آشنایی با انواع کاغذ بسته بندی

    0
    644
    کاغذهای بسته بندی

    بسیاری از محصولات در حوزه پوشاک و مواد غذایی و یا فست فود ها و ساندویچ ها یا بطور کامل درون انواع کاغذ بسته بندی پیچیده می شوند و یا ابتدا کاغذ پیچ شده و سپس درون جعبه خود قرار می گیرند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایسنا، بنابر اعلام خانه چاپ و گرافیک، جهت آشنایی با انواع کاغذ بسته بندی، شباهت ها و تفاوت های آن ها و چرایی چاپ روی آن ها با این مقاله از خانه چاپ و گرافیک همراه باشید.

    انواع کاغذ بسته بندی

    انواع کاغذ بسته بندی

    در اکثر بسته بندی های مربوط به صنعت پوشاک مانند پیراهن، کفش و … محصول پیش از قرار داده شدن درون جعبه مقوایی خود، درون کاغذی با نشان و لوگو برند مورد نظر پیچیده می شود. این کار علاوه بر القای کیفیت بالاتر و لوکس بودن محصول موجب می شود خریدار توجه شما به تمام جزئیات مربوط به محصول را متوجه شده و به مشتری وفاداری برای شما تبدیل شود.

    علاوه بر این بسیاری از محصولات مرتبط با مواد غذایی مانند انواع میوه ها، گوشت و محصولات پروتئینی و انواع فست فود درون کاغذ های مخصوص بسته بندی و بدون ضرر پیچیده می شوند تا محصول شما علاوه بر ماندگاری بالاتر در پکیجی زیبا و خواستنی خود را نشان دهد و برای برند شما تبلیغ کند.

    انواع کاغذ بسته بندی در مدل های مختلفی تولید و عرضه می گردند که مهم ترین آن ها عبارت اند از  کاغذهای پوستی و کاغذهای مومی:

     

    کاغذ پوستی

    کاغذی نازک، سفید رنگ و نیمه شفاف که یک طرف آن حالت روغنی و براق دارد و طرف دیگر آن معمولی و زبر تر است. از کاغذ پوستی بیشتر در بسته بندی کفش و انواع پوشاک استفاده می شود با این حال استفاده های دیگری مانند کاغذ مناسب نقشه کشی و طراحی الگو دارد و به دلیل استفاده نکردن پارافین در ساخت آن و مقاومت بالا در برابر حرارت از آن در مایکروفر نیز استفاده می شود.   

               

    کاغذ مومی

    کاغذ مومی نیز کاغذی سفید و نیمه شفاف است با این تفاوت که هر دو سمت آن حالت روغنی و براقی دارد. دو طرف روغنی بودن این کاغذ باعث شده مقاومت بالایی در برابر رطوبت و چربی از خود نشان دهد و به همین دلیل استفاده های فراوانی در صنعت فست فود و پیچیدن انواع ساندویچ و سالاد و همچنین در بسته بندی انواع مواد غذایی مانند میوه، گوشت، مرغ و سایر محصولات پروتئینی دارد.

     

    بیشتر بخوانید:

    بسته‌بندی سن ایچ با تکنولوژی جدید

    افزایش قیمت آب‌های بسته‌بندی

    همواره می توان از کاغذهای مخصوص بسته بندی به صورت خام و بدون چاپ استفاده کرد، ولی این کار دقیقا مانند این است که محصول خود را با مقوای خالی و بدون هیچ نماد و لوگویی به بازار عرضه کنیم. استفاده از لوگو، نام و برند شما روی کاغذهای بسته بندی نه تنها نشانگر کیفیت بالای محصول شما خواهد بود بلکه موجب می شود محصول شما بین کالاهای مشابه به راحتی شناخته شود و در انتخاب مشتری ها خواستنی تر باشد.

    بخش عمده ای از سرمایه گذاری برای فروش یک محصول خوب بایستی برای تبلیغات آن محصول در نظر گرفته شود. استفاده از چاپ با کیفیت روی تک تک موارد بسته بندی محصولات شما نه تنها باعث لوکس دیده شدن محصول شما خواهد شد بلکه نمونه ای عالی و کم هزینه برای تبلیغات محصول شما در بهترین مکان ممکن و بالاترین بازدهی می باشد.

    کاغذ های پوستی و مومی جهت بسته بندی معمولا در اندازه های ۵۰ در ۷۰ سانتی متری چاپ شده و برش می خورند، ولی امکان برش در سایز های کوچکتر و دلخواه شما وجود دارد. در چاپ کاغذهای پوستی از چاپ تک رنگ استفاده می شود و برای جلوگیری از شلوغ شدن طراحی معمولا از طرح های ساده و یا تنها لوگو و نام برند برای طراحی فایل استفاده می شود.

    نکته مهم: در چاپ کاغذهای مومی در خانه چاپ و گرافیک جهت حفظ سلامت حداکثری برای بسته بندی مواد غذایی از مرکب گیاهی استفاده می شود.

     

    چرا خانه چاپ و گرافیک

    این مجموعه با نزدیک به دو دهه سابقه در صنعت طراحی و چاپ و دارا بودن یکی از مجهزترین تجهیزات و چاپگرهای صنعتی و لارج فرمت کیفیت و سرعت چاپ تمام پروژه های چاپی شما را تضمین می کند. سرعت بالای چاپ در کنار کیفیت عالی و بی رقیب باعث می شود بتوانید به دور از هرگونه دغدغه و نگرانی چاپ خود را به ما بسپارید.

    انواع کاغذ بسته بندی

    در خانه چاپ و گرافیک شما می توانید با ورود به صفحه چاپ کاغذ پوستی و کاغذ مومی به آسانی محصول خود را انتخاب کرده، سایز آن را مشخص کرده و برای تیراژ مد نظر خود، قیمت بروز را مشاهده نمایید. ورود به هر محصولی که تمایل دارید با انتخاب نوع کاغذ، ابعاد محصول و تیراژ مورد نظر قیمت به روز آن را مشاهده بفرمایید، مقایسه کنید و سفارش خود را به آسانی ثبت نمایید.

    مقاله قبلیوزارت صمت و مشکل تولید کاغذ و مقوا
    مقاله بعدیپدیده کتاب سازی و اثرات مخرب آن در صنعت نشر

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.