برپایی نمایشگاه مجازی چاپ و بسته بندی حرکتی ارزنده برای تحت پوشش قرار دادن بازدید کنندگانی بود که به دلیل محدودیت های ناشی ازکرونا نتوانستند حضوری از نمایشگاه بیست و هفتم دیدن کنند.
سعید حاجیلو یکی از فعالان حوزه چاپ و عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته طی گفت و گوی کوتاهی درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: امسال به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا، بازدید کنندگان از نمایشگاه بیست و هفتم مشتریان واقعی هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: بازدید کنندگان امسال، همگی افرادی هستند که براساس نیازشان و فعالیتی که در حوزه چاپ دارند، به غرفه ها مراجعه می کنند. سال گذشته تعدادی از بازدید کنندگان تنها برای گذران وقت و گاها بی هدف از نمایشگاه دیدن می کردند که این خود موجب شلوغی بی نتیجه برای شرکت کنندگان می شد. به نظر من بهتر است بازدید تخصصی از نمایشگاه تخصصی چاپ به سالهای بعد نیز تعمیم یابد.
این عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران در ادامه بیان داشت: برپایی این رویداد مهم اقتصادی حرکتی ارزنده برای تحت پوشش قرار دادن بازدید کنندگانی بود که به دلیل محدودیت های ناشی ازکرونا نتوانستند حضوری از نمایشگاه بیست و هفتم دیدن کنند. رقم بالای بازدیدها نیز نشان از استقبال و موفقیت نمایشگاه مجازی چاپ دارد.
مدیر عامل شرکت کیمیای نقش الماس درباره عدم حضور شرکت کنندگان خارجی اظهار کرد: عدم شرکت خارجیها در آوردگاه امسال به علت تحریم ها نیست بلکه به دلیل محدودیت کرونا است. ایران به دلیل ارتباطات گسترده ای که با کشورهای دیگر در حوزه چاپ دارد، بازار بسیار جذابی برای شرکت های چاپی خارجی می باشد. که همین امر موجب شده تا نمایشگاه چاپ و بسته بندی ایران همیشه به صورت بین المللی برگزار شود.
بیشتر بخوانید:
رسالت نمایشگاه چاپ حمایت از تولید داخل است
رئیس کمیسیون صنایع مجلس: بسته بندی اساس صادرات است
اعضای هیئت امنای تشکل های چاپ سراسر کشور انتخاب شدند
افزود: تحریم ها برای صنعت چاپ کشور ایجاد فرصت هم کرده است. در حال حاضر در زمینه تامین مواد اولیه از کاغذهای بازیافتی به خودکفایی رسیدیم. ما بزودی برترین تولید کننده و صادر کننده چاپ نرم و فلکسی می شویم. در زمینه تامین مواد مصرفی چاپ نیز پس از تحریم ها به موفقیت های بسیار خوبی رسیدیم.
سعید حاجیلو در خصوص اهمیت حوزه بسته بندی در بخش صادرات بیان داشت: چاپ و بسته بندی برای صنعت حکم لباس را دارد. مادامی که محصولات ایرانی از بسته بندی مناسب برخوردار نباشند اقبالی برای عرضه و فروش در بازارهای جهانی ندارند. بدون بسته بندی زیبا و کارآمد، محکوم به صادرات فله ای هستیم. بسته بندی، ارزش افزوده کالای ایرانی را چند برابر می کند.
وی در پایان تصریح کرد: حمایت دولت از نوسازی ماشین آلات چاپ، بسته بندی و هدایت سرمایه ها به صنعت چاپ ایران، می تواند منجر به برقراری حلقه اتصال( منظور بسته بندی مناسب و بازار پسند است) کالاهای غیرنفتی ایران به بازارهای جهانی باشد.