ریشه مشکلات کاغذ به تصمیمات غلط دولت‌ های گذشته برمی‌گردد

    گفت و گو با ابوالفضل روغنی؛ رئیس سندیكای تولیدكنندگان كاغذ و مقوای ایران

    0
    75
    مشکلات کاغذ روغنی

    روغنی ریشه مشکلات کاغذ را مربوط به تصمیمات غلط ادوار مختلف دولت دانست و گفت: سیاست ‌های غلط دولت ‌های گذشته، موجب نابودی صنعت داخل شده به نحوی که تقریبا امکان تولید کاغذ برای نشریات و کتب و تحریر موجود نیست.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از رادیو گفت و گو، دکتر ابوالفضل روغنی رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با برنامه «گفتگوی فرهنگی» در مورد مسائل و مشکلات کاغذ و مصرف آن در کشور مصاحبه تلفنی کرد.

     

    ریشه یابی مشکلات کاغذ

    روغنی ریشه مشکلات کاغذ را مربوط به تصمیمات غلط ادوار مختلف دولت دانست و گفت: کشور حدود ۳۸۰ هزار تن کاغذ نشر، چاپ و تحریر نیاز دارد و ظرفیت سازی که در کشور صورت گرفته حدود ۱۵۰ هزار تن است اما سیاست ‌های غلط دولت ‌های گذشته، موجب نابودی صنعت داخل شده به نحوی که تقریبا امکان تولید کاغذ برای نشریات و کتب و تحریر موجود نیست.

    وی ادامه داد: زمانی که کشور می ‌توانست تولیدات خود را از ۱۵۰ هزار تن به اوزان بیشتری برساند اما قوانینی که در مجلس تصویب شد و همچنین افزایش تعرفه ‌ها موجب عقب ماندگی در این حوزه شد.

    رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با بیان اینکه در کاغذ سفید مزیت خاصی در کشور نداریم افزود: با تمام مشکلاتی که کاغذ دارد و مواد اولیه آن را وارد می‌ کنیم اما با تولید ۵۰ هزار تن در کشور می ‌توان بازار خارجی را برای واردات نیز کنترل کرد.

    روغنی با اذعان به مشکلات کاغذ و مواد اولیه آن تصریح کرد: این مشکلات در بسیاری از کشورها وجود دارد اما برای آنکه بتوانند سیاست‌ هایی در توزیع کاغذ به وجود آورند معمولا صنایع خود را از حمایت ‌های داخلی برخوردار و به آنها یارانه می‌دهند.

    بیشتر بخوانید: رقابت ناسالم تولید کاغذ تحریر داخلی و واردات

    رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با اشاره به فرمایش رهبری برای تنظیم بازار کاغذ خاطرنشان کرد: فرمایش ایشان در خصوص حمایت از صنعت نشر بوده است اما حمایت و کمکی صورت نگرفت و حتی ارز ۴۲۰۰ را به واردکنندگان می دادند اما به تولیدکنندگان تعلق نمی ‌گرفت.

    مقاله قبلیکارگروه ساماندهی کاغذ به وزارت صمت منتقل می شود
    مقاله بعدیمزیت ها و ابزارهای بازاریابی درونگرا

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.