سامانه الکترونیکی مکاتبه های اداری هرمزگان با هدف کاهش مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی و صرفه جویی در مصرف کاغذ روز دوشنبه راه اندازی شد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از بندرعباس- ایرنا- معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری هرمزگان در حاشیه راه اندازی اسامانه الکترونیکی گفت: با وجود این سامانه الکترونیکی، انجام مکاتبه ها با تمام دستگاهها و سازمانها از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت در هرمزگان قابل انجام است.
نازنین شیبانی تذرجی افزود: با کمک سامانه الکترونیکی برای نخستین بار در هرمزگان امکان ارسال نامه به ادارات از طریق دفاتر پیشخوان از سراسر استان فراهم شده و مردم میتوانند بدون مراجعه حضوری به ادارات و دستگاه ها نامههای خود را از طریق دفتر پیشخوان دولت در شهر خود پیگیری کنند.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: کاهش رفت و آمدهای مردم در شهرها و روستاها و نداشتن نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به ادارات و همچنین کاهش ترافیک شهری از دیگر اهداف راه اندازی سامانه الکترونیکی مکاتبه دولت در دفاتر پیشخوان استان است.
شیبانی یادآورشد: اتصال روستاها به دستگاه های دولتی یکی از مهمترین مزیتهای دولت الکترونیک است که باعث کاهش رفت و آمد روستاییان میشود.
وی با تاکید بر سهولت انجام کار در سامانه الکترونیکی گفت: تمام مراحل و گردش کار در این سامانه به صورت پیامکی به اطلاع کاربران خواهد رسید.
شیبانی یادآورشد: فرایند ارائه خدمات شبکه دولت به مردم استان در این سامانه شامل پذیرش درخواست، ثبت درخواست در سامانه، ارائه کد رهگیری، پیگیری درخواست از دستگاهها و اطلاع رسانی به متقاضی است و ارائه پاسخ با کدملی و کد رهگیری صورت میگیرد.
به گفته وی، سامانه الکترونیکی امکان ثبت نامه ها و درخواست مردمی از طریق دفاتر پیشخوان دولت و به گردش در آوردن نامه ثبت شده در دستگاه های متصل به شبکه دولت را فراهم میآورد و تمامی افراد حقیقی و حقوقی میتوانند نامههای خود را به تمامی دستگاه های متصل به شبکه دولت از طریق پنجره واحد پیشخوان ارسال نمایند و از همین طریق پاسخ مکاتبه خود را دریافت نمایند.
بیشتر بخوانید:
سازمان تأمین اجتماعی مصمم در حذف کاغذ