نمایشگاه آوردگاهی است که فرصت ابراز و ارائه را در اختیار تولیدکنندگان میگذارد و باید از آن بهرهمند شد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین، مجید خردجو، مدیرعامل بازرگانی احسان درباره نمایشگاه چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته گفت: امسال اولین بار است که بهعنوان غرفهگذار در نمایشگاه چاپ و بستهبندی شرکت داشتهایم ولی من بهشخصه سالهای گذشته نیز از این نمایشگاه بازدید کرده بودم.
وی افزود: ما زمانی که تصمیم به حضور در این نمایشگاه گرفتیم، از چندین ماه قبل با برنامهای از پیش تعیین شده، هم ازنظر تبلیغات و هم ازنظر ارائهی خدمات شروع به اطلاعرسانی به مشتریانمان کردیم و با آمادگی کامل در نمایشگاه چاپ حاضر شدیم و خدا را شاکرم که این حضور برایمان فوقالعاده خوب بود.
خردجو در ادامه گفت: بسیاری از همکاران که به غرفهی ما سر میزدند اذعان داشتند که شانس خوبی داریم که غرفهمان شلوغ شده ولی من این مورد را از شانس نمیبینم، مجموعه ما مشاوران تبلیغاتی را در اختیار دارد و بهره بردن از نظرات آنها بود که باعث شد بازخورد خوبی از حضور در نمایشگاه بگیریم.
مدیرعامل بازرگانی احسان تصریح کرد: بنده بهعنوان کسی که برای اولین بار در نمایشگاه چاپ شرکت میکند به این نتیجه رسیدم که نمایشگاه مکان خوبی برای معرفی مجموعه و محصولات است به شرطی که با برنامهریزی درستی در آن حاضر شویم. بسیاری از غرفهگذاران متکی بر تجربهی شخصی خود اقدام به تهیه غرفه و حضور در نمایشگاه میکنند ولی این رویکرد باعث میشود راندمان کلی کار پایین بیاید. وی تأکید کرد: اگر غرفهگذاران با برنامه قبلی در بحث فروش و تبلیغات در نمایشگاه شرکت کنند، قطعاً بازخورد خوبی خواهند گرفت.
رونق نمایشگاه چاپ
خردجو با اشاره به جذب مخاطبان در نمایشگاه گفت: همواره باید راهحلهایی را برای جذب مشتریان و تشویق آنها برای حضور در نمایشگاه در نظر گرفت؛ بهگونهای که در دوره بعدی تا از برگزاری نمایشگاه مطلع شدند، سریعتر برای حضور در آن عکسالعمل نشان دهند و مطمئن باشند که از حضور در نمایشگاه دستپر برمیگردند. لازم به ذکر است که مشتریان ما بیشتر به خاطر پیشنهادات ارائه شده از سمت مجموعهی ما در نمایشگاه حاضر شده بودند؛ به این طریق هم از ما خرید کردند و هم از کل نمایشگاه بازدید داشتند و باعث رونق نسبی نمایشگاه شدند.
وی اظهار داشت: شرکتهایی که تنها به پذیرایی از مشتریان در غرفه بسنده میکنند، نباید انتظار داشته باشند که مشتریان دورههای بعدی نیز در غرفهشان حاضر شوند. بسیاری از شهرستانهای اصفهان، مشهد، شیراز و غیره کارهایشان را رها میکنند و به بازدید از نمایشگاهی میآیند که دستاوردی برایشان داشته باشد.
مدیرعامل بازرگانی احسان درباره نقاط قوت و ضعف نمایشگاه چاپ گفت: بنده معتقدم که نقاط قوت و ضعف بیشتر متوجه غرفهگذاران است، نمایشگاه آوردگاهی است که فرصت ابراز و ارائه را در اختیار تولیدکنندگان میگذارد و باید از آن بهرهمند شد.
وی در مورد نکاتی که متوجه برگزارکنندگان نمایشگاه است افزود: تبلیغات محیطی داخل نمایشگاه خیلی هزینهبر است و بهتر است کاهش پیدا کند زیرا برای برخی از تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد؛ بهعنوانمثال هزینهی نصب هر بیلبورد در محیط نمایشگاه هفت میلیون تومان بود که اگر تقلیل مییافت، من حتماً تعداد معتنابهای بیلبورد در سطح نمایشگاه نصب میکردم. نصب این بیلبوردها علاوه بر تبلیغ مجموعهی من، باعث زیبایی بصری نمایشگاه نیز میشد.
خردجو در انتها اشاره کرد: هزینه تبلیغات محیطی نمایشگاه برابر با نمایشگاههای اروپایی است. باید قیمتهای این نوع تبلیغات تعدیل شود تا همهی غرفهگذاران به تهیه بیلبوردهای تبلیغاتی تشویق شوند، اینگونه زیبایی نمایشگاه دو چندان شده و شور بسیاری برپا میشود.
بیشتر بخوانید: رئیس جدید اتحادیه لیتو گراف انتخاب شد