کمپین مهر صنعت چاپ و بسته بندی یک حرکت اجتماعی است که توسط فعالان صنعت چاپ و بسته بندی تشکیل شده است تا گامی در راستای انجام رسالت اجتماعی خویش بردارد، این روزها که شرایط زندگی روز به روز دشوار می شود، قلب ها اما آرام آرام نرمتر می شوند. کمپین مهر گامی است بلند برای حفاظت از انسانیت در برابر بی مهری طبیعت.
بیماری کرونا بر همه ابعاد زندگی بشر تأثیر گذاشته است. این ویروس کوچک روابط اجتماعی و اقتصادی را نیز دگرگون کرده است. شرایط قرنطینه باعث شده تا مردم جهان ناگزیر در خانههایشان زندانی شوند و این به معنای تعطیلی محیط های کاری است و خوابیدن چرخ اقتصاد مشکلات فراوانی برای کشورهای درگیر با این بیماری ایجاد کرده است.
در این بین اقشار کم درآمد جامعه بیشترین فشار را از این رکود اقتصادی متحمل شده اند و سفره هایشان کوچک تر از قبل شده است. ویروس منحوس کرونا اگر چه فلج کننده روابط اجتماعی و اقتصاد بوده است اما نشان داد که دل های ابنای بشر هنوز به هم نزدیک است اصلا شاید ویروس کرونا بر سر انسان ها نازل شد تا به آن ها یادآوری کند که تمامی آن ها اعضای یک پیکرند و نباید و نمی توانند در برابر هم بی تفاوت باشند.
این روزها، ایران، مام عزیزمان نیز با این بلای خانمان برانداز دست به گریبان است و تمامی کشور در قرنطینه به سر می برند، روابط اجتماعی و اقتصادی به حداقل رسیده و بسیاری از مردم خانه نشین شده اند، این خانه نشینی شاید برای برخی تنها کسالت به همراه بیاورد اما برای بسیاری از هموطنان مان همراه با مشکلات معشیتی بوده است. در این بین صنعت چاپ بار دیگر خانواده بودن خود را اثبات کرد.
عده ای از فعالان حوزه چاپ گرد هم آمده و کمپینی تشکیل داده اند. کمپین مهر صنعت چاپ و بسته بندی آمده تا دستگیر همکاران کمتر برخوردار خود باشد. در همین باره مجله چاپ و نشر آنلاین مصاحبه ای کوتاه با بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران، به عنوان یکی از فعالان این گروه خیرخواه انجام داده ایم.
بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی درباره چند و چون و اهداف تشکیل این کمپین مهر به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین توضیح داد: طی جلساتی که در اتاق فکر اتحادیه صادرکنندگان انجام دادیم این موضوع مورد بحث قرار گرفت که چطور میتوانیم در این شرایط بحرانی باری از دوش هموطنان و همکاران خود در حوزه چاپ برداریم؛ این یک مسئولیت اجتماعی است که علاوه بر مسئولیت اقتصادی کشور، بر عهده ما است.
وی افزود: در همین راستا متوجه شدیم خیرین بسیار زیادی ماسک و دستکش در اختیار مردم قرار داده اند و در این حوزه به کمک و همکاری کمپین ما نیازی نیست؛ اما در حوزه کاری خیلی ها به دلیل شیوع این ویروس شغل خود را از دست داده اند و خیلی از کارفرماها ناگزیر مجبور شدند اعلام عدم نیاز کنند، چرا که به دلیل تعطیلی بنگاه های اقتصادی کسب و کار در نتیجه پول و حقوقی برای پرداخت وجود ندارد. به همین دلیل در نظر داریم تا برای کارکنان حوزه چاپ که از کار بیکار شده اند یک پکیج غذایی تهیه کنیم تا اندکی از فشار اقتصادی که بر شانه های آن ها سنگینی می کند بکاهیم.
عابدین درباره اعضای تشکیل دهنده کمپین مهر گفت: اعضای این کمپین را دوستانی از اتحادیه لیتوگرافان تهران، انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ ایران، انجمن کارتن و ورق، کاروان مهربانی صنعت چاپ تشکیل داده اند. در این باره با جناب بهمن پورمند نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران نیز صحبت های لازم و هماهنگی ها انجام شده و قرار است با اطلاع رسانی های انجام شده تشکل های دیگری هم در بخش صنعت چاپ به این کمپین بپیوندند.
وی همچنین افزود: با انتشار خبر تشکیل کمپین مهر، گروه صنعتی گلرنگ نیز آمادگی خود برای حمایت از این حرکت خداپرستانه را اعلام کرد و پیشنهادات بسیار خوبی داد. در نهایت قرار بر آن شد تا این پکیج ها به صورت آبرومندانه و در غالب یک کارت هدیه در اختیار همکاران گرامی قرار بگیرد. همچنین گفتنی است که گروه هایپر فمیلی و فروشگاه های زنجیره ای کورش تخفیف های بسیار خوبی را برای همکاری با این کمپین در نظر گرفتند. لازم به ذکر است که کارت های مزبور برای خرید مایحتاج مصرفی شارژ شده و در خود فروشگاه ها تعریف و بارگذاری می شود.
بیشتر بخوانید: تخصیص بسته های حمایتی به صنعت چاپ
بابک عابدین در پایان بیان داشت: مبلغ قابل توجهی از هزینه های مورد نیاز این کار توسط خیرین پرداخت شده که از همین جا از تمامی آن ها تشکر می کنم. کارهای مقدماتی در این باره انجام گرفته است و قرار بر آن است که کارت ها از هفته دیگر در اختیار کارکنان مورد نظر قرار بگیرد. لازم به ذکر است افرادی که بتوانند وضعیت بیکاری خود را با مستنداً ارائه دهند در اولویت قرار خواهند گرفت.