بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته امسال با حضور گسترده علاقه مندان در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد. این نمایشگاه که از ۸ تا ۱۱ آذر ماه ادامه داشت نقاط قوت و ضعف فراوانی داشت؛ در این آوردگاه فعالان حوزه چاپ نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای هر چه بهتر کردن نمایشگاه ارائه دادند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین، محمود نامآور مدیرعامل شرکت آلتین نامآور و نماینده رسمی کمپانی سانکمیکال در ایران درباره نمایشگاه چاپ و بستهبندی تهران گفت: امسال ششمین دوره است که در نمایشگاه چاپ و بستهبندی حضور داشتیم، این دوره نسبت به دورهی قبل برای مجموعه ما بهتر و مفیدتر بود و صد درصد به اهدافی که مدنظر داشتیم رسیدیم.
وی درباره عملکرد مجری نمایشگاه گفت: به اعتقاد بنده عملکرد مجری تغییر چندانی نداشت و یا شاید خود ما غرفهداران و یا مجری برگزاری منضبطتر عمل کردیم که توانستیم به اهدافمان دست یابیم. خوشبختانه ما مسئله و معضلی در هماهنگیها نداشتیم و من به نوبهی خود از لطف و بزرگواریشان ممنون هستم.
نامآور در همین مورد افزود: در این دوره ارتباطات سمعی و بصری مجری با غرفهداران خیلی بیشتر و بهتر شده بود که این نیز جای تشکر دارد.
افزایش زمان نمایشگاه چاپ
مدیرعامل شرکت آلتین نامآور برای ارتقای سطح نمایشگاه پیشنهاد داد: اگر امکان دارد زمان برگزاری نمایشگاه را تغییر بدهند و زمانی را انتخاب کنند که همه بتوانند در نمایشگاه حاضر شوند. بهتر است زمان برگزاری مصادف با فصل کاری چاپخانهداران نباشد تا آنان بتوانند بهراحتی از نمایشگاه بازدید کنند. همچنین روزهای برگزاری نمایشگاه را زیاد کنند تا حضور نمایندگان ماشینآلات چاپ و بستهبندی برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی در انتها خاطرنشان کرد: نمایشگاه چاپی که صدای دستگاه چاپ در آن طنینانداز نشود، چندان ارزنده نیست. مدت چهار روز نمایشگاه زمانی نیست که ماشین چاپ را به نمایشگاه بیاورند و راهاندازی کنند، البته انصاف هم نیست که بخواهند این کار را انجام دهند. ایکاش موج همدلیها در دوره های بعد هم مانند این دوره باشد تا ما همدیگر را بیشتر باور کرده و بهتر در کنار همدیگر باشیم.
نمایشگاه فرصتی برای فعالان حوزه چاپ به شمار می رود. در واقع آوردگاهی است که فعالان این صنف را به دور خود جمع می کند تا با همفکری و رأی زنی به حل مشکلات این حوزه بپردازند. این حوزه سرشار از موقعیت های شغلی و مالی است و می تواند در عرصه اقتصادی حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد. این صنعت یک صنعت مادر است و از کنار آن فرصت های شغلی فراوانی به وجود می آید؛ بنابر این باید در برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی به نکات مورد اشاره توجه کرد و کیفیت نمایشگاه را ارتقاء داد، باید از فرصت های پیش آمده نهایت استفاده را کرد و کیفت نمایشگاه را نیز بالا برد.
بیشتر بخوانید: