بازدید از دنیای جدید چاپ بعد از هشت سال در دروپای ۲۰۲۴

    0
    62
    دروپا

     نمایشگاه هایی مانند دروپا می تواند محیطی برای تبادل دانش پنهان صنعت چاپ و امکانی برای بارورسازی سرمایه‌گذاران جدید و تحول  این صنعت  باشد.

    علی ظریف استاد دانشگاه و مدیر پروژه‌های فروش شرکت ایران روتاتیو درباره برگزاری بزرگ‌ترین رویداد چاپ جهان اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه دروپا شاهد بودیم که بخش سنتی و فرآیندهای دستی چاپ، با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) دستخوش تحول و انقلاب شده است. فناوری‌های یادشده با خودکارسازی وظایف منجر به بهینه‌سازی گردش‌های کاری می‌شود که مجموع این عوامل بهره‌وری و کارایی محصولات را به دنبال دارد.

     وی با بیان اینکه دروپا، بی‌شک بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری چاپ جهان است که پس از هشت سال مجدداً در ۲۰۲۴ برگزار شده، گفت: کیفیت این رویداد دلیل قانع‌کننده‌ای برای حضور همه دست‌اندرکاران صنعت چاپ است. ما که سال‌ها است در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم، به‌خوبی می‌دانیم که دروپا در دنیای چاپ بی‌نظیر است و انواع پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها را برای صنعت به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تجاری روی روندهای بزرگ پایداری و دیجیتالی شدن تمرکز داشت.

    ظریف در ادامه بیان داشت: دروپای ۲۰۲۴ علاوه بر نمایش آخرین پیشرفت‌های فناورانه، بستری برای شبکه‌سازی، اشتراک دانش و همکاری فراهم آورد. تعامل با کارشناسان صنعت، به‌روز ماندن در مورد روندها و پیشرفت‌ها و تبادل ایده‌ها با متخصصان دیگر که در این رویداد اتفاق افتاد، می‌تواند نوآوری را تقویت کرده و صنعت ما را رو به جلو سوق دهد.

    این فعال صنعت چاپ با بیان اینکه در دروپا ۲۰۲۴ درمجموع یک هزار و ۶۴۳ غرفه‌دار نوآوری‌های تکنولوژیکی خود را در ۱۸ سالن به نمایش گذاشتند، اذعان داشت: با حدود یکصد و ۷۰ هزار بازدیدکننده، تعداد بازدیدکنندگان به‌طور قابل‌توجهی کمتر از سال ۲۰۱۶ بود. در مقابل، چندین غرفه بزرگ قراردادهایی را گزارش کردند که به‌طور قابل‌توجهی فراتر از انتظاراتشان بوده است. ازجمله گروه هایدلبرگ که در چند روز اول نمایشگاه به اهداف فروش خود دست یافت.

    ظریف درباره درخشش رسته چاپ دیجیتال در نمایشگاه دروپا اظهار داشت: همه‌جا صحبت از چاپ دیجیتال می‌شود. ﭼﺎپ دﯾﺠﯿﺘﺎل در حال رﺷﺪ است اﻣﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ارزﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس مترمربع چاپ‌شده، ﺳﻬﻢ ﭼﺎپ دﯾﺠﯿﺘﺎل در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ اﻓﺴﺖ ورﻗﯽ، افست رول و دیگران ﺑﺴﯿﺎر ﮐﻢ اﺳﺖ اما نکته جالب‌توجه و تعمق این است که مسئله ﺑﻮﺩﻥ ﯾﮑﯽ ﯾﺎ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﯿﺴﺖ! این رویداد نشان داد که آینده این صنعت شامل ﯾﮏ ﻫﻤﺰﯾﺴﺘﯽ ﺍﺯ زنجیره‌های ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﭼﺎﭖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

    این استاد دانشگاه تمرکز بر چالش‌های فعلی پیش روی صنعت، تولید کارآمد و مقرون‌به‌صرفه تر، پاسخگویی به نیاز کمبود کارگران ماهر، فراگیری چگونگی کار اقتصادی و پایدار و همچنین استفاده از مزایای دیجیتالی شدن را از جمله مزایا و اهمیت حضور در چنین رویدادهایی برشمرد.

    وی درباره رهاورد حضور در ادوار مختلف این رویداد گفت: در مقام یک مشاور و ارائه‌کننده راهکار به مشتریانم آموختم که در ﻣﻮرد داﺳﺘﺎن ﻓﺮوش محصولات و ایجاد ارزش‌افزوده ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن و توجیه سرمایه‌گذاری باید بیشتر تمرکز داشت. همچنین با شناسایی دغدغه‌های آنان و حداکثر رسانی و به حداقل‌ رسانی مصرف انرژی، باطله و زمان، بستری را برای بقا، رقابتی ماندن و پایداری در تولید فراهم آوریم.

    برندهای برتر در نمایشگاه ۲۰۲۴ دروپا

    ظریف درباره حضور در غرفه هایدلبرگ و تکنولوژی به نمایش گذاشته از سوی این کمپانی بزرگ در صنعت چاپ، تصریح کرد: هایدلبرگ با خانواده Jetfire وارد بازار رو به رشد چاپ دیجیتال صنعتی می‌شود و راه‌حل تولید ترکیبی را به مشتریان ارائه می‌دهد. هدف هایدلبرگ عرضه فناوری جوهرافشان برای تولید صنعتی در چاپ تجاری در سراسر صنعت است.

    این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: این سیستم چاپ جوهرافشان پایه آب در فرمت‌های ورقی B3 و B2 برای تولید صنعتی با راهکارهای ادغام‌شده در اکوسیستم هایدلبرگ به‌سرعت جایگاه خود را تثبیت خواهد کرد. فناوری‌های یکپارچه افست موجود در چاپخانه‌ها و دیجیتال صنعتی، سودآوری چاپخانه‌ها را حتی به‌طور کاملاً خودکار با بهره‌گیری از پرینکت هایدلبرگ افزایش می‌دهند. شایان‌ذکر است که این فناوری نوآورانه با همکاری Canon ساخته‌شده است.

    بیشتر بخوانید: نمایشگاه دروپا و برقراری ارتباطات مؤثر

    وی با اشاره به کیفیت برپایی رویداد ۲۰۲۴ دروپا و تأثیری که می‌توان از آن برای چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های داخلی کشور داشته باشیم افزود: اول آنکه از تعدد بی‌رویه و برگزاری نمایشگاه‌های موازی با محتوای تکراری بپرهیزیم. دوم آنکه محتوا و شاکله نمایشگاه‌های تخصصی را به‌گونه‌ای فراهم آوریم که با خریداران خدمات و محصولات چاپی ایجاد ارتباط کند و نمایشی از زنجیره کامل باشد و حتی به موضوعاتی بپردازد که اهمیت جایگاه بین‌صنایعی صنعت چاپ را آشکار سازد.

    ظریف اظهار داشت: همچنین باید بدانیم که نمایشگاه می تواند محیطی برای تبادل دانش پنهان صنعت و امکانی برای بارورسازی سرمایه‌گذاران جدید و تحول این صنعت باشد. خلاصه آنکه نمایشگاه‌ها صرفاً پنجره فرصت برای فروش خدمات نیستند و می‌توانند به‌مراتب جایگاه مهم‌تر و مؤثرتری داشته باشند.

    مقاله قبلیتوجه به حضور مسئولان در نمایشگاه کاغذ و مقوا
    مقاله بعدیبسته بندی مجدد چیست

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.