توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی منوط به ارائه تسهیلات ویژه دولتی

    0
    59
    محمدی صادرات در حوزه نشر

    نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ معتقد است؛ «توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی مشروط به فراهم کردن تسهیلات ویژه ای از طرف بخش دولتی است.»

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ هومن محمدی، صادرکننده نمونه صنعت چاپ در ۲ سال متوالی و نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در یادداشتی نوشت: «همان طور که می‌ دانید بیست و نهم مهرماه روز ملی صادرات شناخته و معرفی شده است؛ انتخاب روز ویژه صادرات در تقویم ملی ضمن افزایش توجه به کلیت موضوع موجب ترویج فرهنگ صادرات در جامعه اقتصادی،  نوجوانان و دانشجویان کشور می‌ شود و آن‌ها را به سمت کارآفرینی صادراتی هدایت خواهد کرد.

      با توجه به تحریم‌ های اقتصادی و غیرعادلانه بودن رقابت در بازارهای بین المللی برای ایرانیان، ارج نهادن به صادرگنندگانی که با فعالیت خود به منظور رفاه ملت و کشور در دشوارترین شرایط برای ارزآوری تلاش می‌کنند بسیار به‌جا و پراهمیت است. توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی

    توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی در این روز تقدیر از صادرکنندگان برتر نه تنها به منزله خسته نباشید به این بزرگواران است، بلکه موجب افزایش انگیزه و حس رقابت برای ماندگاری در این جایگاه و یا رسیدن به این درجه رفیع می‌شود.  امیدوارم که مسئولان هم با درک اهمیت توسعه صادرات در چشم‌انداز اقتصادی کشور، به‌صورت جدی‌تر در رفع موانع و مشکلات فعالان صادراتی در حوزه‌های صادراتی اقدام کنند.

    توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی مشروط به فراهم کردن تسهیلات ویژه‌ای از طرف بخش دولتی است. کاهش هزینه‌های تولید و زنجیره تامین به بازنگری در حقوق عوارض گمرکی برای واردات مواد اولیه و واسطه‌ای نیاز دارد. دولت باید روش‌های حمایت از تولیدکنندگان داخلی از محدودسازی صنایع زیردستی به تسهیلات حمایتی و مشوق‌های نوین در تولید تبدیل کند. حمایت‌های محدودکننده طی ۴۰ سال گذشته نه‌تنها موجب ارتقاء کیفیت و کمیت در محصولات چاپ و بسته‌بندی نشده بلکه موجب افزایش قیمت تمام شده و عدم رقابت کیفیتی و قیمتی تولیدات این صنعت در عرصه‌های بین‌المللی شده است.

     نوسازی تجهیزات برای تولیدات مطابق با استانداردهای بازارهای هدف بسیار مهم و مستلزم دریافت تسهیلات ویژه متناسب با توان باز پرداخت فعالان این صنعت است. تعدیل تعدد مجوزهای صادراتی و تسهیل در سرعت تحویل سفارشات به مشتریان خارجی از دیگر موارد مورد نیاز توسعه صادرات کالای چاپی است.

     ایجاد واحدهای کنترل کیفیت، تحقیق و پژوهش، بازاریابی صادراتی، اخذ گواهینامه‌های استاندارد، استفاده از مواد اولیه و فرآیند تولید مطابق با استاندارهای سلامت و محیط زیست و پایدار نیز باید در تولیدات صادرات فراهم شوند.

     طی ۲۰ سال گذشته در مجتمع چاپ و بسته‌بندی هودیس پارس همواره در راستای استانداردسازی محیط و فرآیندها به منظور تولیدات صادرات‌محور و با کیفیت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در حال حاضر ۲۵ درصد از تولیدات ما صادراتی هستند. گزینش صادرکننده نمونه صنعت چاپ در ۲ سال متوالی از بزرگ‌ترین افتخارات اینجانب و مجموعه هودیس است. در پایان روز ملی صادرات را به کلیه صادرکنندگان تبریک می‌گویم.»

    توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی

    مقاله قبلیبرپایی ۴ کارگاه آموزشی در نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران
    مقاله بعدیهدف وزارت صمت؛ رفع مشکلات فعالان صنعت چاپ است

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.