بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی در آذر ماه امسال و در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار شد. این نمایشگاه با هدف رشد و ارتقاء صنعت معظم چاپ و همکاری فعالان این حوزه دایر شد.
اکبر مسلمی، مدیر مجموعه ری وحدت گفت: سالها است که در تولید کارتن بستهبندی فعالیت دارم و بیشتر با هدف یادگیری در این نمایشگاه شرکت میکنم. با توجه به مشاهداتم کارهای خیلی خوب، ارزنده و با تنوع زیادی در این دوره از نمایشگاه ارائه شده بود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ارتقای سطح نمایشگاه هم مجری برگزاری و هم غرفهگذاران باید تلاش خود را مضاعف کنند، ممکن است ضعفهایی نیز مشاهده شود ولی محسوس نیست.
وی افزود: بستهبندی یک کار غیرقابل پیشبینی است و روزبهروز بستهها و کارهای جدیدتری ارائه میشوند و نمایشگاه مکانی برای آشنایی و اطلاع یافتن از تغییرات روز بازار و تکنولوژیهای نوین است.
مسلمی با اشاره به اینکه امسال پنجمین یا ششمین دوره است که در نمایشگاه چاپ و بستهبندی حضور داشته بیان کرد: به نظر بنده سال گذشته استقبال بیشتر از امسال و نمایشگاه شلوغتر بود. این دوره تقارن تاریخ برپایی نمایشگاه با روزهای اوایل هفته باعث شد قدری نسبت به قبل خلوتتر شود اما معمولاً خروجی کار نمایشگاهها چند روز بعد از اتمام به دست میآید و شاید اکنون نظر دادن در باره آن کمی زود باشد.
حضور پر رنگ رسانه ها در نمایشگاه چاپ
به گفته مدیر مجموعه ری وحدت یکی از نقاط قوت نمایشگاه چاپ و بستهبندی حضور رسانهها بهخصوص نشریه چاپ و نشر است که با فعالیتشان تولیدکنندگان را به هم معرفی میکنند. به نظر من مجله چاپ و نشر باعث شده تا ارتباطات شکل بهتری به خود بگیرد و همکاریها رونق یابد.
صنعت چاپ در کشور ایران می تواند این روزها نقش پر رنگ تری نسبت به گذشته داشته باشد. با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه صادرات نفت ایران این حوزه می تواند با توان بالایی که در بخش های مختلف دارد جای خالی درآمدهای نفتی را پر کند اما نیاز به حمایت و پشتیبانی از جانب دولت در این حوزه به شدت احساس می شود.
با سیاست های صحیح و سرمایه گذاری های لازم این صنعت می تواند در زمینه ایجاد اشتغال و از بین بردن مشکلات اقتصادی یار دولت باشد و اندکی از بار سنگین تحریم های ظالمانه را پر کند.
در این میان نمایشگاه های اینچنینی می تواند راهشگای فعالان حوزه چاپ باشد، یعنی هم فعالان این صنعت می توانند با یکدیگر هر چه بهتر تعامل برقرار کرده و از زمینه های فعالیت یکدیگر مطلع شوند و هم باب رقابت و هم اندیشی ایجاد شود.
علاوه بر آن نمایشگاه می تواند به دانشگاهی تبدیل شود تا از به روزترین فن آوری های صنعت چاپ آگاه شوند و تصمیمات مناسبی برای واردات ماشین آلات چاپی مورد نیاز خود بگیرند.
بیشتر بخوانید:
نمایشگاه چاپ راهی به سوی صادرات