کمپانی فورد با استفاده از چاپگر سهبعدی مهره های ضدسرقت چرخ خودرو میسازد تا با استفاده از چاپگر سهبعدی راه را بر سرقت احتمالی چرخ ها ببندد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین، وقتی صحبت از دزدیدن وسایل و قطعات خودرو به میان میآید، احتمالا یکی از راحت ترین و قابلدسترسترین چیزهایی که می تواند توسط سارقین دزدیده شوند، چرخ های آن ها است؛ به ویژه رینگ ها که هم قابل فروش هستند و هم می توانند برای مصارف دیگری مورد استفاده قرار گیرند.
با اینحال، به نظر می رسد که کمپانی فورد در حال کار بر روی روشی است که با استفاده از فناوری چاپ سهبعدی و چاپگر سهبعدی ، مانع این کار خواهد شد.
در حالی که این روزها استفاده از مهرههای ضدسرقت برای چرخ های خوردو متداول شده، اما این مهره ها راهکار ۱۰۰ درصد مطمئنی نیستند.
چاپگر سهبعدی راه سرقت را بست
شرکت فورد تصمیم دارد که این مشکل را با چاپگر سهبعدی مهره های ضد سرقتی که بر اساس صدای هر راننده، سفارشی سازی شدهاند، حل کند. شرکت فورد می تواند با ضبط صدای راننده، یک مهره ضد سرقت سفارشی چاپ کند که مختص مالک خودرو است. بنابراین با این فناوری، سارقان کار بسیار سختی برای دزدیدن چرخ های خودرو خواهند داشت.
این مهره ها، با استفاده از فولاد ضد زنگ که در برابر سایش و اسید مقاوم است ساخته خواهند شد و برای جلوگیری از ساخت هرگونه کپی از روی آن ها، هر مهره دارای دندانه هایی با فاصله های غیریکنواخت خواهد بود که موم استفاده شده برای عمل کپی سازی را در هم خواهد شکست.
به گفته Raphael Koch، از مهندسان کمپانی فورد: دزدیده شدن چرخ های خودرو یکی از بدترین تجربه هایی است که یک راننده می تواند داشته باشد. هزینه جایگزین کردن برخی از چرخ های آلیاژی می تواند بسیار سرسامآور باشد، اما مهره های ضدسرقت فورد، با امن تر کردن چرخ ها، مانع از سرقت آن ها توسط دزدان خواهد شد و این نشان می دهد که چاپ سهبعدی تا چه اندازه می تواند تحول بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کند.
اولین خودروی جهان در شرکت فورد تولید شد. گرچه این شرکت در سال ، اما هفت سال پیش از آن، هنری فورد، بنیانگذار شرکت، به عنوان یک مهندس جوان و خلاق، اولین وسیله نقلیه چهار چرخ را ابداع کرده و ساخته بود. این وسیله که «چهارچرخ» (QUADRICYCLE) نامیده میشد، مانند یک قایق، با فرمانی رانده میشد و بدون اینکه امکان برگشت به عقب داشته باشد، با دو سرعت متفاوت حرکت میکرد.
فورد جوان پنج سال پیش از آن، یعنی در سال ۱۸۹۱ به عنوان یک مهندس در شرکت توماس ادیسون در دیترویت کار میکرد. دو سال بعد که به جایگاه سرمهندسی ارتقا یافت، آنقدر پول کافی به دست آورده بود، تا به تکمیل تجارب شخصی خود در زمینه موتورهای احتراق داخلی بپردازد.
سال ۱۹۰۳ زمانی که هنری فورد با سرمایه ۲۸٫۰۰۰ دلار به همراه ۱۱ سرمایهگذار توافقنامه همکاری با ایالت میشیگان را گرفت، شرکت فورد تأسیس شد. کمتر از یک ماه بعد، اولین خودروی شرکت در دیترویت به یک دکتر فروخته شد.
مدلهای تولیدی خودرو شرکت در ابتدا نام حروف الفبا انگلیسی را داشت و تا ۱۹ حرف تولید شد. پس از تولید خودروی فورد مدل ای، در سال ۱۹۰۸ معروفترین و ماندگارترین مدل خودروی شرکت، یعنی فورد مدل تی به بازار آمد.
بیشتر بخوانید: ساخت اعضای بدن با کمک چاپ سه بعدی
ادسل فورد، برخلاف پدرش که به مکانیک علاقه و تأکید داشت، دوستدار طراحی بود. او اول بار در سال ۱۹۳۳ واحد طراحی را در شرکت فورد، دایر کرد، که حاصل کار آن، طراحیهای نوین خودرو بود. در سال ۱۹۴۳، ادسل که از ۱۹۱۷ نایب رئیس و از ۱۹۱۹ رئیس هیئت مدیره شرکت فورد بود، درگذشت. هنری فورد مجدداً به صحنه اجرایی شرکت برگشت و رهبری را به دست گرفت. پس از انتظام کارها، رهبری شرکت به پسر ادسل و نوه هنری یعنی؛ هنری فورد دوم رسید. او تا سال ۱۹۷۹ قدرتمندانه در سمت مدیرعاملی شرکت، فعال بود و هشت سال بعد، درحالیکه بهعنوان رئیس هیئت مدیره کمپانی فورد، عمل میکرد، درگذشت.
در این مدت اولین شرکت لیزینگ خودرو توسط فورد تأسیس شد. در سال ۱۹۸۸ فروش شرکت به ۳٬۵ میلیارد دلار رسید، که تا آن زمان بالاترین سطح در شرکتهای خودروسازی محسوب میشد.