صنعت چاپ کردستان نیازمند به روز رسانی

    گفت و گو با سیدعبدالله قریشی، مدیرعامل شرکت صنایع بسپار گستر ژین یاران

    0
    67
    مواد اولیه صنعت چاپ

    ماشین آلات و در کل صنعت چاپ کردستان نیازمند به روز رسانی است

    فعال صنعت چاپ و بسته بندی کردستان معتقد است؛ صنعت چاپ کردستان نیازمند به روز رسانی است که با توجه به تحریم‌ های چند سال اخیر و بالا رفتن قیمت ناگهانی ارز این امکان از آنها گرفته شده است.

    صنعت چاپ کردستان نیازمند به روز رسانیسیدعبدالله قریشی، مدیرعامل شرکت صنایع بسپار گستر ژین یاران که کار خود را از سال ۱۳۸۵ و با تولید نایلون و نایلکس در بخش بسته‌ بندی آغاز کرده درباره وضعیت صنعت چاپ استان کردستان به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: صنعت چاپ کردستان نیازمند به روز رسانی است؛ به این معنا که ماشین‌ آلات و تکنولوژی‌ های مربوط به این کار باید چند سال یک‌بار به‌روز شوند اما با توجه به تحریم‌ های چند سال اخیر و بالا رفتن قیمت ناگهانی ارز این امکان از چاپخانه‌ های استان گرفته شده است.

    وی در ادامه بیان داشت: استان کردستان به دلیل هم‌ جواری با کشور عراق و همچنین ارتباط با منطقه‌ی آزاد می‌ تواند از بازار این منطقه در جهت پیشرفت کار تولید محصولات چاپی استفاده کند؛ در حال حاضر مجموعه‌ی ما ۷۰ الی ۸۰ درصد کارهایش مربوط به محصولات صادراتی کشور عراق می‌ شود.

    قریشی تاکید کرد: صنایع بسپار گستر ژین یاران دو الی سه سال است که به‌عنوان صادرکننده استانی برتر شناخته‌ شده است. با این وجود همان‌ طور که اشاره کردم تحریم‌ ها به ما اجازه ارتباط با جهان و دستیابی به تکنولوژی‌ های روز را نمی‌ دهد. یکی دیگر از مسائلی که ما به‌عنوان تولیدکننده و صادرکننده با آن درگیر هستیم مشکل تعهد ارزی است.

    بیشتر بخوانید: صنعت چاپ استان کردستان نیازمند اشتغال زایی

    مدیرعامل شرکت صنایع بسپار گستر ژین یاران یکی از مهم‌ ترین مشکلات صنعت چاپ استان کردستان را نداشتن متولی قوی و حمایتگر دانست و افزود: صنعت چاپ یکی از حوزه‌ هایی است که قدرت اشتغال‌ زایی بالایی دارد به همین دلیل مسئولان دولتی باید حمایت‌ های ویژه‌ ای از این بخش به عمل بیاورند اما متأسفانه توجه و حمایت‌ های لازم اعمال نشده است. ما باید به‌عنوان یک صنعت تولیدی بتوانیم با استفاده از تسهیلات دولتی ماشین‌ آلاتمان را به‌روز کنیم زیرا صنعت چاپ کردستان نیازمند به روز رسانی است و برای این منظور در نمایشگاه‌ ها حضوری مستدام داشته باشیم؛ اما سیاست‌ هایی که بتواند حمایت‌گر ما در این موارد باشد لحاظ نشده است.

    مقاله قبلیشرینک پی وی سی و کاربردهای آن در بسته بندی محصولات
    مقاله بعدی۵ راهکار برای کاهش هزینه های بازاریابی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.