استفاده از اپلیکیشن هوشمند در نمایشگاه چاپ

    0
    119
    نمایشگاه چاپ

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین، بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی در آذر ماه امسال و در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار شد. این نمایشگاه که با هدف رشد و ارتقاء صنعت معظم چاپ و همکاری فعالان این حوزه دایر شد محلی بود برای تعامل و اشنایی بیشتر هر چه بیشتر فعالان این حوزه، مهدی کاظمی مهیاری یکی از فعالان حوزه چاپ و نشر در باره کیفیت نمایشگاه و زمان و مکان برگزاری آن صحبت هایی داشت که با چاپ و نشر آنلاین مطرح کرد.


    مهدی کاظمی مهیاری، مدیرعامل چاپ مهیار درباره نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال گفت: بزرگ‌ترین ایراد این دوره از نمایشگاه که به مجری برگزاری آن نیز وارد نیست، انتخاب روز جمعه برای شروع به کار نمایشگاه بود. وقتی جمعه روز اول بود هم ما غرفه‌گذاران آمادگی لازم را نداشتیم- چون بالاخره تا روز اول هماهنگی‌ها صورت بگیرد زمان می‌برد- هم تا بازدیدکنندگان از تاریخ برپایی نمایشگاه باخبر شدند، روز جمعه از دست رفت و این موضوع حتی برای بازدیدکنندگان نیز غافلگیرکننده بود. قطعاً اگر برنامه‌ریزی این تاریخ با مجری برگزاری نمایشگاه بود با این مشکل روبرو نمی‌شدیم. این مورد تنها ایراد کلی وارد به این دوره از نمایشگاه است.

    وی افزود: سال به سال شاهد پیشرفت عملکرد مجری برگزاری نمایشگاه هستیم. امسال مجری نمایشگاه اپلیکیشن هوشمند نمایشگاه را برایمان ارسال کرد که اطلاعات غرفه‌ها و سالن‌ها را به‌راحتی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌داد.

    کاظمی ادامه داد: چندین سال است که مجری برگزاری نمایشگاه ثابت است و با آزمون و خطا به نقطه‌ی کنونی و قابل‌قبول رسیده است و سال به سال بر تجربه آن‌ها افزوده شده و آن‌ها اکنون بر دغدغه‌ی تک‌تک شرکت‌کنندگان واقف هستند، آن‌ها می‌دانند رسته‌های این صنعت را چگونه جانمایی کنند و مدیریت درستی دارند و اکثراً غرفه‌داران نیز از مدیریت مجری نمایشگاه رضایت دارند.

    وی اظهار کرد: من همواره ابراز تأسف کرده و می‌گویم که کاش نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی مانند گذشته با نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی یکی شوند. این موضوع خود برای ما معضلی است، چرا که مجبوریم برای تهیه غرفه، غرفه‌سازی، حمل‌ونقل و دیگر موارد دو برابر هزینه کنیم. درست است با این کار اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد ولی برای من به‌عنوان فعال صنعت چاپ، وقت اهمیت بیشتری دارد.

    برگزاری نمایشگاه چاپ و تبلیغات

    مدیرعامل چاپ مهیار نمایشگاه چاپ را بیشتر وجهه‌ای برای همکاران دانست و گفت: بخش بسیار کمی از مشتریانمان در این نمایشگاه به ما سر می‌زنند و بیشتر همکاران و مشتریان شهرستانی ما ترجیح می‌دهند در نمایشگاه تبلیغات از غرفه‌ی مهیار بازدید کنند. حتی برخی از مشتریان با ما تماس گرفتند که اگر در نمایشگاه تبلیغات حضور نداریم به ما در نمایشگاه چاپ سر بزنند، چون در نمایشگاه تبلیغات رسته‌های بیشتری حضور دارند و بازدیدکنندگان استفاده بهتری می‌برند. با ادغام دو نمایشگاه، بازدیدکنندگان هر دو نمایشگاه زیاد می‌شود. سال‌هایی که نمایشگاه چاپ و تبلیغات با هم برگزار می‌شد همه راضی بودند.

    وی در انتها خاطرنشان کرد: درست است که در این دوره روزهای خوبی را برای برپایی نمایشگاه انتخاب نکرده بودند ولی تاریخ برگزاری آن مناسب بود. نمایشگاه بیست و ششم تقریباً یک ماه زودتر از سال قبل برگزار شد که خوشبختانه در پیک کاری ما نبود. در کل برای برگزارکنندگان آرزوی موفقیت دارم و بر این موضوع واقفم که هر سال به سختی اقدام به برپایی این نمایشگاه می‌کنند.

    صنعت چاپ در کشور ایران می تواند این روزها نقش پر رنگ تری نسبت به گذشته داشته باشد. با توجه به مشکلات پیش آمده  در زمینه صادرات نفت ایران این حوزه می تواند با توان بالایی که در بخش های مختلف دارد جای خالی درآمدهای نفتی را پر کند اما نیاز به حمایت و پشتیبانی از جانب دولت در این حوزه به شدت احساس می شود.

    با سیاست های صحیح و سرمایه گذاری های لازم این صنعت می تواند در زمینه ایجاد اشتغال و از بین بردن مشکلات اقتصادی یار دولت باشد و اندکی از بار سنگین تحریم های ظالمانه را پر کند.

     

     

     

    مقاله قبلیتولید کاغذ و احداث کارخانه در جنوب
    مقاله بعدیآیین سپاس از چهره های ماندگار صنعت چاپ

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.