تقدیر انجمن علمی فناوری چاپ ایران از فعالان برندسازی صنعت چاپ

    0
    94
    انجمن علمی فناوری چاپ ایران

    انجمن علمی فناوری چاپ ایران از حسین احمدی مدیرعامل شرکت صنایع چاپ مادرول و هومن محمدی، مدیرعامل مجتمع چاپ هودیس برای مشارکت فعال در برندسازی صنعت چاپ کشور و مسئولیت های اجتماعی تجلیل به عمل آورد.

    محمدبیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران به همراه سعید پورمهدیان نایب رئیس انجمن روز دوشنبه ۲۰ دی ماه با حضور در شرکت صنایع چاپ مادرول از حسین احمدی مدیرعامل این شرکت و همچنین حضور در مجتمع چاپ هودیس از هومن محمدی مدیرعامل این مجموعه به جهت مشارکت فعال در برندسازی صنعت چاپ کشور و مسئولیت های اجتماعی با اهدا لوح تقدیر، تجلیل کرد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن علمی فناوری چاپ ایران، در این مراسم محمد بیطرفان با ارائه گزارشی از برگزاری موفقیت آمیز هفتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران، بر نقش تاثیرگذار مشارکت فعال واحدهای صنعت چاپ در حوزه برندسازی این صنعت راهبردی ولی مغفول مانده تاکید کرد.

    وی در ادامه با اشاره به تفاوت قابل توجه سطح مطالبات و نیازهای مجتمع های چاپ و بسته بندی بزرگ  با واحدهای کوچک اظهار داشت: با توجه به تغییر و تحولات فناورانه  و حجم سرمایه گذاری های سنگین انجام شده در مجتمع های بزرگ بویژه در شرایط کرونایی و تحریم های ظالمانه مطلبد متولیان امر با همکاری همه تشکلها، اقدامات عاجل و عملی را در راستای حمایت از فعالان صنعت راهبردی چاپ کشور در دستور کار خود قرار دهند.

    بیطرفان در ادامه با تشریح  نقش اثربخش و کارآمد انجمن علمی فناوری چاپ ایران به عنوان پل ارتباطی صنعت و دانشگاه تاکید نمود: صنعت راهبردی چاپ به منظور برون رفت از شرایط فعلی و رفع موانع و چالش ها و نیازهای خود راهکاری به جزء رجوع به دانشگاه و پژوهشگران و بهره گیری از جامعه نخبگان نخواهد داشت.

    وی در پایان سخنان خود، ضمن تقدیر از رویکرد سازنده شرکت صنایع چاپ مادرول بویژه حسین احمدی در برندسازی صنعت چاپ کشور و پایبندی به مسئولیت های اجتماعی بعنوان یک مزیت رقابتی، خواستار حمایت و مشارکت تک تک واحدی فعال در راه اندازی رشته های فنی مهندسی با گرایش چاپ در دانشگاه های صنعتی و تراز اول کشور شد.

    انجمن علمی فناوری چاپ ایراننقش آفرینی موثرتر انجمن علمی فناوری چاپ ایران

    در ادامه این دیدار حسین احمدی مدیرعامل شرکت صنایع چاپ مادرول ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این شرکت و توانمندی های آن در رفع نیاز مشتریان داخلی و خارجی و تلاش برای عدم خروج سفارشات چاپ در حوزه لیبل و ارز از کشور، موانع و مشکلات پیش رو این واحد صنعتی به ویژه در بخش تامین مواد اولیه و قطعات و سرویس و نگهداری را برشمارد.

    وی در ادامه با اشاره به بی توجهی به امر آموزش و پژوهش و نگاه علمی به این صنعت، خواستار نقش آفرینی بیشتر و موثرتر انجمن در این حوزه شد.

    در پایان مهندس حسین احمدی از تاثیرگذاری خوب و برنامه های متنوع علمی و تخصصی انجمن علمی فناوری چاپ ایران در راستای ارتقاء جایگاه صنعت راهبردی چاپ تقدیر و بر گسترش آن تاکید نمود.

    همچنین در این دیدار دکتر سعید پورمهدیان نایب رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تربیت نیروی متخصص و تحصیلکرده نخبه در راستای تامین نیازهای واحدهای فعال در صنعت چاپ و بسته بندی را اعلام و راهکارهایی را در این خصوص ارائه کرد.

    انجمن علمی فناوری چاپ ایرانضرورت مشارکت مجتمع های چاپ و بسته بندی در راستای برندسازی

    محمد ببطرفان در دیدار با مدیرعامل مجتمع چاپ هودیس پارس ضمن اشاره به ضرورت مشارکت فعال مجتمع های چاپ و بسته بندی در راستای برندسازی برای این صنعت راهبردی و ارتقا جایگاه آن، تاکید نمود: در همه دنیا در کنار برندسازی شخصی و شرکتی، شرکت ها نقشی فعال و اثر بخش در برندسازی صنعت شان بر عهده می گیرند و با مشارکت در مسئولیت های اجتماعی و برندسازی صنعت، در بین رقبای خود، یک مزیت رقابتی برای شرکت شان ایجاد می کنند.

    وی در ادامه تصریح کرد: در فضای کسب و کار امروزی بویژه در دوران پساکرونا، شرکت هایی میتوانند ادامه حیات دهند و سرمایه گذاری شان با موفقیت همراه شود که در کنار همراهی با تغییرات تکنولوژیک، خلاقیت و نوآوری مستمر و اتکا بر دانش روز و به کار گیری نیروهای نخبه متخصص و دانشگاهی در زمره استراتژی های سازمانی آن شرکت باشد که این مهم در شرکت هودیس پارس به خوبی  پیاده سازی شده است.

    بیطرفان عدم توجه فعالان صنعت چاپ به پیاده سازی الزامات مورد نیاز صنعتی شدن این صنف را یکی از چالش ها و پارادوکس های این صنعت برشمرد و اظهار داشت: بی شک یکی از عوامل موثر در تنزل جایگاه این صنعت راهبردی، مدیریت های سنتی، غیر دانشی و اصطلاحا بنگاه داری های غیر کارآمد است.

    در پایان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با برشمردن فعالیت ۷ ساله این انجمن، خواستار مشارکت و حمایت فعالان صنعت چاپ کشور از برنامه های عمدتا مغفول مانده ولی اثربخش انجمن در ادامه مسیر پر پیچ و خم پیش رو شد.

    انجمن پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت

    هومن محمدی مدیرعامل مجتمع چاپ و بسته بندی هودیس پارس در ابتدا بخشی از فعالیت های این شرکت و نحوه پیاده سازی فرآیندها، به کارگیری تجهیزات کنترل کیفیت و مدیریت رنگ در راستای پاسخگویی به نیازهای مشتریان و ایجاد تمایز در خدمات دهی با نگاه علمی و تخصصی را تشریح نمود.

    محمدی در ادامه از برنامه های عمدتا منحصر به فرد انجمن علمی فناوری چاپ ایران تقدیر کرد و از اینکه این انجمن توانسته است موضوعات مغفول مانده ولی در عین حال بسیار مهم و کلیدی مانند ترویج علم در صنعت چاپ، معرفی و به رسمیت شناختن جایگاه راهبردی آن، ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت، امر آموزش و پژوهش، توجه به ضرورت و ترویج برندسازی صنعت و مسئولیت های اجتماعی، تغییر در سبک و سطح مطالبات صنعتگران، معرفی فناوری های تکنولوژی چاپ به جامعه علمی کشور، پایه گذاری و برگزاری نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران و برگزاری ده ها نشست علمی و تخصصی و در کل گام ها و برنامه های اجرا شده در راستای ارتقاء جایگاه واقعی صنعت راهبردی چاپ که به طور ملموسی قابل مشاهده است را بخوبی راهبری کند ابراز خرسندی کرد.

    مدیرعامل مجتمع چاپ و بسته بندی هودیس پارس ضمن استقبال از برنامه های آتی و در دست اجرا انجمن و راه اندازی رشته های فنی مهندسی با گرایش چاپ و تربیت نیروی انسانی متخصص تحصیلکرده در مقاطع بالاتر و دانشگاه های مطرح کشور، خواستار برگزاری دوره های آموزشی کاربردی و هدفمند همراه با اعطای گواهینامه و مدارک معتبر دانشگاهی شد.

    مقاله قبلیرانت واردکنندگان کاغذ به ضررشان می شود
    مقاله بعدیمزایای چاپ در تبلیغات و بازاریابی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.