نمایشگاه Drupa 2020 با اولویتهای ارائه فناوری چاپ، موضوعات برجسته که نشانگر نیروی ابتکاری صنعت چاپ است و به نمایش گذاردن راهکار نوین «آینده را در آغوش بگیر».
مسابقه برای شرکت در نمایشگاه Drupa 2020 ادامه دارد! نمایشگاه بینالمللی پرچمداران فناوریهای چاپ با یک تراز استراتژیک روشن، یک استراتژی ارتباطی جدید و موضوعات برجسته و پیشگوییهای این صنعت، از غرفه داران سراسر دنیا استقبال میکند تا نوآوریهای خود را از ۱۶ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ در دوسلدورف ارائه دهند.
هماکنون ثبتنام آنلاین برای غرفه داران از طریق www.drupa.com اکنون باز است. غرفه داران ثبتنامشده به زودی نسخه چاپی از بروشور رسمی دروپا ۲۰۲۰ را در ایمیل خود دریافت میکنند. البته ثبتنام از ۳۱ اکتبر شروع شد. کمپین بازاریابی جهانی هم از Interpak 2017 آغاز شد، مهمترین رویداد صنعت بستهبندی بینالمللی و کلیه پردازندههای مرتبط هم از ۴ تا ۱۰ مه انجام شد. از Interpack 2017 تا drupa 2020 طی یک کنفرانس مطبوعاتی مهم، برنامهها به شرکای رسانههای بینالمللی ارائه شد.
البته باید گفت جذب عاطفی و بصری که کلید موفقیت این نمایشگاه است در ابتدا از drupa 2016 شروع شد و صنعت چاپ را در شرایط مناسب برای این رویداد در سال ۲۰۲۰ قرار داد. مفهوم طراحی که توسط Agentur Niehaus Knüwer و دوستانش اجرا شده است، به تغییرات شگرفی که صنعت چاپ طی چند سال گذشته با آن روبرو بوده است اشاره دارد و آن کلید جدید بصری، زیبایی، جذابیت، خلاقیت و تعمق را نشان میدهد.
ظرافت های نمایشگاه Drupa 2020
سابین گلدرمن (Sabine Geldermann)، مدیر drupa و Global Head Print Technologies در نمایشگاه دوسلدورف، درباره ظرافت و جلوه لمسی تصویری کلیدی توضیح میدهد: «بالهای ظریف پروانهای نمادی از عزیمت و تغییر است – یک فرآیند تحول که همه صنایع، و به ویژه صنعت چاپ سنتی را در هر شرکتی تحت تأثیر قرار میدهد. تحول باعث میشود شرکتها به تجدیدنظر در استراتژیهای خود بپردازند، با فرآیندهای جدید سازگار شوند و به سمت مدلهای جدید تجاری حرکت کنند – تغییری که در ذهن افراد نیز رخ میدهد- این مسئله نشان میدهد که افراد مختلف قبلاً در کانون فعالیت بازاریابی جدید قرار گرفتهاند».
از یکسو، این امر تراز بالای بینالمللی نمایشگاه تجاری دروپا را تأکید میکند و از سوی دیگر نشان میدهد که نمایشگاههای تجاری از قدرت و تجربه عاطفی پشتیبانی میکنند و گذشته از این، نشان میدهد که «مردم در حال تجارت هستند». این عناوین اصلی در جدول برنامهها با ارقام رنگی احاطه شدهاند که نشان دهنده طیف گستردهای از برنامههای چاپی هستند.
در زیر شعار «آینده را در آغوش بگیر» شما دعوت نمایشگاه drupa 2020 را برای غرفه داران و بازدیدکنندگان پیدا میکنید. دروپا تمام کسانی را که از تجربه و پذیرش نوآوریهای تکنولوژیکی و روندها و چالشهای آینده استقبال میکنند، دعوت کرده است تا آنها بتوانند راهکارهای نوین را آموخته و در جریان کار شرکتهای خود پیاده کرده و به پتانسیلهای جدید بپردازند.
با این استراتژی، نمایشگاه drupa 2020 فصل جدیدی از داستان موفقیت در سال ۲۰۱۶ را خواهد نوشت و بار دیگر ثابت میکند که هیچ رویدادی دیگر در این صنعت جذابیت و درخشش بینالمللی قویتری ندارد. drupa 2020 این طرحریزی استراتژیک را ادامه خواهد داد و روی موضوعات آینده با پتانسیل رشد عمده تمرکز خواهد کرد. نمایه نمایشگاه تجارت ساختار کاملاً مشخصی را تعریف میکند که شامل گروههای محصولی زیر است.
– پیش از چاپ / چاپ
– چندکاناله (Premedia)
– پس از چاپ / مبدلها / بستهبندی
– فنآوریهای آینده
– مواد
– ملزومات / خدمات / زیرساختها
همچنین موضوعات اصلی و برجسته این نمایشگاه عبارتاند از تولید بستهبندی، چاپ عملکردی، چاپ سهبعدی و چاپ صنعتی.
قابلتوجه است که در پی رشد بازارهای بینالمللی و نیازهای روزافزون صنعت چاپ و تولیدکنندگان محصولات مارکدار، بخش تولید بستهبندی دوباره به عنوان یکی از مهمترین مباحث برای دروپا ۲۰۲۰ انتخاب شده است.
تحولات فنآوری در بستهبندی و چاپ لیبل راهحلهای نوآورانهای را در زمینههای شخصی سازی و سفارشی سازی ایجاد کرده است، درحالیکه فناوریهایی مانند بستهبندی هوشیار و هوشمند، طراحی بستهبندی و پس از چاپ بستهبندی اهمیت فزایندهای پیدا کرده است. همه اینها پیشرفتهای در حال تغییر صنعت چاپ هستند. برای به دست آوردن نقش فعال و موفق در این بازار رقابتی، شرکتها باید در مورد فنآوریهای جدیدی که بسیاری از غرفه داران در نمایشگاه drupa 2020 نشان میدهند، آگاه باشند.
در نمایشگاه drupa 2020 بستهبندی دارای انجمنی به نام Touchpoint Packaging خواهد بود که یک امتیاز ویژه محسوب میشود. این انجمن که در drupa 2016 افتتاح شد، کاملاً موفق به برانگیختگی صنعت بستهبندی شده است. این سازمان با همکاری تنگاتنگ با انجمن طراحی بستهبندی اروپا (epda) و پیشروترین انجمن طراحان برند و بستهبندی اروپا برگزار و میزبانی میشود.
Touchpoint Packaging کل زنجیره تولید بستهبندی را از روی مارک، مواد، طراحی، چاپ مستقیم تا پایان و فروش پوشش میدهد. تعامل بین تمام حرفههای درگیر – تولیدکنندگان محصولات مارکدار، طراحان، تولیدکنندگان مواد و یک پانل باکیفیت بالا از شرکتهای صنعت چاپ و پس از چاپ – این انجمن را به مکانی خاص برای الهام تبدیل میکند که در آن راهحلها مطرح شده و پاسخ به سؤالات مربوط به تحولات آینده ارائه خواهد شد.
در دروپا ۲۰۲۰ آینده در تمام جنبههای خود ملموس خواهد شد و تمرکز روی همه چیز جدید، غیرمتعارف و شگفتآور خواهد بود. رویدادی با عنوان AMAZING، INSPIRING، EXCITING و UNEXPECTED به میزبانی بهترین موارد، برنامههای کاربردی فناوری نوآورانه و راهحلهای بستهبندی برای رویارویی با بازارهای مختلف را عرضه میکند و غرفه داران بازدیدکنندگان را با یک جلسه تعاملی طوفان مغزی خوشآمد میگویند.
این مجمع به تولیدکنندگان علاقهمند محصولات و طراحان برندهای جهانی و همچنین شرکتهایی از بخش بستهبندی میآیند، فرصتی برای پیوستن به تیم بستهبندی Touchpoint عرضه میکند. علاوه بر متخصصان باتجربه، ما از افراد بااستعداد و جوانان نیز در همه حوزهها و حرفههای مرتبط استقبال میکنیم.
بیشتر بخوانید: دروپا ۲۰۲۰؛ آغوشتان را برای آینده باز کنید
از دیگر موضوعات برجسته نمایش دادهشده در دروپا ۲۰۲۰ موضوعاتی همچون چاپ عملکردی functional، چاپ سهبعدی و چاپ صنعتی است. این زمینههای کاربردی دارای پتانسیلهای عمدهای هستند و بنابراین بازارهای مهم جدیدی را ارائه میدهند. فنآوریهای مرتبط همچنین برای بازار جهانی بستهبندی بسیار مهم هستند، زیرا بستهبندی هوشمند کارکردهای اضافی دیگری را هم ارائه میدهد، این در حالی است که فنآوریهای مختلف چاپ امکان استفاده از طیف گستردهای از بسترهای چاپ را نیز فراهم میآورد.
در بخش چاپ صنعتی، این نمایشگاه به موضوعات اصلی مانند «هوش مصنوعی» و «رباتیک»، گردش کار جدید در فرآیند تولید و «نسل بعدی صنعت» خواهد پرداخت، زیرا همه اینها تأثیر عمدهای در محیط کار و جریان صنعت خواهند داشت.
نمایشگاه چاپ دروپا ۲۰۲۰ برای اولین بار کلیه روشهای پردازش فنی را برای صنعت چاپ جهانی و رسانهای و همچنین صنعت بستهبندی ارائه میدهد. ورنر ماتیاس دورنشتید Werner Matthias Dornscheidt، رئیس و مدیرعامل نمایشگاه دوسلدورف، متقاعد شده است که: دروپا ۲۰۲۰ با محصولات خلاقانهای که توسط غرفه داران بینالمللی و برنامه پشتیبانی گسترده ارائه میشود، روندهای جدیدی را تعیین میکند.
این بخش الهامی بازارها و صنایع عمودی است و به همین ترتیب، فرصتهای استثنایی شبکه، شانس و ایدههایی را برای معاملات تجاری عالی فراهم میکند. دروپا بر نیروی خلاقانه صنعت متمرکز شده است و زمینهای را برای فناوریهای پیشگام فراهم میکند و یک برنامه پشتیبانی گسترده – ازجمله Touchpoint، مکعب دروپا و dip که انتقال دانش و گفتگو را تشویق میکنند – ارائه میدهد. هیچ رویداد دیگری بیشتر از این به کل صنعت چاپ مربوط نیست.
منبع: Drupa,embrace the Future