نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته‌بندی در مشهد

    0
    90
    بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایرنا، هشتمین دوره از نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی و کارتن سازی شب گذشته  در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی مشهد  برگزار شد.

    افشین تحفه‌گر درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: مساحت برگزاری نمایشگاه سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است. این دوره هشتمین دور از برگزاری این نمایشگاه است و ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی در آن حضور دارند.

    معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ایت شرکت ها درحوزوه های  چاپ، بسته‌بندی، کارتن، ورق، مرکب، لیزر و تابلوسازی فعالبت دارند. وی هدف از حضور این شرکت ها را آشنایی این فعالان با دانش روز صنعت چاپ عنوان کرد، همچنین فعالان اقتصادی حوزه چاپ در این نمایشگاه  به عرضه محصولات چاپی خود به بازارهای داخلی و خارجی خواهند پرداخت.

    وی  در ادامه گفت : فعالان اقتصادی در  این صنعت مهم از کشورهای مختلف گرد هم می آیند و در طول برپایی این نمایشگاه هیات‌های تجاری از کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان و لهستان از غرفه‌ها و محصولات شرکت‌ها دیدن خواهند کرد.

    صنعت چاپ و پتانسیل های ویژه آن

    معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از برپایی کلاس های آموزشی در حوزه چاپ و بسته بندی خبر داد و گفت در این نمایشگاه جلسات مختلفی با حضور فعالان چاپی دیگر کشورها با هدف ارتقا قابلیت های این حوزه ، تبادل اطلاعات و آشنایی هر چه بیشتر برای همکاری برگزار می شود .

    تحفه‌گر گفت: خراسان رضوی در حوزه صنعت چاپ یکی ار برترین استان های کشور است، و حرف های زیادی در این حوزه برای مطرح کردن دارد. وی همجنین افزود این استان بزرگترین واحد های چاپی را در خود جای داده است.

    وی افزود: بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در زمینه صنعت چاپ و بسته‌بندی در خراسان رضوی فعالیت دارند و این استان تنها منطقه‌ای در کشور است که برای استقرار واحدهای تولیدی شهرک صنعتی چاپ ایجاد کرده است.

    معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه اقتصادی پیش آمده است باید هر چه بیشتر به تولیدات داخلی توجه کنیم و سعی در گسترش صادرات و محصولات چاپی داشته باشیم، چرا که این صنعت با پتانسیل هایی که در خود دارد این توانایی را دارد تا جای خالی صادرات نفتی را پر کند.تحفه گر همچنین  گفت: دستور مقام معظم رهبری این است تا از کالای داخلی حمایت شود و به همین منظور باید بیشتر اهتمام ما در زمینه صادرات باشد و استاندارد های جهانی مان را ارتقا ببخشیم.

    تحفه‌گر افزود: این در حالی است که میزان صادرات محصولات چاپی خراسان رضوی در نیمه دوم سال گذشته یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

    وی افزود: صنعت چاپ یکی از صنایعی است که به دلیل گردش مالی بسیار زیادش  می تواند در خصوص ایجاد اشتغال برای جوانان موثر باشد. وی همچنین بر لزوم تبادل اطلاعات و ارتباطات با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت، صنعت چاپ به عنوان صنعت مادر تولیدات داخلی به شمار می‌رود که اهتمام در تولید و صادرات محصولات چاپی می‌تواند به رونق تولید داخل در رقابت با محصولات خارجی کمک کند.

    برپایی همزمان ۲ نمایشگاه دیگر در مشهد

    شرکت نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد از برپایی همزمان ۲ نمایشگاه “تجهیزات هتلداری” و “صنایع غذایی” نیز در این محل خبر داد.

    شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات هتلداری، رستوران و کافی شاپ با حضور ۴۰ شرکت داخلی و هیات‌های خارجی کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق در فضایی به گستره ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از فضای نمایشگاهی مشهد برپا شده که زمینه فعالیت مشارکت‌کنندگان، تجهیزات صنعتی، آشپزخانه، تشریفات، خدمات مسافرتی، اقامتی و تفریحی و سلامت می‌باشد.

    بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته نیز با حضور ۱۰۵ شرکت داخلی و هیات‌های خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و لهستان در فضایی به گستره ۹ هزار مترمربع از فضای نمایشگاهی مشهد برپا شده که زمینه فعالیت این شرکت‌ها نیز تولیدات مواد غذایی و ماشین‌آلات خط تولید، فرآوری و بسته‌بندی است. این نمایشگاه تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت. از علاقه مندان دعوت می شود تا در آن حضور پیدا کنند.

    بیشتر بخوانید:نمایشگاه صنعت چاپ و نقش پر رنگ آن

    مقاله قبلیمدیریت مالی و نقش مهم آن در گسترش شرکت ها
    مقاله بعدیقیمت کاغذ دولتی و ثبات نسبی بازار

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.