برخورد قاطع با شرکت‌ های بسته بندی متخلف

    0
    86
    شرکت‌ های بسته بندی

    رئیس گشت‌ های مشترک تعزیرات حکومتی تهران: شرکت‌ های بسته بندی در نحوه قیمت گذاری کالا‌هایشان در حق مردم اجحاف می ‌کنند که اگر خودشان را اصلاح نکنند برخورد قاطعی خواهیم کرد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ ناصر مدیحی در حاشیه گشت مشترک تعزیرات حکومتی که در چندین فروشگاه زنجیره‌ای برگزار شد، در واکنش به قیمت گذاری غیر منصفانه برخی کالا‌های بسته بندی از جمله حبوبات و مرغ قطعه بندی شده گفت: مدت هاست در این خصوص به شرکت‌ های بسته بندی تذکر می‌ دهیم، اما ظاهرا بنا ندارند رفتارشان را اصلاح کنند و قطعا برخورد قاطع خواهیم کرد.

    در یکی از این فروشگاه با بسته‌های ۹۰۰ گرمی لوبیا چیتی مواجه شدیم که ۵۰ هزار تومان روی آن قیمت درج شده بود در حالی که بازرس اتحادیه بنکداران مواد غذایی که ما در این گشت همراهی می‌کرد، می‌گفت: لوبیا چیتی به صورت فله‌ای حداکثر ۳۳ هزار تومان است و ما نمی‌دانیم چرا شرکت‌ های بسته بندی این قیمت‌ها را درج می‌کنند؛ این تخلف در دیگر حبوبات از جمله عدس هم مشهود بود.

    شرکت‌ های بسته بندیآقای جوادی افزود: وقتی لپه خارجی هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان به صورت فله‌ای به فروش می‌رسد چرا باید شرکت‌ های بسته بندی لپه روسی را در بسته‌های ۹۰۰ گرمی ۴۶ هزار تومان قیمت گذاری کنند.

    وی گفت: جوی پرک هر کیلوگرم ۹ هزار تومان به صورت فله به فروش می‌رود، اما ما با برخی شرکت‌ های بسته بندی مواجهیم که بسته‌های ۴۵۰ گرمی آن را ۱۳ هزار تومان قیمت گذاری کرده اند.

    جوادی افزود: از نظر ما هزینه بسته بندی حداکثر ۳ هزار تومان است که شامل هزینه‌های حمل و نقل، مزد کارگر و ضایعات آن می‌شود و نمی‌دانیم که چرا باید در هر بسته بندی حبوبات از ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان گرانفروشی می‌شود.

    آقای جوادی گفت: تخلف دیگر شرکت‌ های بسته بندی این است که به جای اینکه اقلام خود را در وزن‌های یک کیلوگرمی بسته بندی کنند در اوزان ۹۰۰ گرمی بسته بندی می‌کنند که این هم نوعی فریب مشتری است.

    یکی از بازرسان اتاق اصناف تهران که ما را در این گشت مشترک همراهی می‌کرد، از تبانی و تخلفی پرده برداشت که میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌ های بسته بندی شکل گرفته است.

    مریوان قادرپور افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شرکت‌ های بسته بندی اعلام می‌کنند که چه قیمتی در بسته‌ها درج شود آن‌ها می‌خواهند از این طریق تخفیف‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی بدهند تا مشتری جذب کنند.

    وی گفت: بر اساس قانون همه تخفیف‌ها باید به تایید اتحادیه برسد و حداکثر تخفیف هم ۱۲ درصد است و تخفیف‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی که در برخی فروشگاه‌ها می‌بینیم پشت پرده‌های عجیبی دارد.

    شرکت‌ های بسته بندیآقای قادرپور گفت: چرا باید پای مرغ ۴۰۰ گرمی بسته بندی شده ۱۰ هزار تومان قیمت بخورد؟ مگر قیمت مرغ کامل ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان نیست؟ چرا باید مردم پای مرغ را به قیمت ۲۵ هزار تومان خریداری کنند؟

    مهدی عسگری معاون اجرائی گشت‌های مشترک تعزیرات در این خصوص گفت: قطعا سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان این قیمت‌ها را تعیین نکرده است و خود شرکت‌ های بسته بندی به صورت خودسر این قیمت‌ها را می‌زنند و متاسفانه نظارتی بر آن‌ها نیست.

    رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در جمع بندی این گشت مشترک تعزیراتی گفت: حتما باید روی بسته بندی‌های حبوبات، ایرانی یا خارجی بودن آن قید شود و قیمت‌ها هم منصفانه تعیین شود.

    ناصر مدیحی افزود: ما به زودی در شرکت‌ های بسته بندی شهرستان‌های استان تهران حضور خواهیم یافت و با متخلفان برخورد قاطع خواهیم کرد.

    مقاله قبلیافزایش مجدد قیمت کاغذ در بازار آزاد
    مقاله بعدیبرگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی؛ شاهکاری بزرگ در شرایط بحرانی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.