مدیر فنی قالبسازی ابتکار گفت: مسئولان برای ارتقای نمایشگاه چاپ و بسته بندی در سال های آتی بهتر است از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنند و مشاورانی را در اختیار بگیرند که از دانش IT آگاهی بیشتری دارند.
محسن کریمی، مدیر فنی قالبسازی ابتکار درباره این دوره از نمایشگاه چاپ و بستهبندی گفت: نمایشگاه امسال خیلی خوب بود، مخصوصاً برای مجموعهی ما که این دوره جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در زمینهی ۳D امباسینگ را ارائه دادیم.
وی افزود: اکثر همکاران از غرفه ما بازدید کردند و از این تکنولوژی جدید شگفتزده شدند، این مورد باعث افتخار بنده است و امیدوارم لایق لطف آنها باشم و با انگیزههایی که به من دادند برای پیشرفت بیشتر تلاش کنم.
کریمی ادامه داد: عملکرد مجری خیلی خوب بود ولی من پیشنهاد میدهم برای ارتقای نمایشگاه در سالهای آتی از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنند و البته مشاورانی را در اختیار بگیرند که از دانش IT آگاهی بیشتری دارند زیرا اکثر غرفهگذاران پیشرفته هستند و به تکنولوژی روز دنیا واقفاند و دیگر شایسته نیست که بهصورت سنتی عمل کرد.
مدیر فنی قالبسازی ابتکار تصریح کرد: در نمایشگاههای خارجی با رجیستر دقیق بازدیدکنندگان میتوانند اطلاعرسانی دقیقی از بازدیدکنندگان در اختیار غرفهگذاران قرار دهند. اینگونه مشخص میشود که چه افرادی با چه سطح دانشی و برای کسب چه خدماتی به نمایشگاه مراجعه کردهاند. برای ارتقای نمایشگاه باید از این تکنیکها استفاده بهینه کرد.
بیشتر بخوانید:
نمایشگاه چاپ تهران و آلودگی هوا
وی اشاره کرد: هزینه های برگزاری نمایشگاه خیلی زیاد است. من برای اینکه امسال کار جدیدی را ارائه دادم در این دوره شرکت کردم، اما دوست دارم هر دوره در این نمایشگاه حضور داشته باشم ولی هزینه های تهیه غرفه در نمایشگاه چاپ بسیار سرسامآور است و این فرصت را در اختیار همهی تولیدکنندگان قرار نمیدهد. اگر قرار است از تولید، حمایت کنند باید قدری از هزینههای حضور در نمایشگاه بکاهند.
کریمی در انتها برای پیشرفت نمایشگاه چاپ و بستهبندی پیشنهاد داد: به اعتقاد من بهتر است این نمایشگاه هر دو سال یکبار برگزار شود. درست است مسائل درآمدزایی در این نمایشگاه شرط است ولی بهتر است ما تولیدکنندگان داخلی را در یک رقابت کاذب قرار ندهند. وقتی نمایشگاه هر دو سال یا سه سال یکبار برگزار شود کیفیت آن قطعاً بالا خواهد رفت. با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی کشور ما صنعت چاپ بهسرعت رشد نمیکند و حداقل دو یا سه سال زمان میبرد تا تولیدکنندگان حرف جدیدی برای گفتن داشته باشند. یک تولیدکننده میتواند بهجای هزینهی هر سال حضور در نمایشگاه، برای رسیدن به دستاورد جدید و بهروز دنیا هزینه کند.