نشست تخصصی نقش فونت در برندینگ و بستهبندی در ساعات ابتدایی اولین روز سی و یکمین نمایشگاه بینالمللی چاپ و بستهبندی برگزار شد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین، در این نشست عاطفه محمدی طراح تایپ و پژوهشگر تایپ فارسی و بنیانگذار رویداد هفته تایپ تهران درباره عادات مخاطب و کنتراست ضخامت فونت در جذب مخاطب توضیح داد و گفت: در فضای چاپی کنتراست ضخامت بسیار مورد اهمیت دارد و اگر در فضای چاپی از فونت با کنتراست ضخامتی استفاده نشود سرعت پلک زدن بیشتر و به همین نسبت خستگی چشم بیشتر می شود و بدین طریق مخاطب از خواندن آن متن صرف نظر می کند ولی در صفحات وب باید از فونت های منو لاین و بدون ضخامت کنتراستی استفاده کرد.
بیشتر بخوانید:مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بینالمللی چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته برگزار شد
وی در ادامه درباره تناسبات سطح و دور، ارتفاع حروف و تناسبات فضای مثبت و منفی توضیح داد.