصولات مختلف به نحوه استفاده مصرف‌کنندگان آن‌ها بستگی دارد. دستورالعمل‌های واضح و آسان درج شده روی لیبل ها به مشتریان این امکان را می‌دهد که محصول را شناخته و حداکثر استفاده را از آن داشته باشند.

    ۳) درج هشدارهای بهداشتی روی محصول

    درج هشدارهای بهداشتی رو محصول برای لوازم آرایشی، محصولات مراقبت شخصی و محصولات خانگی ضروری است. این اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا از خطرناک بودن، سمی بودن یا واکنش‌پذیر بودن محصول با سایر مواد شیمیایی مطلع شده و در شرایطی ایمن از محصولات مورد نظر استفاده کنند.

    طراحی لیبلموارد مهم در طراحی یک لیبل کاربرپسند

    یک لیبل کاربرپسند باید با سبک برند مطابقت داشته باشد. برای طراحی این لیبل ها لازم است که احساسات واکنش‌های مناسب را از بازار هدف خود گرفته و عناصر طراحی را که می‌توانند در برقراری ارتباط لیبل محصول و فروش کمک کنند بررسی کنید. سپس با توجه به تاثیر طراحی لیبل در تجربه کاربری لیبل های مورد نظرتان را آماده کنید. در ادامه موارد مهمی که برای آماده کردن یک لیبل کاربرپسند باید در نظر داشته باشید ارائه کرده‌ایم.

    رنگ‌های لیبل

    رنگ‌هایی که برای طراحی لیبل استفاده می‌کنید روی روابط عاطفی و احساسی مصرف‌کنندگان با کالا مؤثر بوده و تصمیمات خرید آن‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد. چون رنگ‌ها نقش کلیدی در درک مخاطبان هدفتان از محصول دارند.

    به همین دلیل است که روانشناسی رنگ‌ها سال‌های متوالی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و طراحی لیبل نیز از این قاعده مستثنا نیست! چون انتخاب رنگ‌های خاص، قدرت برانگیختن شادی، اشتهای خوب، آرامش یا هیجان را در مشتریان دارند و می‌توانند روی خرید و انتخاب آن‌ها موثر باشند.

    اگر رنگ‌های رسمی برندتان را در لیبل طراحی شده بگنجانید می‌توانید به ثبات برندتان در بازار کمک کنید. چون این موضوع باعث می‌شود که کالای شما به راحتی برای خریداران شما قابل تشخیص باشد. در واقع، استفاده از طرح رنگی یکسان در بازاریابی شما یک پیام منسجم را منقل می‌کند و تأثیر طراحی لیبل در تجربه کاربری ملموس‌تر قابل درک خواهد بود.

    طراحی لیبل محصولات با رنگ‌های روشن توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این استفاده از حاشیه‌ها، خطوط پر رنگ پیشرفت‌های طراحی ساده‌ای هستند که می‌توانند محصول شما را بالاتر از سایر برندها با برچسب‌های ساده و معمولی قرار دهند.

    تصاویر روی لیبل

    تصاویر روی لیبل می‌توانند یک نماد کلی از محصول را ارائه دهند. این موضوع به مشتریان اجازه می‌دهد تا ارزش‌ها و ترجیحات خود را با محصولات مورد نظر مطابقت دهند. در صورتی که لیبل دارای نمادی برای نشان دادن طعم یا نوع، تصویری از پیشنهاد سرو یا یک عکس واضح از بافت محصول باشد، مشتریان بهتر می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

    عناصر گرافیکی لیبل

    عناصر گرافیکی مانند خط‌های قلم‌مو، الگو پس‌زمینه‌ها می‌توانند پیام‌رسانی برند را تقویت کنند. این المان‌ها به محصولات اجازه می‌دهند تا در میان طیف گسترده‌ای از برندها موجود در بازار متمایز شوند. این عناصر طراحی باید با شخصیت خریداران بالقوه برند هماهنگ باشند. به عنوان مثال، اگر محصولی که دارید برای مجموعه جوان‌پسندی طراحی شده، استفاده از طراحی‌های رنگارنگ و ایجاد هیجان بیشتر گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

    انتقال پیام برند توسط لیبل

    یک طرح لیبل با طراحی عالی حاوی پیام‌هایی است که هدف آن‌ها برآورده کردن نیازهای بازار است. این لیبل ها نحوه استفاده از محصول را به صورت واضح و روشن برای مشتری بیان می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که خریداران رغبت بیشتری به انتخاب محصول مورد نظر پیدا کنند.

    طراحی لیبلانتخاب فونت‌های لیبل

    انتخاب فونت‌های مناسب نیز به اثربخشی کلی یک لیبل کمک می‌کند. یک طرح خوب از فونت‌هایی استفاده می‌کند که قابل خواندن هستند و اندازه مناسبی برای نمایش دادن نوشته‌ها روی محصول در نظر می‌گیرد. استفاده از فونت‌های با اندازه‌های متنوع سلسله‌مراتب اطلاعات را به خوبی به نمایش می‌گذارد و پیام را به درستی به مشتری منتقل می‌کند.

    درج اطلاعات ضروری محصول روی لیبل

    جهت تأثیر طراحی لیبل در تجربه کاربری لازم است که درج اطلاعات ضروری که با قوانین مصرف‌کننده همخوانی دارند در طراحی لیبل لحاظ شود. نام محصول، دستورالعمل‌ها، اطلاعات تماس و اطلاعات تولید کننده، وزن خالص و… از جمله این اطلاعات محسوب می‌شوند.

    سازگاری لیبل با محصول

    لیبل های محصولات باید با بسته بندی محصول سازگار باشد. اندازه برچسب باید متناسب با اندازه بسته بندی در نظر گرفته شده و لیبل به طور یکپارچه روی محصول بچسبد، یا بدون ایجاد چین و چروک در اطراف مظروف چسبانده شود.

    علاوه بر این موارد، لیبل باید با ماهیت محصول مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اگر مظروف نیاز به نگهداری داخل یخچال دارد، لیبل باید ضد رطوبت و ضد آب باشد.

    بیشتر بخوانید: اهمیت طراحی لیبل در فروش بیشتر محصولات

    سخن پایانی

    لیبل ها به طور قابل توجهی روی نحوه تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان برای خرید محصولات و وفاداری آن‌ها به برندها موثر هستند. برای سفارش انواع لیبل باید این موضوع را در نظر بگیرید، تعداد رنگ‌های استفاده شده در طراحی و گرافیک و تمامی افکت‌های چاپی که برای چاپ و تولید لیبل مورد استفاده قرار می‌گیرند بر روی قیمت چاپ لیبل تاثیرگذار هستند؛ اما هزینه طراحی و بسته بندی باکیفیت به مراتب کم هزینه‌تر از این تمام می‌شود که برندها مشتریان خودشان را از دست بدهند و سهم بازار را به رقبایشان واگذار کنند.

    مقاله قبلیمدیرعامل بازرگانی نوین شیمی: بازار ملزومات چاپ وارد رکود اساسی شده است
    مقاله بعدیتوجه به ریشه‌ های مشترک صنعت چاپ، بسته‌ بندی و نوشت‌ افزار و پیشرفت روز افزون

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.