رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به فعالیت های گسترده بازاریابی در زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف نمایشگاه ایفپکس این است که بازدیدکننده، تخصصی داشته باشیم.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران با اشاره به فرآیندهای نوین بازاریابی در جریان برگزاری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران، گفت: یکی از ابزارهای بازاریابی برای نمایشگاه ایفپکس، حضور و گفتوگو در نمایشگاه های مختلف برای دعوت از بازدیدکنندگان و مصرفکنندگان بود. این اقدام را همواره با حضور در نمایشگاههای صنایع مختلف و مرتبط با چاپ و بستهبندی دنبال میکنیم.
وی با بیان اینکه حضور در نمایشگاههای کتاب، دارویی، آرایشی – بهداشتی و غذایی برخی از این اقدامات است، ادامه داد: به دنبال برپایی غرفه در برخی از این نمایشگاه بودیم اما با توجه به زمان برگزاری نمایشگاه ایفپکس در تیرماه سال جاری و محدودیت زمانی، غرفههای بیشتر نمایشگاهها پُر شده بود و نتوانستیم غرفه بگیریم اما در تکتک نمایشگاهها حاضر شدیم و از غرفهداران برای حضور و بازدید از شرکتها و چاپخانهها در نمایشگاه ایفپکس دعوت کردیم.
عابدین با بیان اینکه در ۲ نمایشگاه اسباببازی (TOYEX) و لوازمالتحریر و نوشتافزار (PENEX) که در خرداد ماه برگزار میشود، غرفه داریم، درباره علت حضور در این رویدادها، توضیح داد: غرفهداران و بازدیدکنندگانی که در این نمایشگاهها حضور دارند، مصرف گستردهای در بخش چاپ و بستهبندی دارند، میخواهیم به صورت رودر رو با آنها مذاکره کنیم و اعلام کنیم که میتوانند خلاقیتها و نوآوریهای این حوزه را در نمایشگاه آینده چاپ ایران مشاهده کنند.
بیشتر بخوانید: برگزاری هشتمین نمایشگاه نوشتافزار ایرانپنکس و دومین نمایشگاه تخصصی…
وی با بیان اینکه مشاهده زمینههای جدید در حوزه چاپ و بستهبندی مزیت دیگر حضور این گروه مخاطبان در نمایشگاه آینده چاپ ایران است، افزود: آشنایی با المانهای چاپی، استفاده از مرکبهای خاص، نوآوری در بستهبندی و .. همه میتواند به محصولات فعالان صنایع مختلف ارزشافزوده بدهد، زیرا در حوزه اسباببازی جذابیت بستهبندی برای مشتری و خریدار اهمیت زیادی دارد.
رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران افزود: کودکان از نظر بصری و حس لامسه ارتباط زیادی با بستهبندی محصول میگیرند؛ ازسوی دیگر بستهبندی این کالاها باید از ویژگیهای خاصی برخوردار باشد که همه این موارد با توجه به ظرفیتهای بالای صنعت چاپ کشور به خوبی فراهم است.
استفاده از بازاریابی محتوا برای نمایشگاه ایفپکس
عابدین همچنین از بازاریابی محتوا بهعنوان یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی نمایشگاه ایفپکس نام برد و گفت: در نشریات تخصصی مصرفکننده بستهبندی مثل «شهد»، «صنایع غذایی»، «قطعات یدکی»، «دارویی» فراخوان و دعوت به بازدید از نمایشگاه آینده چاپ ایران را منتشر کردهایم، همچنین در کانالها و گروههای مرتبط نیز اطلاعرسانی کردیم، زیرا هدف این است که بازدیدکننده، تخصصی داشته باشیم.
به گفته وی، مسلما مخاطبان و مصرفکنندگان واحدهای صنعتی چاپ و تامینکننده مواد اولیه صاحبان این برندها و مجموعههای صنعتی هستند، حضور در این رویدادها میتواند یکسری نیازهای صاحبان صنایع را برطرف کند؛ علاوهبراین فعالان صنعت چاپ در تعامل با مشتری و مخاطب میتوانند به تناسب نیازهای این صنایع در حوزه ماشینآلات و واردات مواد اولیه سرمایهگذاری کنند.
عابدین همچنین از همکاری ویژه با نشریات تخصصی صنعت چاپ خبر داد و گفت: علاوه بر نشریات تخصصی چاپ، با خبرگزاریها و رسانههایی که به موضوع صنعت چاپ و بستهبندی توجه ویژه دارند نیز همکاری داریم، زیرا چاپخانهداران، تامینکنندگان مواد اولیه، طراحان گرافیک و کانونهای تبلیغاتی از مخاطبان این رسانهها هستند و اطلاعرسانی در این نشریات و خبرگزاریها بازخورد و تاثیر زیادی بر جذب مخاطب دارد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ همچنین به انتشار اخبار و اطلاعات مرتبط با نمایشگاه از طریق خبرنامه، سایت و شبکههای مجازی نمایشگاه ایفپکس اشاره کرد و گفت: نخستین شماره خبرنامه اردیبهشتماه منتشر شد، این ماهانه خبری حاوی جدیدترین اخبار و رویدادهای نمایشگاه است.
وی در پایان درباره بازاریابی دیجیتالی نمایشگاه آینده چاپ ایران نیز توضیح داد: طی ماههای اخیر بازاریابی بینالمللی بسیار قوی و خوبی داشتیم و تفاهمنامه همکاری با نشریه پرینت مدیا امارات داریم، قرار است اطلاعات نمایشگاه برای کشورهای حوزه خلیج فارس نیز اطلاعرسانی شود.
دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با شعار «هر طلوع امیدی دوباره، هر جهش فرصتی جدید» ۲۰ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی ایرانمال برگزار خواهد شد.