شرکت چندملیتی بریتانیایی-هلندی یونیلیورکه مالک شمار زیادی از نامهای تجاری بینالمللی در زمینه مواد غذایی، نوشیدنیها، محصولات مراقبتهای بهداشتی، شویندهها و لوازم آرایشی بهداشتی است، قصد دارد با هدف کاهش آلودگی پلاستیک روش بستهبندی خود را تغییر دهد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: این شرکت اهدافی را برای خود در نظر گرفته و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ آنها را اجرایی کند. هدف اول شرکت یونیلیور کاهش استفاده از پلاستیک خام برای بستهبندی و استفاده از پلاستیک بازیافتی و هدف دوم آن کمک به جمعآوری و پردازش پلاستیکهای بازیافتی است.
مدیر اجرایی این شرکت اظهار کرد: برای دستیابی به هدف اول از روشهای جدید تجاری مانند استفاده مجدد و پر کردن بستهبندی اولیه استفاده خواهیم کرد. در این مسیر به طور قطعی از پلاستیکهای بازیافتی استفاده خواهد شد.
برنامهریزی برای هدف دوم نیز نظارت بر جمعآوری و بازیافت حدود ۶۰۰ هزار تن پلاستیک سالانه تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود. این مورد نیز با سرمایهگذاری، مشارکت و بهبود ساختار مدیریت ضایعات در بسیاری از کشورهای تحت نظر این شرکت، امکانپذیر خواهد بود.
یونیلیور پیش از این نیز متعهد شده بود که تا سال ۲۰۲۵ تمام بسته بندیهای پلاستیکی خود را قابل استفاده مجدد،یا کمپوست تولید کند و حداقل از ۲۵ درصد پلاستیک بازیافت شده در بستهبندی محصولات خود استفاده نماید.این مسئله به کاهش آلودگی بسیار کمک می کند.
همچنین این شرکت یکی از ۲۷ شرکتی بود، که در ماه ژوئن به درخواست فراخوان سازمان ملل متحد برای افزایش تلاشهای پایدار، برای کاهش انتشار آلایندهها و تعیین اهداف دانش محور برای مقابله با افزایش درجه حرارت جهانی پاسخ داد.
ماه گذشته، یونیلیور اظهار کرد: کارخانهها، دفاتر، تسهیلات تحقیق و توسعه، مراکز داده، انبارها و مراکز توزیع این شرکت در پنج قاره از ۱۰۰ درصد برق تجدید پذیر استفاده میکنند.
مشتریان یونیلیور نیز به تلاشهای این شرکت در مسئولیتپذیری در برابر محیطزیست اهمیت میدهند. این شرکت در سال ۲۰۱۸ گزارش داد که برچسبهای “زندگی پایدار” خود ۴۶ درصد سریعتر از بقیه موارد تولیدی رشد کرده است. امسال نیز چهارمین سال متوالی رشد محصولات با این برچسبهاست.
بیشتر بخوانید: تحول در بسته بندی کشور با نو آوری نوین