مدیر کیان چاپ فاروج: سایه سنگین چاپ دیجیتال بر نمایشگاه دروپا گسترده بود

    0
    54
    مدیر کیان چاپ فاروج

    مدیر کیان چاپ فاروج گفت: کفه ترازوی چاپ دیجیتال از دیگر بخش‌ های نمایشگاه دروپا ازجمله چاپ افست، رول به شیت و… سنگین‌ تر بود و در واقع بر آنجا سایه گسترده بود.

    مجیدرضا اسماعیل‌زاده مدیر کیان چاپ فاروج ضمن بیان اینکه نمایشگاه دروپا پس از یک دوره تأخیر در سطح خوبی برگزار شد، اظهار داشت: آخرین دوره نمایشگاه دروپا در سال ۲۰۱۶ برگزار شد و درحالی‌که قرار بود دوره بعدی آن در سال ۲۰۲۰ برپا شود، به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاد. به همین علت پس از وقفه‌ای طولانی و هشت‌ساله، عطش فزاینده‌ای برای تمام اهالی صنعت چاپ در سراسر جهان به‌منظور بازدید از دروپا ۲۰۲۴ وجود داشت.

    وی ادامه داد: درمجموع احساسم این است که بعدازاین وقفه طولانی، برگزاری این رویداد اتفاق خوبی برای صنعت چاپ و بسته‌بندی بود. بنده با حضور در این نمایشگاه به چند موضوع مورد توجه برخوردم. اول اینکه در چهار روز ابتدایی که بنده حضور داشتم تعداد بازدیدکنندگان به نسبت گذشته کمتر بود که این می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد ازجمله وضعیت اقتصادی حاکم بر دنیا.

    مدیر کیان چاپ فاروج در ادامه به ارزیابی نمایشگاه دروپا پرداخت و اذعان داشت: قاعدتاً خیلی از بازدیدکنندگان که از سراسر جهان در این رویداد حضور پیدا می‌کنند دنبال دستاوردی هستند که غالباً شامل آشنایی با تکنولوژی و ماشین‌آلات روز و خرید آن‌ها می‌شود یا اینکه به دنبال این هستند که از خدمات رونمایی شده در نمایشگاه استفاده لازم را ببرند که درمجموع دروپا ۲۰۲۴ رتبه خوبی در این زمینه‌ها به دست آورده است.

    مدیر کیان چاپ فاروجاسماعیل‌زاده افزود: نمایشگاه دروپا ۲۰۲۴ انضباط همیشگی خود را داشت و انتظاراتی را که بازدیدکنندگان از نمایشگاهی که به‌نوعی جام جهانی صنعت چاپ محسوب می‌شود، دارند را برآورده کرد. تسهیلگری و دسترسی نمایشگاه هم خوب بود. غرفه‌ها هم مانند قبل حضور داشتند که تغییراتی را در این زمینه احساس نکردیم که البته این نقطه قوت است زیرا نشان‌دهنده پایداری در برگزاری نمایشگاه است.

    این فعال صنعت چاپ ضمن بیان اینکه در این دوره از رویداد دروپا چاپ دیجیتال بیشترین فضای نمایشگاهی را تسخیر کرده بود، گفت: کفه ترازوی چاپ دیجیتال از دیگر بخش‌های نمایشگاه ازجمله چاپ افست، رول به شیت و… سنگین‌تر بود و در واقع بر آنجا سایه گسترده بود. این نکته برای من خیلی جالب‌توجه بود که تولیدکنندگان در بخش افست نیز سعی کرده بودند تا بدنه ماشین‌آلات را شبیه به چاپ دیجیتال کنند و حتی بخشی از فرآیند ماشین‌آلاتشان هم به چاپ دیجیتال ارتباط داشت. از سوی دیگر بحث اتوماسیون و هوش مصنوعی هم در نمایشگاه بیشتر از ادوار گذشته به چشم می‌خورد. نکته دیگر اینکه ماشین‌آلات دیجیتال در بخش خدمات تکمیلی هم بسیار پررنگ بود.

    دروپا 2024 مدیر کیان چاپ فاروجمدیر کیان چاپ فاروج به حضور و نقش پررنگ شرکت‌های چینی در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰۰ شرکت چینی در این نمایشگاه غرفه داشتند و در مقابل، حدود ۳۵۰ غرفه از آلمان بود. البته ناگفته نماند که چینی‌ها در حوزه خدمات تکمیلی، چاپ دیجیتال و چاپ رول بسیار درخشان بودند به‌طوری‌که این سیر تکامل در ماشین‌آلاتشان قابل‌مشاهده بود و در فضایی که یک سری از کمپانی‌های چینی در ارتباط با چاپ دیجیتال به خود اختصاص داده بودند، رشد اقتصادی خوبی به چشم می‌خورد.

    وی اذعان داشت: لاندا ازجمله کمپانی‌هایی بود که از سال ۲۰۱۲ به لانچ ماشین‌آلات مرکب نانو پرداخت. این یک اتفاق بزرگ بود که نتیجه این فعالیت مداوم گسترش دامنه محصولات و فروش ماشین‌آلات در یک دامنه جغرافیایی به وسعت جهان بود. تعداد زیادی از ماشین‌آلات این کمپانی در آمریکا متمرکز و نصب‌شده‌اند که این نشان‌دهنده رشد اقتصادی این کمپانی است. همچنین کمپانی کونیکا مینولتا نیز در این نمایشگاه نظر من را به خود جلب کرد و فضای زیادی را با ماشین‌آلاتش به خود اختصاص داده بود. مدیر کیان چاپ فاروج

    مدیر کیان چاپ فاروجمدیر کیان چاپ فاروج با اشاره به گسترش چاپ دیجیتال در جهان و نمود آن در نمایشگاه دروپا، گفت: همان‌طور که یک روزی باور گسترش ارز دیجیتال برای من سخت بود، اگر در مورد گسترش چاپ دیجیتال هم در سال ۲۰۱۲ از من سؤال می‌کردید به‌راحتی امروز نمی‌توانستم بگویم که شاید آینده چاپ متعلق به دیجیتال باشد.

    مدیر کیان چاپ فاروج: چینی‌ها در حوزه خدمات تکمیلی، چاپ دیجیتال و چاپ رول بسیار درخشان بودند به‌طوری‌که این سیر تکامل در ماشین‌آلاتشان قابل‌مشاهده بود

    وی افزود: چاپ دیجیتال می‌تواند در سال‌های آینده هم دسترسی بهتری  داشته باشد و هم در مباحث اقتصادی بسیاری از مسائل را تحت کنترل دربیاورد. ضمن اینکه هزینه تمام‌شده محصول را هم به‌شدت کاهش می‌دهد. من فکر می‌کنم آورده نمایشگاه برای من این بود که برایم بیش‌ازپیش روشن شد که در آینده‌ای نزدیک چاپ دیجیتال پررنگ‌تر می‌شود؛ بنابراین باید آن را جدی گرفت و رویش متمرکز شد و حتی بخشی از سرمایه‌گذاری را به آن‌سو برد.

    اسماعیل‌زاده در ادامه بیان داشت: در کشور ما تولید و تأمین قطعات در چاپ افست به دلیل مکانیکال بودن و سبقه آن در دسترس‌تر و آسان‌تر است اگرچه در بخش الکترونیکی برخی قطعات همچنان مشکلاتی وجود دارد. چاپ دیجیتال ضمن تمام تسهیل‌گری‌هایی که دارد نیازمند به تکنسین و تأمین قطعات است، این نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باید این موارد را در نظر گرفت و برای دستیابی به آن تلاش کرد. قطعاً اگر سرمایه‌گذاری منطقی باشد، برگشت سرمایه هم وجود خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: بازدید از دنیای جدید چاپ بعد از هشت سال در دروپای ۲۰۲۴

    مدیر کیان چاپ فاروج در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: دروپا یک نمایشگاه بزرگ و استاندارد است. نمایشگاه‌های داخلی دچار محدودیت‌هایی هستند که برگزار کردنشان را در آن سطح سخت می‌کند اما نوع چیدمان، نوع دسترسی، تسهیلگری برای بازدیدکنندگان، دانش‌محور بودن و برگزاری نشست‌های علمی، دعوت از شرکت‌های بزرگ و حضور افراد متخصص و با دانش بین‌المللی مواردی هستند که می‌توانیم از تجربه دروپا برای برگزاری رویدادهای تخصصی داخلی از آن‌ها بهره ببریم.

    مدیر کیان چاپ فاروج

    مقاله قبلینمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا؛ محفلی برای تبادل اطلاعات و برندینگ
    مقاله بعدینگاهی به ماشین‌ های چاپ فلکسوگرافی «بخش نهم»

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.