مدیر موسسه ریحان گستر نفیس │ زینک دولتی؛ ناجی مطبوعات ایران

    گفت و گو با علی یزدان پناه فدائی، مدیر موسسه ریحان گستر نفیس

    0
    109
    مدیر موسسه ریحان گستر نفیس

    مدیر موسسه ریحان گستر نفیس گفت: اگر ارز دولتی را از زینک بردارند نشریات متحمل فشار زیادی می شوند و کارشان به ورشسکتگی خواهد کشید. می توان برای نشریات کاغذ را کم و زیاد کرد اما به ناگزیر حتما باید از زینک استفاده کرد.

    علی یزدان پناه فدائی، مدیر موسسه ریحان گستر نفیس درباره واردات زینک دولتی و نقش آن در مطبوعات به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: زینک دولتی برای نشریات و مطبوعات بیشترین اثرگذاری را دارد. عمده‌ترین مسئله‌ای که در نشریات وجود دارد مسئله زینک است. هم‌اکنون تیراژهای چاپ نشریات بسیار فروکش کرده و در چنین وضعی درصد قابل‌توجهی از هزینه‌ها به زینک و ظهور آن مربوط می‌شود. به شکلی که گاه اگر هزینه‌های زینک و ظهور آن را در نظر بگیریم از هزینه‌های چاپ و کاغذ بیشتر خواهد شد.

    مدیر موسسه ریحان گستر نفیس: زینک در تولید نهایی چاپ اثر مهمی بر جای می گذارد

    وی درباره وضعیت کنونی تیراژ نشریات و رابطه آن با زینک افزود: در گذشته تیراژهای بالایی در مطبوعات داشتیم اما هم‌اکنون این تیراژها به میزان بسیار زیادی پایین آمده‌اند، بنابراین هزینه‌های زینک در تولید نهایی چاپ اثر مهمی بر جای می‌گذارد. نشریه‌ای که هزار تیراژ دارد ۳۰ الی ۴۰ کیلو کاغذ مصرف می‌کند که اگر کیلویی پنج هزار تومان حساب کنید هزینه کاغذش ۲۰۰ هزار تومان می‌شود و این در حالی است که هزینه زینک و چاپ آن بیش از این میزان خواهد شد، تازه این در صورتی است که به شما زینک دولتی تعلق گرفته باشد.

    بیشتر بخوانید:

    مدیرعامل چاپ رواق روشن مهر│ زینک ؛ کالایی صد در صد وارداتی

    مدیر اجرایی چاپخانه هنر سرزمین سبز : زینک دولتی ضامن بقای مطبوعات داخلی است

    مدیر موسسه ریحان گستر نفیس همچنین درباره حذف ارز دولتی از زینک بیان کرد: اگر ارز دولتی را از زینک بردارند نشریات متحمل فشار زیادی می‌شوند و کارشان به ورشکستگی خواهد کشید. باید توجه داشت که می‌توان برای چاپ نشریات کاغذ را تغییر داد و یا تیراژ را کم و زیاد کرد اما به ناگزیر حتماً باید از زینک استفاده کرد.

    وی در پایان اظهار داشت: پیشنهاد من این است برای حل این مشکل بخشی از یارانه دولتی که به کاغذ اختصاص داده‌شده در اختیار واردات زینک با ارز دولتی قرار بگیرد.

    مقاله قبلیخط بسته‌ بندی الکل در شرکت نیشکر افتتاح شد
    مقاله بعدیاستفاده از پتانسیل‌ های صنعت چاپ استان مرکزی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.