شرکت پورشه برای نخستین بار از فناوری چاپ سه بعدی برای تولید پیستون های موتور خودرو پرچمدار خود «۹۱۱ GT2 RS» استفاده کرده است.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل ازکارپرس، استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در شرکت پورشه قدمت طولانی دارد تا جایی که این سازنده خودروهای اسپرت سال هاست از چاپ سه بعدی در ساخت نمونه های اولیه (پروتوتایپ) خودرو، تولید قطعات یدکی برای خودروهای اسپرت کلاسیک و چند حوزه دیگر بهره می گیرد.
با این حال برای نخستین بار این خودروساز از چاپ سه بعدی برای تولید پیستون های موتور در مدل پرچمدار خود «۹۱۱ GT2 RS» استفاده کرده است.
پیستون های چاپ سه بعدی باعث افزایش قدرت و کارایی موتور می شوند چرا که در این روش پیستون ها ۱۰ درصد سبک تر شده و دارای یک سیستم خنک کنندگی یکپارچه و بسته می شوند که با روش های سنتی امکان پذیر نخواهد بود.
«فرانک ایکنگر» عضو دپارتمان توسعه رانندگی پیشرفته پورشه می گوید: “به لطف پیستون های جدید و سبک تر می توانیم سرعت موتور را افزایش داده، بار دما را روی پیستون ها کاهش داده و عمل احتراق را بهینه کنیم.”
پیستون های مدل «۹۱۱ GT2 RS» پورشه با همکاری شرکت «Mahle and Trumpf» به صورت لایه لایه و بدون نیاز به ساخت قبلی یک ابزار یا قالب ویژه تولید می شوند. این پیستون ها از پودر فلزی با خلوص بالا ساخته شده اند که با پرتوهای لیزر ذوب می شوند.
پوشه همچنین صندلی های سفارشی خودرو را با چاپ سه بعدی می سازد که در این فرآیند خریداران می توانند بین سه سطح استحکام صندلی – سخت، متوسط و نرم – یکی را انتخاب کنند.
پیستون هایی که با فناوری چاپ سه بعدی تولید شدند تست استحکام و دوام را پشت سر گذاشته اند و نتایج نشان داد که همه پیستون ها از این آزمایشات سربلند بیرون آمدند.
پورشه می گوید با این روش نقطه عطف جدیدی را در استفاده از فرآیندهای جدید برای قطعات تحت فشار بالای رانندگی شکل داده است.
بیشتر بخوانید:
انجام قیمت گذاری در تمام رسته های چاپ