تلاش برای ارتقای کیفیت مستمر محصولات در شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) یک اصل در راستای پایبندی به مشتری مداری است.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل مجتمع چوکا از آنجاییکه اصل مشتری مداری در شرکت چوکا از جایگاه ویژهای برخوردار است، بر همین اساس، واحد کنترل و تضمین کیفیت در راستای اهداف و استراتژیهای کارخانه راهاندازی شده است.
مهندس ایرج زمانی فرد مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ ایران در این رابطه گفت: تلاش برای ارتقای کیفیت مستمر محصولات در شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران، یک اصل در راستای پایبندی به مشتری مداری است و ازاینرو افرادی که در بخش واحد کنترل کیفیت و تست و پایش کیفی محصول مشغول به فعالیت هستند با توجه به اصل مشتری مداری، تلاش میکنند محصولاتی استاندارد و با کیفیت را به دست مشتریان برسانند.
نایبرئیس هیئتمدیره و مدیرعامل چوکا با اشاره به این مطلب که کیفیت زمانی قابلدستیابی است که فرآیندها و فعالیتهای یک سازمان بهطور مستمر با نیازها و انتظارات بازار تطبیق یافته و به اجرا درآید، افزود: مواد اولیه مناسب، تکنولوژی تولید، نیروی انسانی ماهر، ماشینآلات استاندارد، کنترل مداوم و تعهد مدیران از عوامل مؤثر در کیفیت کاغذ تولیدی میباشند و امروزه مشتریان کیفیت را تحسین نمیکنند بلکه آن را حق مسلم خود دانسته و آن را ملاک انتخاب کالا در بازار میدانند و در همین ارتباط واحد کنترل و تضمین کیفیت چوکا همسو با واحد تولید، از ابتداییترین مرحله یعنی خرید مواد اولیه تا نهاییترین مرحله (ارائه محصول به مشتریان) حضور فعال دارد.
ایشان همچنین با اشاره به فعالیت واحد کنترل و تضمین کیفیت در صنایع چوب و کاغذ ایران گفت: واحد کنترل و تضمین کیفیت چوکا، مسئول کنترل مواد اولیه، کنترل کالا در حین تولید و نهایتاً کنترل محصولات کارخانه است و این قسمت همچنین مسئول بررسی و نظارت بر رفع اشکالات در مراحل مختلف تولید، کاهش هزینهها، جمعآوری سوابق اطلاعاتی و ثبت آمار مواد مصرفی، مواد تولیدشده و میزان ضایعات، بررسی پیشنهادات و شکایات احتمالی مصرفکنندگان محصولات تولیدی شرکت چوکا است.
مهندس ایرج زمانی فرد با بیان این مطلب که چوکا همواره به دنبال حفظ و حمایت از محیطزیست بوده گفت: آزمایشگاه مرکزی شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) نیز وظیفه تهیه محلولهای استاندارد، پخت تحقیقاتی و آنالیز مواد اولیه، آزمودن فاضلابهای صنعتی و تحقیقات آبهای صنعتی را به عهده دارد و ازاینرو در چرخه حفظ و حمایت از محیط زیست تأثیرگذار بوده و همواره این شرکت را میبایست بهعنوان یکی از شرکتهای فعال در صنعت سبز معرفی نمود.
مدیرعامل مجتمع چوکا در مورد اقدامات صورت گرفته مبنی بر بالا بردن کیفیت محصول تولیدی در این شرکت خاطرنشان کرد: شرکت چوکا جهت بالا بردن کیفیت کاغذ تولیدی و افزایش رضایتمندی مشتریان، از حضور کارشناس خارجی (شرکت JASCH INDUSTRIES LTD) و کارشناسان داخلی (شرکت فیرمکو، شرکت تکین کو و…) و مشاوران با سابقه در صنعت کاغذ و ماشینآلات و تکنولوژی فنی و افزایش دانش فنی کارشناسان شرکت بهره جسته و آموزش مستمر کارکنان خود در این حوزه را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده است.
ایشان در پایان معروض داشتند: با توجه به حضور پرسنل فنی متخصص و متعهد در شرکت چوکا، این شرکت آمادگی دارد تجارب و دانش فنی خود را در اختیار دیگر شرکتهای فعال در صنعت کاغذ، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و… قرار دهد.
بیشتر بخوانید: شرکت چوکای مازندران رکورد تولید کاغذ را زد