مدیر کل دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست : بهبود حاملهای پستی اعم از بسته بندی، کارتن و کیسههای پستی در دستور کار است. بسته بندی پستی استانداردهای خود را خواهد داشت.
به گزارش چاپ و نشر به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، محمد اخلاقی با تاکید بر اینکه یک مرسوله پستی در مدت سیر خود از زمان دریافت تا تحویل به مشتری، ۱۷ بار جابجا میشود، اظهار کرد: کیفیت نامطلوب و مقاوم نبودن کارتنها و همچنین مناسب نبودن اندازه این کارتنها باعث شده بود در برخی مواقع، مرسوله دچار آسیب دیدگی شود و با شرایط نامطلوب به مقصد برسد، به همین منظور طرح مقاوم سازی و بهبود کیفیت حاملهای پستی در اولویت اقدامات ارتقا کیفیت قرار گرفت. این مطلب که بسته پستی به جای آن که درست و سالم به مقصد برسد آسیب های فراوانی می بیند و ممکن است محتوای بسته پستی نیز آسیب ببیند بسیار وجود دارد، به همین دلیل اقدامات لازم برای ارتقا بسته بندی پستی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تهیه کارتنهای جدید استاندارد به تمامی واحدهای پستی اجرایی کشور ابلاغ شده است، افزود: این کارتنهای چند لایه در ۹ اندازه (بیشتر از تعداد قبلی) و با هزینه کمتر، تا یک ماه آینده در دسترس مشتریان کل کشور قرار خواهد گرفت. بسته بندی پستی مناسب و با استاندارد باید در اختیار مشتری قرار گیرد.
اخلاقی در خصوص حاملهای پستی نیز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بستههای کوچک به کمک کیسه جابجا میشود و در بسیاری مواقع بارهای سنگین به این کیسهها فشار وارد میآورد و موجب آسیب دیدگی به بستهها میشود، به همین دلیل و به منظور حفظ سلامت مرسولات، “جعبههای پلاستیکی” جایگزین این کیسهها خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه با بکارگیری ۴۵ جعبه در مسیر استانهای لرستان و قم، از این حاملها به صورت آزمایشی استفاده شد و نتایج بسیار مطلوبی در زمینه بهبود کیفیت مرسولات حین تخلیه و بارگیری به دست آمد، بکارگیری جعبههای پلاستیکی از آذرماه از اداره کل تجزیه و مبادلات آغازمی شود و سپس به کل شبکه پستی تسری مییابد.