دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران برگزار شد

    0
    114
    دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران

    نمایشگاه آینده چاپ ایران از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه سال جاری در مرکز نمایشگاهی دائمی و بین المللی ایران مال برگزار خواهد شد.  دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، امروز دوشنبه (۸خرداد ماه) برگزار شد و در آن گزارشی مبسوط از فعالیت مجریان این آوردگاه در رابطه با اطلاع رسانی، مارکتینگ و غرفه گذاری ها ارائه شد.

    به گزارش خبرنگار چاپ و نشر آنلاین، بابک عابدین رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران، در ابتدای دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران گزارشی از فعالیت های مسئولان مجری در رابطه با اطلاع رسانی و مارکتینگ نمایشگاه ارائه کرد.

    وی گفت: IFPEX، یک نمایشگاه تخصصی است که به صورت B2B برگزار می شود. مخاطبان هدف این رویداد صاحبان برند هستند. برای مثال شرکت های نیازمند به تامین بسته بندی های خلاق و روش های جدید بسته بندی برای کالاهایشان؛ همین طور چاپخانه های نیازمند به مواد مصرفی و واسطه ای برای تولید محصولاتشانِ همچنین دانشگاه ها و افراد دانشگاهی به منظور انتقال دانش و نزدیک کردن صنعت به دانشگاه از جمله این مخاطبان هستند. به این منظور تورهایی را برای دانشگاه های هدف برای بازدید از نمایشگاه در نظر گرفته ایم.

    عابدین در رابطه با بخش های مختلف این نمایشگاه بیان کرد: بخش تولیدات ماشین آلات برای نخستین بار در این نمایشگاه در مساحت سه هزار متر مربع و در سالن E0 جانمایی شده است. تولیدکنندگان ماشین آلات چاپ، پیش از چاپ، پس از چاپ و بسته بندی، محصولات و توانمندی خود را در این بخش به نمایش می گذارند. 

    وی در ادامه دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران افزود: همچنین سالن E1 با هفت هزار متر مربع مساحت به معرفی محصولات چاپی، ملزومات تولیدی مصرفی در چاپ اعم از کاغذ، مرکب، مواد شیمیایی و تولیدات محیط چاپخانه و خدمات خاص نرم افزاری و سخت افزاری مورد استفاده در صنعت چاپ اختصاص دارد. این سالن نسبت به دوره قبلی نمایشگاه افزایش چهار هزارمتری داشته است.

    عابدین با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه ایفپکس «پاویون نوآوری و دانش بنیان» درنظر گرفته شده است، توضیح داد: نمایشگاه به واسطه این پاویون امکانات ویژه ای را به فعالین دانش بنیان در صنعت چاپ ارائه می کند. امیدواریم با اهتمامی که مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال دیده اند و با اتصالاتی که در سیستم های حکومتی انجام شده است، حمایت های خاصی از این فعالان دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی داشته باشیم. ما به اندازه توان خود این فضا را ایجاد می کنیم و خوشبین هستیم که بخش دولتی هم امکاناتی را ایجاد کند که این دوستان بتوانند راحت تر در این نمایشگاه تخصصی حضور یابند.

    دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایرانرئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران، در ادامه دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران در رابطه با فعالیت های صورت گرفته برای معرفی این رویداد در بازار هدف، گفت: حضور فیزیکی در تعدادی از نمایشگاه ها من جمله نمایشگاه هایی که تولیدکنندگان صنایع مختلف که نیازمند به بسته بندی هستند از جمله اقداماتی بود که صورت گرفت. برای مثال تیم بازاریابی ایفپکس در نمایشگاه های مواد شوینده، بهداشتی و سلولزی و ایران اکسپو حضور یافت و به صورت مستقیم از فعالان این صنایع برای حضور و بازدید از نمایشگاه آینده چاپ ایران دعوت کرد. همچنین در نظر داریم در تعدادی دیگر از نمایشگاه ها که برگزار خواهند شد، حضوری فعال داشته باشیم.

    عابدین در رابطه با بازاریابی در حوزه بین الملل در دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران اظهار داشت: بازاریابی بین المللی را همزمان با شروع دوره اول نمایشگاه ایفپکس آغاز کردیم. به این منظور در نمایشگاه کاغذ امارات حضور یافتیم و یک آگهی را به چاپ رسانده و در رابطه با نمایشگاه آینده چاپ ایران اطلاع رسانی کردیم. این بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و از طریق سفارتخانه های مختلف ایران با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری می شود.

    وی در ادامه دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران افزود: همچنین مرکزهای تجاری در این زمینه حامی ما هستند که در حال حاضر با مرکز تجاری ایران –کامرون، ایران-عراق، ایران-غنا جلسات حضوری داشتیم و با تعدادی دیگر برای بازدید هیئت های تجاری از نمایشگاه ایفپکس مذاکره خواهیم کرد. در بخش بین المللی از کشور افغانستان مهمانانی از کابل و هرات خواهیم داشت. برای هیئت های تجاری که در ایران حاضر می شوند، دو شب هتل و رفت و آمد رایگان و سایر امکانات رفاهی را در نظر گرفته ایم.

    به گفته عابدین در ۳۶ اتاق مشترک ایران و در ۱۳ کمیته مشترک ایران و خارجی و همچنین در اتاق بازرگانی ایران و تهران به صورت مستقیم با ۲۰ استان کشور اطلاع رسانی نمایشگاه ایفپکس انجام شده است. وی بیان داشت: از طریق اتاق بازرگانی تهران به تمام تشکل های زیرمجموعه که شاید ۵۰۰ تشکل در اتاق ایران و بالای ۳۰۰ تشکل در اتاق تهران قرار دارند نیز این اطلاع رسانی مستقیم انجام شده است.

    وی همچنین به حضور شرکای رسانه ای در نمایشگاه آینده چاپ ایران اشاره کرد و ادامه داد: در بخش بین الملل توانستیم همکاری رسانه ای گسترده ای را با گروه پرینت مدیا داشته باشیم که یک رسانه فعال در حوزه GCC منطقه حوزه خلیج فارس است. همچنین در نشریات تخصصی فراخوان اختصاصی ایفپکس را قرار دادیم.

    عابدین همچنین در ادامه دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران در رابطه با دیگر فعالیت های رسانه ای به منظور معرفی نمایشگاه آینده چاپ ایران، تصریح کرد: در بخش بازاریابی از طریق دیجیتال مارکتینک، سوشال مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ اطلاع رسانی و بازنشر اخبار نمایشگاه را انجام می دهیم. همچنین «نخستین خبرنامه ایفپکس» را منتشر کرده ایم که به زودی بین دو هزار مخاطب عرضه می شود. این نشریه با هدف ارتباط مستقیم و دائمی با مخاطبان هدف تولید و توزیع خواهد شد.

    عابدین از جمع آوری و انتشار گزارش تجمیعی از ابعاد مختلف برگزاری نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران خبر داد که در سایت https://ifpex.ir  بارگذاری شده است.

    وی ادامه داد: این نمایشگاه، حمایت جامعی از انجمن ها، ارگان های مربوطه و مصرف کنندگان صنعت چاپ دارد. در حال حاضر بالغ بر ۲۲ انجمن، تعاونی و ارگان بخش خصوصی حامی این رویداد هستند. حدود هفت ارگان دولتی نیز حامی نمایشگاه هستند.

    رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف آینده نگری را یکی از برنامه های درنظرگرفته شده برای این رویداد برشمرد و گفت: طراحی و تفکر نوین در نرم افزارهای گرافیکی آینده صنعت چاپ، چاپ امنیتی با موضوع حفاظت از برند و ضد جعل در آینده صنعت چاپ، طراحی های نوین در صنعت بسته بندی در آینده صنعت چاپ، چالش های مرکب افست در حال و آینده صنعت چاپ، تکنولوژی های چاپ دیجیتال و روند دیجیتال سازی صنعتی در آینده صنعت چاپ، تفکر استراتژیک و استفاده از فناوری های نوین در آینده صنعت چاپ دوره های آموزشی هستند که در جریان برگزاری نمایشگاه برگزار خواهند شد.

    عابدین در ادامه دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران گفت: باوجود نوپا بودن نمایشگاه ایفپکس، با توجه به فعالیت هایی که در سطح بین الملل داشتیم امسال موفق شدیم شرکت چن مینگ از کشور چین که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در جهان محسوب می شود را به عنوان اسپانسر در نمایشگاه داشته باشیم. این شرکت دارای ۲۰ خط تولیدی کاغذ و مقوا و ۶ میلیون تن محصولات سلولزی در سال است که در این نمایشگاه به ارائه محصولات، انتقال دانش خواهند پرداخت.

    رئیس نمایشگاه ایفپکس ادامه داد: حضور این شرکت می تواند برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان اتفاق خوشایندی باشد چراکه ما برای صادرات بسته بندی محصولاتمان به یک سری از بازارها مواد مصرفی بکر، بدون آلاینده و خاص آن محصول را داشته باشیم که این شرکت محصولاتی که با گواهی نامه های خاص در جامعه بین الملل باید استفاده شود را معرفی خواهند کرد و روش ساخت این محصولات را ارائه خواهند داد.

    وی افزود: یکی دیگر از موفقیت های ایفپکس حضور شرکت ایتالیایی گروه آرکو برای معرفی محصولات فورفلکسو است که این محصولات در بهره وری و افزایش کیفیت و کاهش باطله در تولیدات چاپ فلکسو کاربرد دارند. همچنین از  نوآوری های خاصی که دارند در نمایشگاه رونمایی می کنند. همچنین با برندهای دیگری هم برای حضور در نمایشگاه در حال مذاکره هستیم.

    عابدین در ادامه دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران گفت: هدف ما برای پنج سال آینده اختصاص ۳۰ درصد فضای نمایشگاهی به بخش بین الملل است چراکه می خواهیم یک رویداد بین المللی را در عین ملی بودن در حوزه صنعت چاپ و بسته بندی کشور رقم بزنیم.

    این فعال صنعت چاپ در پایان اظهار داشت: مجوزهای مربوط به برگزاری نمایشگاه در یک ماه گذشته به صورت کامل اخذ شده و نمایشگاه به صورت کاملا قانونی مسیر خود را طی کرده است. طبق تفاهم نامه ای که میان شرکت نمایشگاه های بین المللی و سازمان توسعه تجارت و مرکز نمایشگاهی ایران مال منعقد شده است، این مجموعه به عنوان سایت دوم نمایشگاه بین المللی معرفی شده است. از این نظر نمایشگاه ایفپکس مورد تایید مستقیم سازمان توسعه تجارت خواهد بود.

    دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایراندومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران؛ با حضور نماینده شرکت چینی

    در ادامه دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران مهندس حسینی مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال به ارائه توضیحاتی در رابطه با فضای نمایشگاه این مجموعه پرداخت. به گفته وی سایت نمایشگاهی ایران مال وسعتی ۴۵ هزار متری دارد که فضای مفید این نمایشگاه ها ۱۵ هزار متر است. البته در آینده نزدیک به وسعت این فضا افزوده خواهد شد.

    بیشتر بخوانید: نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران (IFPEX) برگزار شد

    سخنران پایانی دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران مدیر ایران و مدیر منطقه ای شرکت چینی چن مینگ بود که در این جلسه حضور یافت. وی ارائه توضیحات در رابطه با تولیدات این شرکت را به زمان برگزاری نمایشگاه موکول کرد و از تمام چاپخانه ها و صاحبان برند که مصرف کنندگان کاغذ، مقوا و تولیدات سلولزی هستند، برای حضور در غرفه مجموعه دعوت کرد.

    گفتنی است پیش از برگزاری دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، خبرنگاران با دعوت بابک عابدین به بازدید از فضای نمایشگاهی ایران مال پرداختند. رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران در این بازدید توضیحاتی را در رابطه با نحوه غرفه گزاری ها و چیدمان نمایشگاه ارائه کرد.

    مقاله قبلیکتاب بازاریابی تجربی منتشر شد
    مقاله بعدیبرگزاری دومین جلسه آموزشی آشنایی چاپخانه داران با سامانه مودیان مالیاتی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.