صنعت چاپ و بسته ‌بندی عامل تأثیرگذار در برندسازی

    0
    47
    صنعت چاپ و بسته ‌بندی

    فعال حوزه صنعت چاپ گغت: صنعت چاپ و بسته ‌بندی را عاملی مهم و تأثیرگذار در برندسازی و معرفی محصول به مشتریان است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما؛ محمد رحیمی فعال صنعت چاپ و بسته ‌بندی در مورد جایگاه صنعت چاپ و اهمیت حوزه صنعت چاپ در کشور و سطح شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: صنعت چاپ ایران از ظرفیت‌ های بسیاری برای رشد و توسعه برخوردار است؛ صنعتی که یکی از مهم‌ترین رکن‌ های اقتصاد غیرنفتی محسوب می‌ شود و با سیاست گذاری و سرمایه‌ گذاری مناسب می‌ توان سبب پویایی اقتصادی در این عرصه مهم شد.

     وی ادامه داد: صنعت چاپ و بسته ‌بندی به‌عنوان یکی از محورهای اشاعه فرهنگ، نقش کاربردی را در جوامع ایفا کرده و بشر توانست به‌ وسیله انتشار کتاب و مجله‌ های مختلف و با گردش اطلاعات و دانش به توسعه علمی و فرهنگی دست یابد؛ اما در دنیای کنونی این صنعت علاوه بر بخش فرهنگی از ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد نیز برخوردار است و فعالان این عرصه با بهره‌مندی از ترکیب طرح، رنگ، نقش و ایجاد تنوع در بسته‌بندی، بستر مناسبی را برای رقابت محصول‌های گوناگون در بازارهای داخلی و خارجی پدید آورده‌اند.

     فعال صنعت چاپ و بسته ‌بندی در خصوص آغاز شروع به کار و فعالیت‌ های صورت‌گرفته در مجموعه خودپرداخت و گفت: مجموعه چاپ خلخال دارای فعالیت ۱۱ساله در حوزه چاپ بوده و در طول سال‌های فعالیت خود تلاش بر به‌کارگیری نیرو و ایجاد اشتغال داشته است؛ از مجموعه فعالیت‌های این کارگاه می‌توان به: چاپ برنوشته، استیکر، فلکسی، برچسب، فاکتور، اعلامیه، آگهی، کارت‌های دعوت و طراحی کارت ویزت اشاره کرد.

     وی به تعداد فعالان این حوزه و سطح کیفی تولیدات محصولات چاپی در سطح شهرستان پرداخت و افزود: در سطح شهرستان خلخال ۳ کارگاه در حوزه صنعت چاپ فعالیت دارند که فعالیت این کارگاه‌ها در حوزه چاپ رقمی بوده و سطح کیفی تولیدات باتوجه‌به قدیمی بودن تجهیزات و دستگاه‌ها در حد مطلوب است.

     رحیمی در ادامه به دغدغه‌های این صنعت و مشکلاتی که در سطح شهرستان وجود دارد پرداخت و گفت: عدم حمایت از سمت ارگان‌های مربوطه سبب دلسردی و کم‌رنگ‌شدن نقش و جایگاه فعالان این حوزه شده و مشکلاتی از قبیل: نبود سرویس‌کاران دستگاه‌های چاپ، مشکلات تهیه ملزومات و مواد خام خصوصاً کاغذ، رول‌های برنوشته و نوسان قیمت‌ها از دیگر مشکلاتی است که فعالان صنعت چاپ را با مشکلاتی مواجه کرده است.

     فعال صنعت چاپ و بسته ‌بندی در شهرستان خلخال با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در این عرصه گفت: برنامه مهم دیگر بحث آموزش در کشور و ارتقا سطح علمی و انتقال تجارب اساتید و پیش‌کسوتان به نسل‌های جوان و شاغل در این صنعت است که باید بیشتر از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

    بیشنر بخوانید: نوسازی ماشین آلات؛ رمز پیشرفت صنعت چاپ و بسته‌ بندی

     وی صنعت چاپ و بسته‌ بندی را عاملی مهم و تأثیرگذار در برندسازی دانست و اظهار کرد: بسته‌بندی مناسب و جذاب یک محصول، خریدار داخلی را برای خرید کالاهای تولید داخل تشویق می‌کند و بدین ترتیب از خروج ارز برای واردات جلوگیری به عمل می‌آید و این امر افزایش صادرات و جذب مصرف‌کنندگان خارجی را در پی دارد؛ بنابراین برای رقابت با دیگر کشورها و صادرکردن کالا، باید بسته‌بندی‌ها به بهترین شکل و قیمت مناسب، انجام شود.

     رحیمی صنعت چاپ و بسته ‌بندی را ریشه و مولد برندسازی تلقی کرد و افزود: شروع کار برندسازی از صنعت چاپ نشئت‌گرفته مانند لوگو و طراحی بسته‌بندی‌ها و این مهم در شهرستان خلخال به دلیل نبود تولیدی‌های بزرگ در حوزه رونق اشتغال و اقتصاد آن‌چنان موردتوجه قراره نگرفته و سطح کار برای تولیدی‌های کوچک در جریان است.

    صنعت چاپ و بسته ‌بندی

    مقاله قبلینسخه الکترونیک مجله چاپ و نشر شماره ۲۴۳
    مقاله بعدیانجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده‌های سلولزی ایران؛ تشکل‌ اقتصادی برتر

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.