عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران از استقرار میز مشاوره امور صادراتی و سرمایه گذاری های هدفمند برای صادرات با همکاری این اتحادیه در دومین نمایشگاه IFPEX خبر داد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران، یکی از فعالیت هایی که امسال نمایشگاه ایفپکس با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران انجام می دهد؛ برپایی میز مشاوره امور صادراتی و سرمایه گذاری های هدفمند برای صادرات است. این کار در راستای جریانسازی در نمایشگاه هدفگذاری شده است.
محمدجواد مبینی، خزانهدار و عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بستهبندی ایران ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: اتحادیه در طول چهار روز نمایشگاه آینده چاپ ایران با فعالسازی غرفه میز مشاوره امور صادراتی، اطلاعات و درخواست های متقاضیان را دریافت میکند و پس از بررسی درخواست ها قرارهای مشاوره برای آنها تنظیم خواهد شد.
وی ادامه داد: با این اقدام به دنبال این هستیم تا افراد علاقه مند به ورود در حوزه صادرات را با سرمایهگذاریهای هدفمند و مسیر صادراتی افراد آشنا کنیم و همراهشان باشیم، این مشاورهها در حوزههای مختلف سرمایهگذاری برای فعالیتهای صادراتی، مشاوره برای تهیه و تامین دستگاهها و ماشینآلات مورد نیاز، تولید محصولات جذاب به تناسب نیاز بازارهای هدف و … خواهد بود.
مبینی با اشاره به برخی از موضوعات قابل ارائه در میز مشاوره امور صادراتی، عنوان کرد: روشهای شروع کار، ایجاد نگرش برای فعالیت در بازارهای صادراتی، هزینههای مسیر صادراتی، کشورهای مسیر صادرات، حضور در بازارهای جهانی، آشنایی با روشهای بازاریابی، شناسایی رقبا، بهرهمندی از تیم تحقیق و توسعه و … از جمله روشهای علمی است که قبل از ورود به فعالیتهای صادراتی باید با آن آشنا بود.
بیشتر بخوانید: دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران برگزار شد
وی یادآور شد: یک صادرکننده قبل از هر اقدامی ابتدا باید محصول، سپس بازار هدف و بعد رقبای داخلی و خارجی را بشناسد و همه این موارد نیاز به استراتژیهای صادراتی دارد تا سرمایهگذاریها هدر نرود و اتلاف وقت نشود. از سوی دیگر میتوانیم اطلاعاتی بدهیم که چگونه میتوان محصولاتی که خروج آنها از ایران ممنوع است را صادر کنیم، اتحادیه این اطلاعات را در اختیار اعضا قرار میدهد و در ایام نمایشگاه به صورت گستردهتر این کار را برای اعضا دنبال میکند.
دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با شعار «هر طلوع امیدی دوباره، هر جهش فرصتی جدید» ۲۰ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار می شود.