بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی آذرماه امسال با حضور قدرتمند فعالان این حوزه در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد. این نمایشگاه با هدف ارتقاء صنعت معظم چاپ و برقراری ارتباط بین دست اندر کاران این حوزه برپا شده بود. چاپ و نشر آنلاین در همین رابطه گفتگوی کوتاهی با اهالی این صنعت مادر داشت.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین، سعید خردمند یکی از مدیران گروه تولیدی آرین با بیان اینکه امسال اولین دوره است که در نمایشگاه بینالمللی چاپ و بستهبندی شرکت داشته گفت: به اعتقاد بنده حضور در این نمایشگاه بازخورد خوب و مناسبی برای شرکتهای تولیدی داشت تا بدین طریق خودشان را به همکاران معرفی کنند و عرضه و تقاضا بهصورت مستقیم انجام شود.
وی افزود: ما سال آینده نیز قطعاً در نمایشگاه چاپ شرکت خواهیم کرد. من ۲۰ سال سابقهی کاری در ساخت و تولید کیف، جلدهای سررسید چرمی و گالینگور دارم ولی تاکنون حتی در بین همکاران نیز شناخته شده نبودم. ما از دو سال قبل شروع به تبلیغات و معرفی مجموعه و محصولاتمان در مجلات این حوزه کردیم ولی بازخوردی که از حضور در چهار روز نمایشگاه بهصورت مستقیم گرفتیم خیلی بیشتر بود؛ چون مصرفکننده کیفیت محصولات مجموعهی ما را از نزدیک دید و لمس کرد.
ارتباط مستقیم در نمایشگاه چاپ
این ارتباط مستقیم را میتوان از نقاط مثبت حضور در نمایشگاه دانست. علاوه بر آن ما در این نمایشگاه با شرکتهای خارجی آشنا شدیم و مجموعه را به آنها نیز معرفی کردیم تا در اسرع وقت با آنها ارتباط بگیریم.
خردمند با اشاره به اینکه مجموعه آرین مجهز به ماشینآلات بهروز جلدسازی است بیان کرد: گروه تولیدی آرین یک مجموعه بهروز است که در آن کیفیت بسیار مورد اهمیت است و حضور در این نمایشگاه باعث شد تا مجموعههایی که کیفیت برایشان دارای اهمیت است به ما مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما با حضور در نمایشگاه چاپ توانستیم واسطهها را حذف کنیم، بهعنوانمثال یکی از زمینههای فعالیت ما تولید هارد باکس است و در همین رابطه با حضور در نمایشگاه چاپ و بستهبندی توانستیم با چند شرکت تولیدکننده شکلات ارتباط مستقیم بگیریم.
وی با تأکید بر افزایش روزهای برپایی نمایشگاه اشاره کرد: به نظر بنده اگر مدت برپایی این نمایشگاه مقداری بیشتر بود، این آوردگاه بهتر و پر بازدیدتر میشد. اگر امکان افزایش روزهای نمایشگاه وجود ندارد، بهتر است تا ساعات بازدید آن بیشتر شود، زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان از شهرستانها مراجعه میکنند و گاهی اوقات در ساعات پایانی به نمایشگاه میرسند.
بهعنوانمثال در یکی از این روزهای نمایشگاه بیست و ششم تقریباً ساعت ۵ یک مشتری به من مراجعه کرد و من مجبور شدم تا ساعت ۵ و نیم به ارائه کار و محصولاتم بپردازم و مسئول سالن دائماً به ما تذکر میداد تا تعطیل کنیم. اگر هم ساعات بازدید و هم تعداد روزهای نمایشگاه افزایش پیدا کند، این نمایشگاه خیلی بهتر میشود.
بیشتر بخوانید:
جای خالی همدلی درنمایشگاه چاپ
نمایشگاه چاپ مکانی برای دید و بازدید فعالان این حوزه