تبلیغات ضامن بازگشت سرمایه است

    گفت و گو با حسین داورزن، مدیر مجموعه صحافی سیمی ‌ساز

    0
    125
    تبلیغات

    حسین داورزن، مدیر مجموعه صحافی سیمی ‌ساز در گفت و گو با چاپ و نشر آنلاین، بازار سررسید سال ۹۸ را بهتر از سال گذشته ارزیابی کرد و در این ‌باره افزود: سال گذشته قیمت کاغذ به‌ طور نجومی افزایش پیدا کرد اما امسال که قیمت کاغذ پایین آمده است، فعالیت در زمینه تبلیغات بیشتر شد.

    وی تاکید کرد: ما ایرانی‌ ها عادت داریم وقتی که در کسب ‌و کار با مشکل مواجه می ‌شویم اولین گزینه ‌ای را که حذف می‌ کنیم، تبلیغات است، در صورتی که تبلیغات را نباید جزو هزینه ‌ها به ‌حساب بیاوریم، تبلیغات به ‌نوعی سرمایه‌ گذاری است که سود آن بعد ها به جیب شرکت ‌ها بازخواهد گشت.

    تبلیغات

    مدیر صحافی سیمی ‌ساز یکی از مهم‌ ترین مشکلات بازار سررسید را ثبات قیمت ‌ها عنوان کرد و افزود: باید قیمت ‌ها را ثابت نگاه داشت، بخش اعظمی از مشکلات بازار به دلیل نوسانات قیمت رخ می‌ دهد. کاغذ که گران شود قیمت نهایی سررسید گران درخواهد آمد و به این ترتیب شرکت‌ ها هم سررسید را از برنامه ‌های خود حذف می ‌کنند.

    تبلیغات تحت تاثیر نوسان قیمت مواد اولیه

    وی تصریح کرد: وقتی قیمت نهایی تولید سررسید گران‌تر از حد معمول تمام شود سررسیدها هم بالطبع با قیمت بالاتر به بازار عرضه می‌ شوند، در نتیجه ارزیابی تولیدکننده این است که فروش خوبی در بازار نخواهند داشت و تولیدات خود را کم خواهد کرد. سال گذشته نیز همین اتفاق رخ داد یعنی با گران شدن ناگهانی کاغذ و گران تمام شدن تولید نهایی سررسید، خیلی از تولیدکنندگان تعداد اندکی سررسید تولید کردند اما تقاضا برای سررسید سال گذشته بسیار زیاد بود به‌طوری که یکسری از سررسیدها با قیمت ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان نیز فروخته شدند. نزدیک سال تحویل بود و خیلی ‌ها سررسید نداشتند اما امسال شرایط خیلی بهتر شده است.

    مدیر صحافی سیمی ‌ساز گفت: یکسری از تولیدکنندگان وقتی می ‌بینند میزان تقاضا در سال گذشته بالا بوده است اقدام به تولید بالای سررسید می‌کنند که از میزان تقاضا بیشتر می‌شود! بنابر این بازار سررسید یکسال در میان این طور می ‌شود، این نیز به عدم ثبات قیمت‌ها برمی گردد که نمی‌توان بازار را پیش‌بینی کرد که یا بیش از حد نیاز تولید می ‌شود و یا کمتر از میزان نیاز البته این نوسانات در بازار سررسید در همه‌ی سال وجود دارد اما می‌توان گفت که سال گذشته به دلیل افزایش قیمت ناگهانی قیمت فاجعه‌ای رخ داد.

    بیشتر بخوانید: نوآوری، راز ماندگاری در حوزه سررسید و هدایای تبلیغاتی

    وی افزود: سال گذشته قیمت کاغذ به صورت ناگهانی تا بندی ۶۰۰ هزار تومان رسید که بر تولید سررسید تأثیر منفی زیادی گذاشت. البته تمامی این مشکلات باز از بی‌ثباتی قیمت ارز در بازار نشات می ‌گیرد.

    داورزن همچنین درباره برگزاری نمایشگاه و تأثیرات آن بر بازار سررسید گفت: من در نمایشگاه امسال شرکت نکردم اما از آن بازدید کردم و به نظرم خوب بود اگر چه تنوع در نمایشگاه اندک بود اما بخش اعظم کار نمایشگاه بازاریابی است و کسانی که در نمایشگاه شرکت می ‌کنند فروش بیشتری نیز دارند.

    مقاله قبلیمدیرعامل چاپ رواق روشن مهر│ زینک ؛ کالایی صد در صد وارداتی
    مقاله بعدیامسال فلوشیپ نمایشگاه کتاب استانبول از رونق افتاد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.