به بهانه حضور مجتمع چاپ و بسته بندی هودیس پارس در هفتمین دوره نمایشگاه فارمکس که از ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فارمکس، گفتگویی با مهندس امیرهومن محمدی مدیرعامل شرکت هودیس پارس داشتیم تا ضمن بررسی بازار محصولات دارویی، از فعالیتهای جدید در حوزه چاپ و بسته بندی دارو و مسائل مربوط به آن گفتگو کنیم و در این میان از نوآوری ها و طرحهای نوین هودیس پارس نیز با خبر شویم.
نام مجتمع چاپ و بسته بندی هودیس پارس باز هم در هفتمین نمایشگاه بینالمللی فارمکس، مُهر شده است. نه تنها به خاطر قرار گرفتن مجتمع چاپ و بسته بندی هودیس در جایگاه اسپانسر استراتژیک فارمکس یا چشمگیر بودن برند هودیس در تبلیغات محیطی آن، بلکه با مرور تاریخچه این رویداد مهم و بالنده میتوان دید که همپای توسعه بازار صنعت دارویی کشور و نیز نمایشگاه فارمکس، سال به سال هودیس نیز توانمندتر و چشمگیرتر در این رویداد حضور یافته است.
رقابت بر سر کیفیت و قیمت در بسته بندیهای دارویی بسیار شدیدتر از قبل شده است. بسیار مهم است که شرکتهای دارویی از نحوه درست و استاندارد، تولید بستههای دارویی آگاهی لازم را داشته باشند. بنابراین امسال تصمیم گرفتیم که از طرحها و محصولات جدید و نوآوری شده، در مجتمع هودیس پارس در نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۵ رونمایی کنیم. برای این منظور نیاز داریم که افراد تصمیم گیرنده مانند مدیران عامل و مدیران بازرگانی شرکتهای دارویی و آرایشی بهداشتی، در برنامههایی که در نمایشگاه فارمکس تدارک دیدهایم شرکت نمایند تا بتوانیم بیشتر درباره آینده محصولات دارویی صحبت کنیم.
محمدی افزود: مطالبه کیفیت و قیمت رقابتی، به جای خود ارزشمند است، در ضمن سلیقه مصرفکننده نهایی در کشور ما بالا رفته است. باید بتوانیم با آموزشهای درست و اصولی تعادلی بین درخواست کیفیت بالا، قیمت پایین و سلیقه مصرف کننده برقرار نماییم. مردم کشور ما به ویژه قشر جوان و تحصیلکرده، به بستهبندی خلاقانه؛ زیبا، اطلاعرسان و کاربردی تمایل دارند.
وی گفت: استقبال جامعه و مطالبه مدیران شرکتهای دارویی، صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی، زمینهساز رشد و توسعه چاپ و بسته بندی در کشور است، اما باید بدانیم شرایط نامطلوب اقتصادی، نوسانات ارز، قیمت بسیار بالای کاغذ و مقوا و دیگر مواد مصرفی لازم، نه تنها این روند رو به جلو را تهدید میکند، بلکه در مواقعی جلوی آن را میگیرد. ما مواد اولیه را گرانتر از کشورهای رقیب مانند ترکیه، چین، هند و…، میخریم. با این اوصاف، هنوز هم به تلاش مستمر برای حفظ استانداردها، سطح کیفیت و روشهای کنترلی معمول در هودیس پارس ادامه میدهیم. در این راه به دو عامل تاکید داریم، یکی خلاقیت و احساس مسئولیت مجتمع هودیس پارس و دیگری آگاهی مشتریان است.
مجتمع هودیس پارس در نظر دارد با همکاری دوستان در نمایشگاه فارمکس یکی از بزرگترین همایشهای صنعت دارویی و آرایشی بهداشتی را برگزار نمایند.
محمدی در همین ارتباط توضیح داد: در این همایش از بستههای امنیتی جدید رونمایی خواهیم کرد، روشهای کنترل قیمت را بررسی میکنیم و همینطور استفاده از هوش مصنوعی در بستهبندی دارویی و لیبل را، به اشتراک خواهیم گذاشت.
بیشتر بخوانید: مدیرعامل شرکت آداک هنر ایرانیان: تثبیت قیمت؛ مهمترین خواسته ما از مسئولان
وی گفت: همانطور که پیش از این اشاره شد، یک پای اصلی حفظ کیفیت چاپ و بسته بندی و رعایت استانداردهای سختگیرانه برای تولید جعبههای دارویی، وجود تقاضا از سوی صاحبان صنعت دارو است. برگزاری این دورهها، کارشناسان این شرکتها را در جریان مسائل تخصصی و تفاوت رعایت و یا عدم رعایت استانداردها قرار خواهد داد و آنها نسبت به هزینههای اینچنین کارهایی مطلع میشوند و از طرفی با محصولات آینده و کاربردی این حوزه آشنا خواهند شد.
مدیرعامل هودیس پارس در پایان افزود: ما سرمایهگذاری قابل توجهی در صنعت چاپ و بسته بندی داشتهایم و برای دستیابی به استانداردها و گواهینامههای معتبر بینالمللی با سالها هزینه و تلاش، اعتبار و دانش و تجربه کسب کردهایم و همچنان در این راه میکوشیم و در حد توان تلاش میکنیم.