به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به گسترش کسب و کارها و افزایش تعداد رقبا در صنایع مختلف باید بتوانید اطلاعات مورد نیاز مشتری را در یک نگاه در اختیارش قرار دهید و او را به استفاده از محصولات خود ترغیب کنید. چاپ لیبل یکی از روشهایی است که با آن میتوانید برندتان را به مشتری معرفی کنید. پس برای جذب مشتری به سمت محصولتان باید برای طراحی لیبل خود وقت بگذارید. در این متن شما را با ۱۷ نکته طراحی لیبل بیشتر آشنا خواهیم کرد.
اهمیت استفاده از لیبل
از آنجایی که لیبل یا برچسب به عنوان شناسنامهای برای معرفی برند و محصول شما استفاده میشود، علاوه بر داشتن جذابیت و زیبایی بصری باید بتواند با اولین نگاه به مشتری اطلاعات مورد نیاز در خصوص آن محصول را ارائه نماید.
گویا بودن اطلاعات و انتقال سریع آن یکی از ویژگیهای مهم لیبل است چرا که در هویت بخشیدن به برند تجاریتان نقش بسیار مهمی ایفا خواهد نمود و باعث رشد و ارتقای کسبوکارتان خواهد شد. که این موضوع وجه تمایز شما از سایر رقبایتان به حساب میآید. بنابراین باید لیبل با کیفیت بالایی را چاپ نمایید.
با توجه به نقش مهم لیبل در برندینگ کسبوکارها، هزینهی طراحی و چاپ آن بسیار مقرون بهصرفه است اما باید توجه داشته باشید که باید چاپ لیبل با کیفیت انجام شود. چاپ بازار یکی از شرکتهای باتجربه و باسابقه در زمینه خدمات چاپی است که با هزینههای بسیار مناسب بهترین و باکیفیتترین خدمات را به مشتریان خود ارائه مینماید.
چرا باید از لیبل استفاده کرد؟
۱. برای معرفی همهی محصولات کاربرد دارند.
۲. در اندازهها و اشکال مختلف، متناسب با نوع نیاز شما طراحیمیشود.
۳.برچسب حاوی اطلاعات مهم و کاربردی است که در جلب رضایت و وفاداری مشتری بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
۴.امکان استفاده از رنگها برای جذابیت بخشیدن به برچسب وجود دارد.
۵. استفاده از آن بسیار مقرونبهصرفه و آسان است.
نکات مهم در طراحی انواع لیبل
می توان گفت برچسب یک محصول، اولین برخورد یک مشتری با محصول است. تصور کنید در یک فروشگاه قفسههای زیاد، پر از محصولات مختلف با نامهای تجاری گوناگون وجود دارد، در این بین شما باید بتوانید مشتری هدف خود را به سمت محصولتان جذب کنید و او را برای استفاده از محصول خود ترغیب نمایید. رعایت نکات زیر میتواند در طراحی برچسب و رسیدن به هدف به شما کمک نماید.
اولین قدم در تولید لیبل یا برچسب طراحی آن است
برای طراحی خلاقانه و جذاب باید تحقیق نمایید تا مشتری هدف خود را بشناسید. باید درک کنید محصول شما در کجاها فروش میرود.
لیبل شما باید با دوام باشد
کیفیت و دوام بالای لیبل نکتهای است که حتما باید رعایت کنید.
ایجاد فراخوان
با استفاده از برچسبها میتوانید یک فراخوان مستقیم را ایجاد نمایید. به طور مثال میتوانید کد تخفیفی بر روی برچسب خود چاپ نمایید تا مشتریان را به استفاد از آن محصول ترغیب نمایید.
شناسایی رقبا
به برچسب و نوع بستهبندی محصولات رقیب خود توجه نمایید. توجه داشته باشید که شما نمیخواهید از آنها کپی کنید بلکه میخواهید یک طرح جسوارنه و انحصار طلب برای محصولاتتان طراحی نمایید.
از متفاوت بودن نترسید!
پس از بررسی بازار هدف و رقبایتان وقت آن رسیده که طراحی خود را انجام دهید. اگر بیشتر طراحیهایی که دیده اید بسیار محافظهکارانه و سنتی است شما به مد روز و عرف جامعه خود توجه نمایید و مطابق با روز پیش بروید. متفاوت باشید این بسیار جذاب است.
توجه به رنگ
از آنجایی که رنگ اولین عنصری است که مشتری را تحت تاثیر قرارمیدهد میتوان گفت کلید اصلی موفقیت استفاده از رنگهای اثرگذار است.
۵ ثانیه ارزشمند
مشتری فقط به ۵ ثانیه برای تصمیمگیری در خصوص خرید کالا نیاز دارد پس آن را از دست ندهید. نام محصول را درست جلوی برچسب با فونت واضح و خوانا قرار دهید که به سادگی مخاطب بتواند آن را ببیند.
رعایت نکات کلیدی
دقت کنید که نکات کلیدی باید کوتاه و ساده باشند. خودتان را جای مشتری بگذارید و بگویید چرا باید این محصول را خرید کند. مثلاً بنوسید این محصول ارگانیک است.
طرح خود را شلوغ نکنید
با شلوغ کردن طرح خود باعث سردرگمی مشتری میشوید و نهایتاً او را از خرید محصولتان منصرف میکنید.
رزولوشن فایل
رزولوشن فایل شما باید حداقل ۳۰۰ پیکسل در اینچ باشد.
رنگ لیبل
سیستم رنگ لیبل باید روی CMYK باشد.
حاشیه امن
از طرفین باید حدود ۵ میلیمتر فاصله قرار داده شود تا در زمان برش طرح شما با مشکل مواجه نشود.
رنگ پس زمینه
رنگ پس زمینه را به طور کامل تا انتهای فایل ادامه دهید تا در زمان برش طرح مشکلی نداشته باشد.
اندازه فونت
اندازه فونت کمتر از ۶ پوینت را انتخاب ننمایید.
تست چاپ
سعی کنید قبل از چاپ یک نمونه سیاه و سفید را چاپ نمایید تا از نحوهی نمایش نهایی طرحتان آگاه شوید.
دقت در وضوح تصویر
استفاده از تصاویر بیکیفیت و فاقد خوانایی میتواند تاثیر منفی در دید مخاطب بگذارد.
چاپ ضد آب
اگر مایلید برچسب شما ضد آب باشد باید از چاپگر لیزری به جای چاپگر جوهرافشان استفاده نمایید.