مدیر چاپ هدف نوین؛ تورم و کاهش قدرت خرید، عامل ضعف صنعت چاپ

    0
    63
    هدف نوین مدیر مجتمع چاپ هدف نوین

    مدیر مسئول چاپ هدف نوین با شروع سال جدید به بیان برخی مشکلات صنعت چاپ کشور و پیشبینی خود از وضعیت آن در سال جاری پرداخت. وی تورم و کاهش قدرت خرید را مهمترین ضعف این حوزه برشمرد. 

    چاپ هدف نوین در زمینه چاپ، صحافی و لیتوگرافی فعالیت دارد. جواد ایومن مدیرمسئول این مجموعه با بیان اینکه زمینه‌های کار برای کارآفرینان صنعت چاپ دچار عیوبی است که می‌توان آن را به یک بیماری مسری تشبیه کرد، گفت: در چنین شرایطی کار برای ما سخت است. برای مثال امروز که با شما صحبت می‌کنم، مدت کوتاهی است که از شروع سال کاری جدید می‌گذرد اما هنوز قیمت مواد اولیه مانند زینک، مرکب و غیره مشخص نشده است و این درحالی است که ما باید کارمان را به دلیل تعهداتی که داریم آغاز کنیم.

    مدیر چاپ هدف نوین: متأسفانه قیمت همه چیز بالا رفته است که این موضوع در نهایت موجب افزایش قیمت نهایی کارهای چاپی از جمله کتاب می‌شود

    وی ادامه داد: متأسفانه قیمت همه چیز بالا رفته است که این موضوع در نهایت موجب افزایش قیمت نهایی کارهای چاپی از جمله کتاب می‌شود. به همین علت خرید کتاب برای مردم سخت شده و شرایط برای ما طوری است که اگر قیمت را اضافه کنیم با نارضایتی مشتری مواجه می‌شویم و اگر افزایش ندهیم ادامه کار سخت یا حتی غیرممکن است.

    ایومن تصریح کرد: مجموعه این عوامل یعنی تورم و کاهش قدرت خرید قطعاً بر همه صنایع از جمله صنعت چاپ تأثیرگذار بوده و نتیجه این شده است که ما هر روز می‌بینیم و می‌شنویم که یکی از همکاران چاپخانه‌اش را تعطیل می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که صنعت چاپ روز به روز ضعیف‌تر شود.

    مدیرمسئول چاپ هدف نوین اصلی‌ترین دغدغه خود را گرانی ملزومات و افزایش حقوق کارگران آن‌هم در شرایطی برشمرد که دستمزد صنعتگران این حوزه تغییری نداشته است، وی در این رابطه بیان داشت: انتظار ما از مسئولان این است که قیمت اجناس مشخص باشد؛ چراکه متأسفانه بارها شاهد بوده‌ایم برخی واردکنندگان که با ارز نیمایی مبادرت به واردات اجناس می‌کنند دست به احتکار آن اقلام زده و پس از مدتی آن‌ها را با قیمت بالاتری به تولیدکنندگان می‌فروشند.

    بیشتر بخوانید: چاپ هدف نوین/ برخورد صادقانه مدیریت مودتی

    ایومن در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ما معمولاً در ابتدای سال برای کارمان اجرتی را مشخص می‌کردیم که تا پایان سال همان قیمت اعمال می‌شد اما در حال حاضر به دلیل اینکه تورم روزانه شده است، قیمت این ماه تا ماه بعد را هم نمی‌توانیم به‌طور مشخص به مشتریانمان اعلام کنیم. این یک آسیب بزرگ برای چاپخانه‌داران است.

    مقاله قبلیاستفاده از برنامه هوشمند بازیافت توسط برندهای بزرگ دنیا
    مقاله بعدیآغاز عملیات اجرایی آماده‌ سازی سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.