مهدی کاظمی مهیاری: در شرایط بد اقتصادی کنونی باید از هزینه های اضافی برپایی دو نمایشگاه کاست و ادغام دو نمایشگاه چاپ و تبلیغات را مد نظر قرار داد.
مهدی کاظمی مهیاری مدیر مجتمع چاپ مهیار در گفتوگو با روابط عمومی بیستوششمین نمایشگاه بینالمللی چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته مختصراً به توضیح فعالیتهای مجتمع چاپ مهیار پرداخت و گفت: مجموعه تخصصی چاپ مهیار درزمینهی چاپ اوراق بانکی و کاغذهای کاربنلس فعالیت دارد، تقریباً ۵۰ پرسنل به شکل مستقیم و دو هزار و ۷۰۰ نفر هم بهصورت غیرمستقیم با مجموعه ما همکاری میکنند.
کاظمی درباره شرکت در این دوره از نمایشگاه بیان داشت: امسال برای هشتمین سال متوالی است که در این نمایشگاه حضور خواهیم داشت.
وی با بیان این مطلب که نمایشگاه رو به بهبود است گفت: هرساله در برگزاری این نمایشگاه یک سری نقاط قوت و ضعف وجود دارد اما همیشه به سمت بهبود و پیشرفت رفته است که این حرکت روبهجلو خود مایه امیدواری است.
مدیر مجتمع چاپ مهیار به بیان بزرگترین نقطهضعف نمایشگاه از دید خود پرداخت و اظهار کرد: نقطهضعف بزرگی که نمایشگاه چاپ و بستهبندی دارد و همیشه ما از آن گلهمند هستیم؛ همزمان برگزار نشدن نمایشگاه چاپ و بستهبندی با نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی است. این ناهماهنگی ما را مجبور به گرفتن غرفه در دو نمایشگاه میکند چون برخی از مشتریان ما از نمایشگاه چاپ و بستهبندی و برخی دیگر از نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی بازدید میکنند. این مسئله باعث میشود هزینههای ما از قبیل ایاب و ذهاب، غرفهسازی، اجاره غرفه و غیره دو برابر شود. درصورتیکه میشود با ادغام دو نمایشگاه از هزینهها کاست و کیفیت را بالاتر برد و سود بیشتری کسب کرد.
وی افزود: در شرایط اقتصادی جدید که همه برای باقی ماندن در تلاش هستیم، این هزینههای بالا برای مجموعههای کارآفرین بسیار زیاد است. اگر این همکاری بین دو نمایشگاه رخ بدهد عالی است. این نمایشگاه مانند یک جوان بیستوشش ساله میماند که به همین مقدار تجربه کسب کرده و هر سال به تکامل خود پرداخته و همواره بهتر از قبل ظاهر شده است و ما هم چون موجسوار با موج پیشرفت نمایشگاه، پیشرفت کردهایم؛ این یک قاعده کلی است که برای همهی شرکتکنندگان رخداده است. بهطور مثال مجموعه ما هشت سال پیش با یک غرفه کوچک و با تجربهای اندک در نمایشگاه حاضر میشد ولی حالا دستخوش پیشرفت شده است.
وی با اشاره به پیشرفت سالانه نمایشگاه چاپ و بستهبندی ابراز خرسندی کرد و در ادامه بیان کرد: نمایشگاه چاپ و بستهبندی نمایشگاه بسیار قوی و خوبی است؛ تنها عیب آن همانطور که گفتم جدا بودن آن از نمایشگاه تبلیغات است که اگر باز هم مانند شش سال پیش این دو نمایشگاه باهم تجمیع شوند، صد در صد یک نمایشگاه عالی برپا خواهد شد.
مدیر چاپ و بستهبندی مهیار با ابراز تأسف از وضع اقتصادی جدید اظهار داشت: در وضعیت اقتصادی نابسامان کنونی کسی نمیتواند به فکر پروژهای جدید باشد؛ طی سالهای آتی چاپخانههای بسیاری تعطیل شدهاند و آنهایی هم که باقیماندهاند به فکر نگهداری از آنچه که دارند هستند، در غیر این صورت همان را نیز از دست خواهند داد. فعلاً این رویکردی تجویزی برای بازار کار ما است تا روزی که کشور از این شرایط بحرانی عبور کند.
وی در پایان اشاره کرد: هدف از شرکت در نمایشگاه حتماً ارائه محصولات جدید نیست بلکه ما گاه برای دیدار و تبادلنظر نزدیک با مشتریان در نمایشگاه شرکت میکنیم. مجموعه ما حدود ۲۵ هزار مشتری در کل ایران دارد، حالا در نظر بگیرید اگر از این تعداد تنها ۱۰ درصد هم در نمایشگاه شرکت کنند، میزان آن به دو هزار و ۵۰۰ نفر میرسد و تنظیم وقت دیدار با این تعداد در روزهای عادی کاری نشدنی است که نمایشگاه آن را ممکن میسازد. ما به دنبال مشتری جدید نیستیم و نمایشگاه را عرصهای برای بازدید میدانیم، درست مانند عید؛ مجتمع چاپ مهیار برای این دیدوبازدید تخفیفات ویژهای را بهعنوان عیدانه در نظر گرفته که در نمایشگاه به مشتریان خود تقدیم میکند.