برگزاری هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته با حضور ۱۲۰ شرکت
نشست خبری هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته امروز (یکشنبه ۱۳ آذرماه) در محل اتحادیه کلیشه، مهر و پلاک، لیتوگراف، چاپ دیجیتال و اسکرین و کانون های تبلیغاتی با حضور مسئولان این رویداد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار چاپ و نشر آنلاین در ابتدای نشست خبری هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته سید علی اعتدالی مدیرعامل شرکت آوین افراز و رئیس ستاد برگزاری این رویداد اظهار داشت: نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته در هجدهمین دوره برگزاری در چهار سالن ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از یازدهم تا بیست و دوم آذرماه ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی شرکت دارند که امسال شاهد حضور نمایندگانی از دو کشور چین و ترکیه خواهیم بود. همچنین شاهد دو رونمایی از محصولات شرکت های داخلی خواهیم بود.
به گفته اعتدالی گروه های کالایی مختلف از جمله چاپ دیجیتال، هدایای تبلیغاتی، شرکت های چند رسانه ای، شرکت های اینترنتی، تبلیغات دیجیتال و دیگر حوزه های خدمات تبلیغاتی در هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته حضور خواهند داشت.
اعتدالی در رابطه با حضور بازدیدکنندگان تخصصی در هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته گفت: دریافت ورودی از بازدیدکنندگان همچنین پرهیز از تبلیغات محیطی عمومی و محدود کردن آن به افراد و شرکت های متخصص یا مشاغل مرتبط با آن موجب شد تا در سال های اخیر شاهد کاهش حضور بازدیدکنندگان غیر متخصص در نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته باشیم.
اعتدالی همچنین از حضور دو هیئت عراقی و عمانی برای بازدید از هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته خبر داد و خاطرنشان کرد: البته به صورت غیر رسمی از کشورهای ترکیه، امارات، افغانستان و پاکستان هم بازدیدکنندگانی خواهیم داشت.
حضور موثر فعالان صنعت تبلیغات
در ادامه نشست خبری هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته بهنام نجفی رئیس مرکز توسعه و ساماندهی تابلوسازان کشور با بیان اینکه صنعت تبلیغات شامل حوزه های مختلف و متنوعی می شود، نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته را مهم ترین رویداد در این صنعت برشمرد.
وی گفت: امسال با رویکرد جدیدی با این نمایشگاه مواجه خواهیم شد. به همین منظور از نهادهای مختلفی از جمله انجمن طراحان ، سازمان زیباسازی، اتحادیه های کانون تبلیغاتی و چاپ دیجیتال و تابلوسازان درخواست کردیم که در این رویداد به شکل موثرتری حضور پیدا کنند و فعال تر باشند.
نقش تشکل های صنفی در توسعه کسب و کارهای بنگاه های تبلیغاتی، بازاریابی و فروش آنلاین فرصت ها و تهدیدها، تبلیغات شهری و آلودگی بصری الزامات و ضرورت ها، نقش بازاریابی و تبلیغات در شرایط بحران اقتصادی، گرافیک شهری و ایجاد تعامل و تعادل روانی جامعه و فیلترینگ اثرات آن در بازارهای تبلیغاتی سلسله نشست های تخصصی است که به گفته نجفی در جریان هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته برگزار خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حضور تابلوسازان را در نمایشگاه داشتیم که با استقبال زیادی از شهرهای مختلف مواجه شد و همچنین حضور روسای اتحادیه های شهرهای مختلف برای بازدید از این نمایشگاه باعث تشکیل گروهی با حضور آنها برای همفکر و همسو شدن با این صنعت و سیاست گذاری ها برای آینده شد. امسال با یک رویکرد بزرگتر آمدیم و برای نخستین بار اتحادیه ها و انجمن های مختلف کنار هم قرار می گیرند که امیدوارم خروجی خوبی هم داشته باشیم.
حامی معنوی نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته
در ادامه نشست خبری هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته جلال ذکایی نایب رئیس اتحادیه اتحادیه کلیشه، مهر و پلاک، لیتوگراف، چاپ دیجیتال و اسکرین و کانون های تبلیغاتی در رابطه با فعالیت های این اتحادیه گفت: ما ۱۲ رسته را در این اتحادیه تحت پوشش قرار دادیم و به زودی دو رسته دیگر نیز در حوزه های تبلیغاتی را تحت پوشش قرار خواهیم داد.
وی در رابطه با مشارکت اتحادیه کلیشه، مهر و پلاک، لیتوگراف، چاپ دیجیتال و اسکرین و کانون های تبلیغاتی در هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته بیان داشت: اتحادیه نخستین سال است که به عنوان حامی معنوی در این رویداد حضور دارد. این مشارکت در واقع یک فرصت مهم برای ایجاد ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با دست اندرکاران حوزه تبلیغات است.
نایب رئیس اتحادیه کلیشه، مهر و پلاک، لیتوگراف، چاپ دیجیتال و اسکرین و کانون های تبلیغاتی با بیان اینکه اتحادیه در هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته غرفه ای هم خواهد داشت، گفت: ارتباط با ذی نفعان مرتبط با اتحادیه مانند واحدهای چاپ دیجیتال و کانون های تبلیغاتی مهم ترین اقدام ما در این غرفه خواهد بود که بر همین مبنا تشریح شرایط و مزایای عضویت در اتحادیه برای مخاطبان تشریح خواهد شد و از آنها برای قانونی کردن فعالیت کسب و کارشان دعوت می شود.
ذکایی با بیان اینکه براساس قانون نظام صنفی هر فردی که در کشور کار اقتصادی و تجاری انجام می دهد باید از اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کند، گفت: مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعارضی با این قانون ندارد. مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واقع تائید اهلیت فرد برای فعالیت فرهنگی است اما شروع به کار اقتصادی و کسب و کار نیازمند به کسب مجوز از اتحادیه است.
وی افزود: طبق برآوردها در شهر تهران قریب به دو هزار مجوز کانون تبلیغاتی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است که از این میان ۵۰۰ کانون تبلیغاتی در سطح شهر تهران فعال هستند اما متاسفانه تنها ۷۰ نفر عضو اتحادیه تخصصی هستند.
ذکایی افزود: ما بنا داریم شرایط ساماندهی این کانون های تبلیغاتی را به لحاظ اخذ مجوز صنفی فراهم کنیم و امکانات لازم را برای ادامه فعالیتهایشان به صورت قانونی و رسمی در اختیارشان قرار بدهیم. اتحادیه به منظور ایجاد ارتباط با فعالان این صنف امسال این توفیق را دارد که هرچند دیرهنگام در هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته حضور پیدا کند. همچنین تدارک برنامه های مشترک و رویدادهای دیگر را در طول سال داریم که به مرور آن را عملیاتی خواهیم کرد.
وی با تعبیر حوزه تبلیغات به حوزه ای سهل و ممتنع به علت ظرفیت بالای سرمایه گذاری در آن، ادامه داد: تبلیغات در سال های اخیر از حالت سنتی فاصله گرفته است و از سوی دیگر صنعتی حساس و آسیب پذیر است. یکی از آسیب های این حوزه فیلترینگ است که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین را دچار مخاطره کرده است. از سوی دیگر هرگونه فراز و فرود در سطح کشور این حوزه را تحت تاثیر قرار می دهد. ظرفیت کار تبلیغاتی برای کانون ها بسیار گسترده و فراهم است به شرطی که نوآوری داشته باشند و با استفاده از تجربیات بین المللی بتوانند کار خود را پیش ببرند.
بیشتر بخوانید: هفدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته افتتاح شد
ذکایی ادامه داد: در حوزه صادرات هم این حوزه دارای شعب متفاوتی است. در سال های گذشته تجربیات شیرینی در حوزه مبلمان شهری وجود داشت که یکی از شرکت ها برنده مناقصه کشور امارات شده بود. بنابراین ظرفیت ها گسترده و فراهم است اما از سویی بحث تحریم ها مانعی جدی است. اگر تحریم ها رفع شود و فضای تعامل با طرف خارجی فراهم شود، شرکت های تبلیغاتی می توانند در حوزه صادرات فعال شوند.