اسماعیل زاده گفت: درباره پاویون برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ اطلاع رسانی درستی صورت نگرفت و بازدیدکنندگان از این پاویون مطلع نبودند.
هادی اسماعیل زاده، نائب رئیس شرکت کیان چاپ فاروج و مدیر این چاپخانه با بیان اینکه سومین دوره است در نمایشگاه چاپ و بسته بندی حضور داشته گفت: امسال مجموعه ما علاوه بر حضور در بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی، در نمایشگاه هایی که به این صنعت وابسته هستند چون نمایشگاه دارو (ایران فارما)، شیرینی و شکلات و آرایشی و بهداشتی شرکت داشته است.
وی افزود: امسال با توجه به مباحث اقتصادی بازار و تحریم ها و البته کنش و واکنش هایی که در صنعت چاپ به وجود آمد، انتظار می رفت نمایشگاه ضعیف تری برگزار شود ولی در بعضی از سالنها مانند سالنهای ۳۸، ۳۸A و B، خلیج فارس و همچنین سالن میلاد غرفه داران به شکلی خارج از انتظار و با قدرت بسیار در این نمایشگاه شرکت کردند که این خود اتفاق خوبی است.
اسماعیل زاده با اظهار تاسف ادامه داد: در روزهای ابتدایی برپایی این نمایشگاه بحث آلودگی هوا و زوج و فرد کردن تردد ماشین ها در سطح شهر تهران برای کاهش بار ترافیکی و آلودگی، باعث شد بازدیدها در دو روز اول خیلی کم شود که این مسئله تاثیر مستقیم خود را بر نمایشگاه گذاشت و اثر کاهشی آن خیلی ملموس بود.
نائب رئیس شرکت کیان چاپ فاروج اشاره کرد: مجموعه ما این دوره نیز مانند سال گذشته در قالب پاویون برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ در نمایشگاه شرکت داشت که لطف دوستان در وزارت ارشاد بود اما دوره پیش با برنامهریزی بیشتری اقدام به ارائه غرفه کردند و اطلاع رسانیها بهتر بود.
ضعف اطلاع رسانی
وی تاکید کرد: یکی از نقاط ضعف این نمایشگاه بی برنامگی آن بود، روز سهشنبه قبل از برپایی نمایشگاه و روز چهارشنبه صبح به صورت کتبی ارائه غرفه به ما اعلام شد و این خود ضعف نمایشگاه به حساب می آید.
اسماعیل زاده گفت: در حقیقت ما امسال قصد شرکت در نمایشگاه را نداشتیم ولی با توجه به پیشنهادی که شد و بازخورد خوبی که در دوره قبل از حضور در بخش پاویون نمایشگاه گرفته بودیم، تصمیم گرفتیم این دوره نیز در نمایشگاه شرکت کنیم. ما بابت این بی برنامگی به متصدی اجرای این نمایشگاه گله کردیم و متوجه شدیم آنها نیز مقصر نبوده اند، گویا وزارت ارشاد خیلی دیر اقدام به واگذاری غرفه ها کرده بود و متصدیان نیز از متراژ باقی مانده غرفه ها نیز سالنی را به این بخش اختصاص دادند. باید برنامه ریزی دقیق صورت می گرفت، این مورد جالب توجه نیست و باید برعکس باشد، باید در ابتدای واگذاری غرفه ها با برنامه ریزی بهتر و حداقل یک ماه قبل از برپایی نمایشگاه، به تمام برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ اعلام شود و آنگاه دوستان به رقم سلیقه و یا صلاحدیدشان میتوانند در این پاویون شرکت کنند.
وی افزود: برخی از همکاران نیز که در جشنواره مقام آوردهاند در سالن ۳۸ غرفهای شکیل و بزرگ داشتند، برای حضور شرکتها در سالن های خاص می توانند رأیگیری کنند و یا به صورت رندوم یا سالانه غرفه را اختصاص دهند، اینگونه است که حق کسی ضایع نمی شود.
اسماعیل زاده اشاره کرد: ضعف دیگر این نمایشگاه اطلاع رسانی ضعیف درباره پاویون برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ بود، برای این پاویون تبلیغات بصری مانند بیلبور، بنر و یا استیکرهایی دور غرفهها نزده بودند تا حداقل بازدیدکنندگان متوجه شوند که چاپخانههایی که در این سالن حضور دارند برگزیدگان این صنعت اند. چاپخانههای بزرگی چون اوج نیلی، کیان چاپ، نقش برتر، بانک ملی، همشهری و دیگر همکاران نیز در این پاویون حضور داشتند که متاسفانه نتوانستند به شکل شایسته و درخور در نمایشگاه شرکت کنند. آنها لااقل میتوانستند با اعلام حضور این پاویون در رادیو نمایشگاه، بازدیدکنندگان را به بازدید از سالنی که پاویون برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ در آن حضور داشت ترغیب کنند، این حضور درکل در خور برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ نبود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه های حاضر در این پاویون برای خودشان برندی در صنعت چاپ به حساب می آیند. امیدوارم سال آینده این امتیاز مثبت را زودتر اعلام کنند تا چاپخانه ها و مجموعه هایی که قرار است در آن شرکت داشته باشند با برنامه ریزی بهتر حاضر شوند و در سال آینده این قضیه با پر رنگ تر کردن این پاویون جبران شود.