نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ معتقد است؛ «توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی مشروط به فراهم کردن تسهیلات ویژه ای از طرف بخش دولتی است.»
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ هومن محمدی، صادرکننده نمونه صنعت چاپ در ۲ سال متوالی و نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در یادداشتی نوشت: «همان طور که می دانید بیست و نهم مهرماه روز ملی صادرات شناخته و معرفی شده است؛ انتخاب روز ویژه صادرات در تقویم ملی ضمن افزایش توجه به کلیت موضوع موجب ترویج فرهنگ صادرات در جامعه اقتصادی، نوجوانان و دانشجویان کشور می شود و آنها را به سمت کارآفرینی صادراتی هدایت خواهد کرد.
با توجه به تحریم های اقتصادی و غیرعادلانه بودن رقابت در بازارهای بین المللی برای ایرانیان، ارج نهادن به صادرگنندگانی که با فعالیت خود به منظور رفاه ملت و کشور در دشوارترین شرایط برای ارزآوری تلاش میکنند بسیار بهجا و پراهمیت است. توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی
در این روز تقدیر از صادرکنندگان برتر نه تنها به منزله خسته نباشید به این بزرگواران است، بلکه موجب افزایش انگیزه و حس رقابت برای ماندگاری در این جایگاه و یا رسیدن به این درجه رفیع میشود. امیدوارم که مسئولان هم با درک اهمیت توسعه صادرات در چشمانداز اقتصادی کشور، بهصورت جدیتر در رفع موانع و مشکلات فعالان صادراتی در حوزههای صادراتی اقدام کنند.
توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی مشروط به فراهم کردن تسهیلات ویژهای از طرف بخش دولتی است. کاهش هزینههای تولید و زنجیره تامین به بازنگری در حقوق عوارض گمرکی برای واردات مواد اولیه و واسطهای نیاز دارد. دولت باید روشهای حمایت از تولیدکنندگان داخلی از محدودسازی صنایع زیردستی به تسهیلات حمایتی و مشوقهای نوین در تولید تبدیل کند. حمایتهای محدودکننده طی ۴۰ سال گذشته نهتنها موجب ارتقاء کیفیت و کمیت در محصولات چاپ و بستهبندی نشده بلکه موجب افزایش قیمت تمام شده و عدم رقابت کیفیتی و قیمتی تولیدات این صنعت در عرصههای بینالمللی شده است.
نوسازی تجهیزات برای تولیدات مطابق با استانداردهای بازارهای هدف بسیار مهم و مستلزم دریافت تسهیلات ویژه متناسب با توان باز پرداخت فعالان این صنعت است. تعدیل تعدد مجوزهای صادراتی و تسهیل در سرعت تحویل سفارشات به مشتریان خارجی از دیگر موارد مورد نیاز توسعه صادرات کالای چاپی است.
ایجاد واحدهای کنترل کیفیت، تحقیق و پژوهش، بازاریابی صادراتی، اخذ گواهینامههای استاندارد، استفاده از مواد اولیه و فرآیند تولید مطابق با استاندارهای سلامت و محیط زیست و پایدار نیز باید در تولیدات صادرات فراهم شوند.
طی ۲۰ سال گذشته در مجتمع چاپ و بستهبندی هودیس پارس همواره در راستای استانداردسازی محیط و فرآیندها به منظور تولیدات صادراتمحور و با کیفیت سرمایهگذاری کردهایم و در حال حاضر ۲۵ درصد از تولیدات ما صادراتی هستند. گزینش صادرکننده نمونه صنعت چاپ در ۲ سال متوالی از بزرگترین افتخارات اینجانب و مجموعه هودیس است. در پایان روز ملی صادرات را به کلیه صادرکنندگان تبریک میگویم.»