صنعت بسته بندی پلاستیکی سفت در رقابت با بسته بندی منعطف

    ترجمه: محمود سمیعی

    0
    158
    بسته بندی پلاستیکی سفت

    صنعت بسته بندی پلاستیکی سفت در حال حاضر رقیب طرح های بسته بندی انعطاف پذیر است. صاحبان برندهای بسته بندی به دنبال کشف بازارهای جدید در اقتصادهای انتقالی هستند.Smithers Pira پیش بینی کرده است که بازار جهانی بسته بندی پلاستیکی سفت و سخت تا سال ۲۰۲۴ به ۲۲۲.۴ میلیارد دلار برسد

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از آخرین گزارش بازار Smithers Pira؛ آینده بسته بندی پلاستیک های سفت پیش بینی شده تا ۲۰۲۴ نرخ استفاده از این نوع پلاستیک ها به ۱۸۱.۱ میلیارد دلار برسد. این میزان طی سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ رشد نرخ سالانه آن ی برابر با ۴.۲ درصد خواهد بود تا در سال ۲۰۲۴ به ۲۲۲.۴ میلیارد دلار برسد. روندهای اقتصادی، جمعیتی و شیوه زندگی عوامل اصلی رشد پلاستیک های سفت و سخت بسته بندی پلاستیک در جهان هستند.

    با تغییر در تقاضای استفاده نهایی از این نوع بسته بندی، طی ۵ سال آینده از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۴ با سرعت سریع بسته بندی پلاستیکی سفت و سخت افزایش می یابد. البته از نظر کارشناسان آینده بسته بندی پلاستیکی سفت در سال ۲۰۲۴ روشن است. ناگفته نماند که برای این رشد به محرک ها و روندهای اصلی نیاز است که در مطالب پیش رو برای صنعت بسته بندی پلاستیکی سفت و سخت می توان به آن موارد اشاره کرد:

    سبک زندگی و تأثیرات اجتماعی: آیا تقاضای مشتریان برای محصولات خوب بسته بندی شده در بسته بندی های پلاستیکی سفت و سخت بازار را به این سو هدایت می کند؟

    هزینه مواد پلاستیکی و دسترسی به آن ها: هزینه و در دسترس بودن ترموپلاستیک استاندارد، تأثیر عمده ای بر حاشیه سود پردازنده های بسته بندی پلاستیکی سفت و سخت دارد.

    بسته بندی پلاستیکی سفت و سخت جایگزین مواد بسته بندی سنتی: بسته بندی های پلاستیکی سفت همچنین جایگزین موادی مانند شیشه و فلز با مواد پلاستیکی سبک، مقرون به صرفه و با کارایی بالا در بازارهای مختلف می شوند و این روند در حال حاضر ادامه دارد.

    از طرفی به این نکته نیز باید اشاره کرد که امروزه بسته بندی پلاستیکی سفت و سخت توسط بسته بندی پلاستیکی انعطاف پذیر به چالش کشیده شده است. بسته بندی های انعطاف پذیر به تدریج سهم بازار را از قالب های بسته بندی سفت و سخت در بسیاری از برنامه های کاربردی مختلف از جمله برنامه های کاربردی استفاده نهایی گرفته است.

    بسته بندی پایدار: صاحبان برندهای مختلف و خرده فروشان به منظور کاهش اثرات زیست محیطی بسته بندی، به تقاضای مصرف کننده برای بسته بندی پایدار پاسخ می دهند و می کوشند بسته بندی را ارائه دهند که در خور مشتری به ویژه مشتریان دائمیشان باشد.

    نگرانی مصرف کننده در مورد ضایعات مواد غذایی و ایمنی مواد غذایی: صنعت بسته بندی در پاسخ به این نگرانی مردم، فناوری های مختلف بسته بندی فعال و هوشمند رابرای آنها معرفی کرده است؛ که می توان مواد غذایی را در بسته بندی های کیفی و مدت دار بسته بندی کرد.

    توسعه منظم بسته بندی و بازیافت زباله های بسته بندی شده: اتحادیه اروپا اخیرا مقررات مربوط به تماس با مواد غذایی، بازیافت زباله های بسته بندی شده و استفاده بیشتر از پلاستیک های بازیافت شده در بسته بندی محصولات را وضع کرده است.

    همچنین پیش بینی مصرف و ارزش بازار بسته بندی برای بازارهای جغرافیایی، از جمله تجزیه و تحلیل دقیق برای ۱۳ کشور اصلی را که مصرف کننده بسته بندی های پلاستیکی هستند را ارائه می دهد.

    بیشتر بخوانید: اهمیت چاپ در صنعت بسته بندی مواد غذایی و خشکبار

    مقاله قبلیموفقیت در اینستاگرام با در نظر گرفتن ۶ اشتباه رایج
    مقاله بعدینسخه الکترونیک مجله چاپ و نشر شماره ۱۸۷

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.