هویت کالا در گرو چاپ، بسته بندی و هولوگرام

    گفت و گو با غلامرضا فتاحی نجوکاوری رئیس بسته‌ بندی و مدیر لجستیک و بسته‌بندی انبارهای شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو)

    0
    51
    بسته بندی و هولوگرام

    مدیر لجستیک و بسته‌بندی انبارهای شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) معتقد است که چاپ، بسته بندی و هولوگرام بیانگر هویت یک کالا است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از دنیای سرمایه گذاری؛ غلامرضا فتاحی نجوکاوری رئیس بسته‌ بندی و مدیر لجستیک و بسته‌بندی انبارهای شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) گفت: ما نیازمند بسته‌ بندی ایده ال و چاپ خوب هستیم؛ چاپ، بسته‌ بندی و هولوگرام بیانگر هویت یک کالا است. همچنین اولین چیزی که در زمان برخورد با کالا به چشم مشتری می‌آید، بسته‌بندی و چاپ آن است؛ بنابراین اگر دانش خود را در این صنعت به‌روز نکنیم، به‌طور حتم در حوزه صادرات با مشکل مواجه می‌شویم؛ لذا نیاز داریم که در حوزه چاپ، بسته‌ بندی و هولوگرام فعالیت بیشتری انجام دهیم.

    لزوم داشتن بسته بندی و هولوگرام برای هویت کالا

    وی افرزود: در دنیای امروز، هولوگرام بحث بسیار مهمی است و هر قطعه‌ای که بسته‌بندی، چاپ و به بازار عرضه می‌شود، باید هولوگرام مختص آن شرکت را دارا باشد. ما هم برای حل این مشکل و ممانعت از سوءاستفاده‌های احتمالی از نشان‌واره و چاپ ایران‌خودرو، هولوگرام را مورداستفاده قراردادیم. در شرکت ایران‌خودرو هم هولوگرام مخصوص این گروه خودروسازی روی بسته‌بندی‌ها وجود دارد که این هولوگرام نشان‌دهنده اصالت آن قطعه یا کالا است.

    فتاحی نجوکاری افزود: درعین‌حال، بسیار امیدواریم که مردم با هولوگرام آشنا شوند و کالاهایی که فاقد هولوگرام است را به‌عنوان یک کالای اصیل و استاندارد نشناسند و خریداری نکنند. هولوگرام، یونیک است و ازآنجاکه یک چاپ لیزر است، امکان تولید تقلبی آن وجود ندارد.

    نجوکاری گفت: از اقداماتی که گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه فنّاوری‌های نوین انجام داده، شرکت در نمایشگاه بین‌المللی و بازدید از نمایشگاه‌های مطرح چاپ و بسته‌بندی دنیاست. به‌واسطه حضور در این نمایشگاه‌ها، امکان آشنایی با آخرین دستاوردهای کمپانی‌های خارجی در حوزه چاپ، بسته‌بندی و زنجیره تأمین مهیا می‌شود؛ بنابراین یکی از روش‌هایی که باعث رشد و تعالی بحث چاپ، بسته بندی و هولوگرام خودروسازان می‌شود، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

    بیشتر بخوانید: هولوگرام ‌های امنیتی و بهره مندی از فناوری های نوین

    بسته بندی و هولوگرام

    بسته بندی و هولوگرامهولوگرام مانع تقلب کالا

    وی افزود: توجه به موفقیت‌آمیز بودن نتایج فاز آزمونه، خط صنعتی این طرح در حال احداث هست که توانایی تبدیل این محصولات جانبی را به محصول باارزش افزوده در مقیاس صنعتی دارد. با بهره‌برداری از این طرح، علاوه بر اشتغال‌زایی و سودآوری قابل‌توجه، از صادرات این محصولات جانبی باقیمت پایین جلوگیری می‌شود و همچنین مشکلات زیست‌محیطی این محصولات رفع می‌شود.

    وی در پایان یادآور شد: هم‌چنین امکان کپی‌برداری از هولوگرام، به‌ندرت اتفاق می‌افتد. مسلماً در قطعات خودرو هم تقلب وجود دارد و هولوگرام نمی‌تواند به‌صورت صد درصد این تقلب را به صفر برساند. درواقع به این شکل نیست که اگر هولوگرام باشد، دیگر هیچ تقلبی شکل نمی‌گیرد، ولی می‌توان بالای ۹۵ درصد اطمینان حاصل کرد که مانع از تقلب می‌شود.

    بسته بندی و هولوگرام

    مقاله قبلیواردات ماشین‌ آلات چاپ دیجیتال و سنگ اندازی گمرک
    مقاله بعدیافتتاح یک‌ کارخانه جدید در حوزه کاغذ

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.